Terug

Uitblijven van vervanging of herstelling van een diepvriezer

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. V.

Naar: LIEBHERR

29/11/2022

Beste, Op 23 september ll. werd bij ons een nieuwe diepvriezer Liebherr geïnstalleerd door de firma die onze keuken heeft geplaatst.Na 4 dagen gaat het toestel in alarm (-9°). Na herstart opgelost.Vier dagen later zelfde probleem.Installateur gebeld op 6/10 die mij doorverwijst naar de firma CINEM in Ternat die instaat voor de reparatie.Ik krijg een interventiedossier met n° 131834.Technieker van de firma komt pas langs op 24/10.Ventilator is stuk.Verwachte termijn reparatie 10 dagen.Nu op 29/11 nog steeds niet in orde ondanks aandringen van mij en mijn installateur.Dit is een nieuw toestel, dient dit niet standaard te worden vervangen?Ik vind dat een oplossing voor dit probleem veel te lang duurt.Hartelijk dank om dit op te nemen.Van Kemenade Eric.

Berichten (1)

LIEBHERR

Naar: E. V.

06/12/2022

Beste,Dank voor uw mail die we aandachtig hebben doorgenomen.Wij begrijpen het ongenoegen van uw lid, maar willen u toch toelichten wat aan de oorzaak van deze klacht ligt en wat we voorgesteld hebben om de klant te helpen.Het toestel SIFNE 5178-20 waarvan sprake vertoonde bij nazicht van onze technieker op 12/10/2022 een defect aan de ventilator. Gezien het onderdeel niet voorradig was hebben we dat per express besteld bij de fabriek.Echter blijkt de externe leverancier van deze ventilatoren productieproblemen te hebben, waardoor wij tot op heden het bewuste onderdeel nog steeds niet hebben ontvangen, spijts onze bijna dagelijkse rappels naar de fabriek toe.Een omruiling voor een nieuw toestel is geen oplossing, want het modelSIFNE 5178-20 is evenmin (en dit al gedurende meerder maanden) leverbaar en dit tot in week 3 in 2023 (alweer o.a. door de leveringsproblemen van de ventilator voor de productie).Daarom hebben wij aan uw lid - via onze verdeler - voorgesteld om in afwachting van de herstelling gratis een vrijstaande diepvriezer ter beschikking te stellen, maar daar ging uw lid niet akkoord mee - zie bijlage.Wij zullen niet nalaten om prioriteit te blijven geven aan de herstelling van zodra het onderdeel leverbaar is.Dank voor uw begrip.Met vriendelijke groeten,Cordialement,Kind regards,Yves VanheuleService ManagerTel: +32 2 456.00.26N.V. CINEM S.A. - LIEBHERR - FALMEC Preflexbaan 162-165 B-1740 Ternat www.liebherr.bewww.falmec.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform