Terug

uitbetaling fietsdiefstal verzekering

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. S.

Naar: Enra

07/10/2019

Ik ben klant bij ENRA fietsverzekering (enra.be). Op 8/9 vind ik uit dat iemand mijn fietsslot heeft proberen te forceren door een andere sleutel te gebruiken die afgebroken is en dit het slot blokkeert. Ik laat een slotenmaker komen aangezien mijn fiets buiten staat, vastgemaakt aan de voorgevel en ik dit niet zo wil laten met een aangetast slot. Daardoor heb ik twee facturen die ik terugbetaald wil hebben: - een nieuw slot bij de fietsenwinkel (40,95€) en - een factuur van de slotenmaker (278,30€). Het nieuwe slot willen ze vergoeden maar de kosten van de slotenmaker niet want 'Ophaal- en voorrijkosten zijn niet gedekt door uw verzekering daar dit onder immateriële schade valt, daar is de omnium dekking helaas niet voor bedoelt.'. Dit is zo niet te lezen in de polis die te vinden is op https://www.enra.be/wp-content/uploads/2019/01/voorwaarden-fietsverzekering-diefstal-fv-be-2017-nwe-huisstijl.pdf. Misschien nog een detail in eerste instantie wilden ze niks betalen maar met wat aandringen hebben ze toch ingegaan om een dossier te maken. Ondertussen hebben ze enkel de 40,95€ betaald, de overige kosten niet.Groetjes,Bart

Berichten (2)

Enra

Naar: I. S.

07/10/2019

Ons schadenummer: 1921576Geachte heer Peeters,Mijn excuses dat uw schade door ons verkeerd beoordeeld is. De kosten die u heeft moeten maken om het slot open te krijgen zijn gedekt onder de verzekering. Ik heb daarom Eur 278,30 aanvullend aan u over laten maken. Dit bedrag zal aan het eind van deze week op uw IBAN worden bijgeschreven.Met vriendelijke groet,Steven Schra¶derENRA verzekeringen bv.

Enra

Naar: I. S.

07/10/2019

Dag Steven,Ik ben blij dat jullie je beslissing herbekijken.Hartelijk bedankt,Verstuurd vanaf mijn iPhoneOp 7 okt. 2019 om 13:41 heeft Steven Schra¶der het volgende geschreven:Ons schadenummer: 1921576Geachte heer Peeters,Mijn excuses dat uw schade door ons verkeerd beoordeeld is. De kosten die u heeft moeten maken om het slot open te krijgen zijn gedekt onder de verzekering. Ik heb daarom Eur 278,30 aanvullend aan u over laten maken. Dit bedrag zal aan het eind van deze week op uw IBAN worden bijgeschreven.Met vriendelijke groet,Steven Schra¶derENRA verzekeringen bv.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform