Beste,Wij hebben uw mail goed ontvangen omtrent het klantennummer K2281956-31 vanmeneer Van Roosbroeck Jacques.Bij het nakijken van zijn dossier heeft meneer op 20/11/2022 een jaarlijkseafrekening gehad dit met een totaal te betalen van 357,13 euro voor aardgasen elektriciteit.Na een jaarlijkse afrekening gebeurd er een automatische nieuwe berekeningop basis van het effectief verbruik en de huidige tarieven op dat moment.Hierdoor kreeg de klant op zijn afrekeningen een nieuw voorgesteldvoorschotbedrag wat dan telkens ingaat op de eerst volgendevoorschotfactuur.Waardoor er inderdaad een verhoging is ingegaan van 50 euro naar 158,50euro.Alsook is er op dat moment een vernieuwing van contract ingegaan wat ookmeespeelt in de berekening van het nieuw voorschotbedrag.Pas op 05/04/2023 hebben wij via mail bericht ontvangen van de klant ivmhet te hoog voorschotbedrag en via telefoon pas op 08/05/2023.Aangezien de meldingen in de mail niet duidelijk waren hebben wij de klantmeermaals proberen te bellen echter konden wij deze niet vast krijgenwaardoor hier enige tijd overheen is gegaan om alles duidelijk uit teleggen aan de klant.Momenteel is er inderdaad een stopzetting van contract ingevoerd wegens hetopenstaand saldo op dat moment.Bij het nakijken van het dossier zie ik dat alles reeds betaald werd en datde klant een betaling te veel heeft uitgevoerd met een bedrag van 158,80euro.Dit bedrag kunnen wij laten staan voor het voorschotfactuur dat volgendeweek zal opgemaakt worden voor oktober.Hierdoor dient de klant volgende maand geen betaling uit te voeren.Wenst de meneer nog klant te blijven bij Elegant, dan mag u ons dit latenweten.Dan kijken wij na of hier de stopzetting van contract geannuleerd kanworden.Hopend u hiermee voldoende gea¯nformeerd te hebben, ik wens u nog een fijnedag.Met vriendelijke groeten,VirginieUw Elegant-dossierbeheerder *Elegant*Kleine Nieuwedijkstraat 53/22800 Mechelen------------------- Oorspronkelijk bericht -------------------*éééé