Geachte heer/mevrouw,
Op 24 november 2023 kocht ik in uw winkel een Garmin horloge. Het betreft een Garmin Venu 3. Op mijn aankoop als consument is de wettelijke garantie van toepassing. In bijlage vindt u een kopie van de het kasticket.
Op 30 december 2024 hebt u mij laten weten dat het toestel in garantie genomen wordt. U stelt voor dit te regelen met een waardebon.
Ik deel u mee dat ik hiermee niet akkoord ga. De garantiewet stelt dat de verkoper moet overgaan tot een terugbetaling als geen herstelling of vervanging mogelijk is. U mag mij ook niet verplichten mijn aankoop opnieuw bij u te doen. Ik beroep mij hiervoor op de wettelijke garantie van 2 jaar.
Ik verzoek u vriendelijk om het bedrag van uw waardebon terug te betalen op mijn bankrekening.
Ik reken erop dat u uw wettelijke garantieverplichtingen nakomt.
Ik wacht op een antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling.
Met vriendelijke groet,
Kasper Decorte