Terug

Twinstar lamp beschadigd door opspattend water binnen garantie, retailer wilt niet tussenkomen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. T.

Naar: Aquascaper.be

06/03/2024

Beste, ik bestelde in juni 2022 bij Aquascaper een aquarium samen met alle toebehoren op advies van de verkoper.22 februari 2024 stopt de Twinstar lamp met werken. Ik bekijk mijn originele order en merk dat er garantie van 2 jaar op staat volgens Twinstar. Ik neem contact op met Aquascaper om dit op te lossen.Ik werd gevraagd om de lamp op te sturen naar hen, zodat zij het kunnen doorsturen naar Twinstar EU om te repareren. Er werd geen nieuwe of alternatieve lamp voorzien, dus het aquarium zit ondertussen zonder. Ik dien ook zelf de kost voor de verzending te dragen.Ik doe dit in goede hoop snel een nieuw model te krijgen, maar moet een week wachten vooraleer ik te horen krijg dat het niet gerepareerd kan worden gezien er kalk rond de elektronika geraakt is door spatjes water van de filter die loopt onder de lamp.Aquascaper beweert dat dit mijn fout is, en dat het niet om een productiefout gaat. De lamp heeft nochtans exact op deze manier (lamp is aanbevolen geweest door Aquascaper samen met de filter) gewerkt gedurende bijna 2 jaar.Ze willen dus niet tussenkomen, de garantie niet eren en niet helpen. Ik zit ondertussen zonder lamp en heb kosten voor een verzending gemaakt.Ik heb toen kenbaar gemaakt aan Aquascaper dat ze een klant verloren waren en niet moesten hopen op een positieve recensie, waarna ik een antwoord terugkreeg op te moeten letten voor laster naar hen toe.Ik heb alsnog een negatieve Google review achtergelaten, waar meteen een passief aggressief antwoord van Aquascaper op terugkwam. Ik merk ook op dat de laatste 6 maanden zeer veel negatieve reviews over de service zowel in de fysieke winkel als online terugkomen.Mij lijkt nog altijd dat mijn garantie toepasselijk is gezien dit om een productiefout gaat, en dat het niet OK is dat ik kost heb moeten dragen om mijn lamp kwijt te zijn zonder enige vorm van restitutie.Aquascaper heeft mij geadviseerd voor deze combinatie voor het aquarium, en legt mij achteraf ten schulde verkeerdelijk gebruik te maken van de producten die ze zelf gesuggereerd hebben. Ik zou graag een terugbetaling hebben, een vervanglamp of de effectieve reparatie van de lamp die ik opgestuurd heb.

Berichten (2)

Aquascaper.be

Naar: S. T.

06/03/2024

Beste,Deze lampen zijn niet waterdicht en worden enkel bij open aquariumsgebruikt, dit gaat niet om enkele spatten maar over continu water in delamp, dit is geen productiefout, dit is foutief gebruik van de klant en dusgeen garantie.De klant heeft zelf aangegeven dat er water in de lamp liep via defilter....maar wordt hier mooi weggelaten, de beweringen van de klant komenniet overeen met de werkelijkheidMet vriendelijke groeten,Eddy Buyck*Aquascaper BV**Aarschotsesteenweg 662**3012 Wilsele*Open van 10-18u op Maandag, dinsdag, woensdag, vrijdag en zaterdag+32 468 088 296info@aquascaper.bewww.aquascaper.beBTW BE0753394842Op wo 6 mrt 2024 om 13:14 schreef

S. T.

Naar: Aquascaper.be

06/03/2024

Er zit een bijlage bij de klacht met een foto van hoe het aquarium eruitziet.Dit is open, en de lamp hangt ruim boven het aquarium zoals het hoort. Er loopt duidelijk geen water in de lamp.Er kunnen spatjes water naar boven van de filterstroom die eventueel de lamp raken, maar hier dient de lamp resistent aan te zijn. Het is tenslotte voor een aquarium.Overigens zit in de bijlagen een screenshot van mijn originele vraag met voorbeeld, en Aquascaper heeft mij deze onderdelen aangewezen. Je kan zien dat het gekochte aquarium en accessoires is opgezet zoals het voorbeeld.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform