Klacht
L. S.
Naar: FNAC BELGIUM
Beste, via de webshop van Fnac kochten we een Dolce Gusto machine aan op 30/01/2023. Begin juni ging die stuk. Werd binnengebracht voor herstelling, wat 2 weken zou duren. Wij kregen 5 weken geen info, toestel bleef in herstelling. Uiteindelijk was het toestel hersteld na 6 of 7 weken (ik verloor de tel). Het heeft dus minstens 3x zo lang geduurd als voorspeld, maar wij waren blij dat we eindelijk terug koffie konden drinken op het werk. De euforie was van korte duur... We pakten het toestel opnieuw uit (op het werk) en merkten op dat dit het verkeerde toestel was. Wij hadden oorspronkelijk een rood toestel en nu een zwart maar wel met rode kabel. Bon, zolang het marcheerde was het voor ons dik oké. Het marcheerde, maar helaas slechts 3 dagen. Hetzelfde technische mankement deed zich voor als met het toestel die we binnen deden voor herstelling.We gingen terug naar de winkel met het toestel (ondertussen 4 augustus) waar we te horen kregen dat ze het opnieuw zouden opsturen voor herstelling en dat het 2 weken zou duren. Wij vonden het wel absoluut niet kunnen dat er na 7 weken wachten, al na 3 dagen opnieuw een mankement was en hadden geen zin om weer wekenlang te wachten. Ik stelde voor om ons een cadeaubon te geven, die we op dat zelfde moment zouden gebruiken om direct bij hen een nieuw toestel aan te kopen. Maar aangezien wij via de webshop het toestel aankochten, mocht dit niet. Het geld zou terug gestort worden op de rekening. Hiervoor zouden we een mail krijgen waarin we dan onze rekeninginformatie en dergelijke konden opgeven. Na wederom 1 week wachten was er nog steeds geen mail. Opnieuw gaven we onze middagpauze op om langs de winkel te gaan. Een andere medewerker zei: je zal daar geen mail van krijgen, wij moeten een mail sturen naar de dienst die de terugbetaling regelt, maar u moet uw rekeningnummer opgeven in uw account en dan gaat het vanzelf. Het kan wel 10 dagen duren alvorens het op je rekening staat. Tegenwoordig duurt een overschrijving geen 10 dagen, maar wederom oefenden we geduld uit. 30 augustus, nog steeds niks op de rekening. Ook mijn geduld heeft een limiet. Weer naar de winkel. Een andere collega checkte ons verhaal en deed een telefoontje naar Aurélie. Deze dame belde ons in de NM met de boodschap: wij kunnen u geen refund geven want je hebt met een cadeaubon betaald, wij zijn bij wet verplicht om u een cadeaubon terug te geven. Een mens zou voor minder gek worden! Al 3 maanden was dit spelletje gaande dus wij kochten al lang een toestel bij de concullega's, ik wou al lang geen cadeaubon meer en heb al lang geen goesting meer om ooit nog iets te kopen in de Fnac. Ik heb initieel voorgesteld om ons een cadeaubon te geven, was commercieel ook interessant voor jullie want we zouden onmiddellijk een nieuw toestel gekocht hebben, maar dat was volgens jullie NIET mogelijk. Om dan deze boodschap te krijgen dat het bij wet niet anders kan. We kregen steeds andere en vaak verkeerde info. Ik belde terug naar het nummer, maar kwam uiteraard terecht bij een algemeen nummer. Na 35 verschillende nummerkes in te drukken hoor je natuurlijk de boodschap al onze medewerkers zijn bezet, blijf aan de lijn. Na een tijdje wachten kom ik bij een medewerker terecht en om hem de miserie te besparen vraag ik hem om me door te verbinden met Aurélie, maar dit kon hij niet doen. Ik doe dus opnieuw heel mijn verhaal. Hij zei dat hij me niet kon helpen en dat ik een mail moet sturen naar webshop@fnac.be en dat ze normaal na 5 dagen de mail zullen behandelen. Ik heb hem vriendelijk gezegd dat ik het zinnetje van 1 week wachten echt niet meer kan horen en dat ik morgen wel wederom mijn pauze zou opgeven, om langs te gaan. DUS 31 augustus ging ik voor de god weet hoeveelste keer terug naar de winkel. We hadden dezelfde dame die het telefoontje deed naar Aurélie de dag voordien. Ik legde haar nogmaals alles uit en zei dat ik absoluut mijn geld terug wou. Ze deed opnieuw een telefoontje, maar daar verloor ze haar klantvriendelijkheid. We stonden voor haar neus en toch maakt ze mij belachelijk bij haar collega en spiegelt ze mij af als de ongeduldige boze klant. In het systeem kon ze maar terug kijken tot 4 augustus dus ze zei me ook al zo lang ben je nog niet aan het wachten he zeg Ik zei haar dat we al van in juni binnen kwamen, maar ze geloofde er niks van. Ik heb de medewerkers daar steeds met respect benaderd, ook mij geëxcuseerd dat ik opnieuw met die lastig verhaal tot bij hen kwam, ook gevraagd of ik me tot iemand anders moest wenden. Nu de boodschap was uiteindelijk ze zullen het voor deze ene keer toch refunden en op uw rekening overschrijven, ze hebben dit gisteren al gedaan (30/8). De medewerkster eindigde ons gesprek met dit zal wel 5 werkdagen duren alvorens het op je rekening staat en weekdagen zijn dat is maandag, dinsdag,... Bedankt mevrouw om ook nog eens te doen alsof ik niet snugger ben. 5 werkdagen te tellen vanaf 31 augustus = 6 september. Je raadt het al, NIKS op m'n rekening, wederom oefende ik geduld uit, maar tevergeefs. Met de moed in m'n schoenen keerde ik op 11 augustus terug naar de winkel. Vriendelijke dame hielp me. Ze schreef een mail en vroeg de collega's om me op te bellen want ze zag wel staan dat de refund gebeurd was. Voor mijn job ben ik zelf de hele dag aan het bellen, dus ik kon niet opnemen toen ik gebeld werd. De voicemail zei dat de refund gebeurd was in een cadeaucheque op de account van mijn collega (die het toestel aankocht) maar dus niet een refund op de bankrekening die we opgaven en zoals ze beloofd hadden. Ik wil ABSOLUUT GEEN CADEAUBON. Ik ben het strontmoe, kotsbeu en kan al bijna de Fnac niet meer passeren zonder er ambetant van te worden. De service trok op niks, de meerderheid van de medewerkers weet niet wat of hoe. Ik wil mijn geld terug! En eigenlijk zou ik best ook wel een compensatie willen, voor alle verloren tijd, moeite en geld.
Berichten (3)
FNAC BELGIUM
Naar: L. S.
Beste,Bedankt voor uw mail.Volgens ons is uw klacht meer in betrekking met de service dat u gekregen heeft in onze Fnac winkel.Hier bij de webshop hebben wij sinds het begin de standaard procedure gevolgd en geen foute informatie meegegeven.In het geval dat een bedrag betaald werd via cadeaubon, wordt deze terugbetaald in vorm van een cadeaubon op uw Fnac account, u kan dit bedrag terugvinden onder: mijn bestellingen -- cadeaubon.U kan deze cadeaubon gebruiken bij de betaling van een bestelling door als betaalmethode te kiezen voor de optie Cadeaubon dan Mijn Fnac.be cadeaubonnen.Wij begrijpen volledig de ongemakken die veroorzaakt werden door de foute informatie die u meegegeven werden in de winkel en willen ons hiervoor in naam van Fnac verontschuldigen.Onze Fnac winkels willen uw graag helpen door u hun procedure mee te geven maar deze zijn namelijk verschillend dan de procedure voor een aankoop die online gebeurd is.Voor informatie over een dossier voor een aankoop bij onze Webshop Fnac.be raden we u best aan om in de toekomst rechtstreeks met ons contact op te nemen ofwel via onze e-mail adres: webshop@be.fnac.com of via uw Fnac account in een bericht onder uw bestelling. U kan ook rechtstreeks telefonisch contact met ons opnemen tussen 8u en 18u van maandag tot vrijdag.Wij danken u bij voorbaat voor uw begrip en medewerking !Met vriendelijke groeten,RaphaelWebshop Fnac.bewww.fnac.be
L. S.
Naar: FNAC BELGIUM
Beste, Ik weet waar ik de cadeaubon kan terugvinden, ik wil echter 3 maand later geen cadeaubon meer. We kochten al lang een nieuw toestel en nu worden we verplicht van nog iets te kopen bij jullie. Dat is niet fijn. Wel grappig dat u zegt dat ik best rechtstreeks contact moet opnemen via mail of telefonisch, aangezien ik al 2 dagen eerder contact opnam via dat mailadres, maar tot op heden geen antwoord kreeg. Hier krijg je dan wel na 1 dag antwoord, omdat het online zichtbaar is? Telefonisch contact opnemen heeft ook geen nut, want de enige boodschap die je daar krijgt, is dat ze niet kunnen helpen en dat je moet mailen naar webshop@be.fnac.com Bedankt voor uw mooi antwoord, maar ik wacht wel nog steeds op een oplossing, zijnde een terugbetaling. Fijne namiddag nog Raphael.
FNAC BELGIUM
Naar: L. S.
Beste,Bedankt voor uw mail.Onze excuses maar ondanks ons beste wil zijn wij verplicht uw bestelling terug te betalen op hetzelfde manier waarmee u betaald heeft.Wij begrijpen dat u graag liever een terugbetaling via bankoverschrijving zou ontvangen maar als de betaling van uw bestelling niet via bankoverschrijving gebeurd is zal dit helaas niet mogelijk zijn.Aangezien uw bestelling betaald werd met een cadeaubon moeten wij u terugbetalen met een cadeaubon.Wij zijn verplicht de verkoopsvoorwaarden na te leven die op onze website aanwezig zijn en waarmee u ook akkoord gaat bij het plaatsen van uw bestelling.Artikel 10 - TerugbetalingDe terugbetaling van de producten in de in artikel 5.2 en 8 omschreven situaties gebeurt zo snel mogelijk en uiterlijk binnen de 30 dagen na uitoefening van het recht. In het geval van het herroepingsrecht bedraagt deze termijn 14 dagen. Indien de klant een creditkaart heeft gebruikt, gebeurt de terugbetaling door de creditering van de bankrekening van de klant. Indien de klant betaald heeft met een debetkaart, moet hij zijn bankgegevens (IBAN) toevoegen aan zijn klantenaccount, zodat Fnac Direct de terugbetaling kan uitvoeren. Er wordt wel benadrukt dat, in geval van totale of gedeeltelijke betaling met elektronische cadeaucheques, deze noch cash, noch per cheque, noch per bankkaart kunnen terugbetaald worden. De terugbetaling van via cadeaucheques verrichte aankopen gebeurt uitsluitend via elektronische cadeaucheques tegen een bedrag gelijk aan het bedrag dat op die manier betaald werd. Geen enkele verzending onder rembours, om welke reden dan ook, wordt aanvaard.De bij de aankoop van het product verkregen voordelen worden geannuleerd bij teruggave en terugbetaling van het product in kwestie.Wij danken u bij voorbaat voor uw begrip en medewerking !Met vriendelijke groeten,RaphaelWebshop Fnac.bewww.fnac.be
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten