tweedehands toestel ontvangen, voorgestelde compensatie ontoereikend
Aard van probleem:
AndereKlacht
J. V.
Naar: MediaMarkt
3/03/21Ik neem telefonisch contact met de winkel, omdat de stroomkabel niet aanwezig was in de verpakking van een toestel dat ik die dag in Mediamarkt Wilrijk had aangekocht. Men stelde een “incident” formulier op en ging mij terug contacteren. 3/03/216/03/21Mail gestuurd naar Mediamarkt met volledige uitleg van probleem:Op 3 maart kocht ik enkele artikelen, waaronder een Artsound RI65. Het toestel was uitgepakt en stond in het rek, was laatste toestel aanwezig. De verkoper keek na of de verpakking volledig was en pakte het terug in (verkoop nr 40774789). Thuisgekomen bemerkte ik dat de poweradaptor niet aanwezig was. 's Avonds ben ik teruggereden, er lag nog een poweradaptor in het rek, maar volgens de verkoper niet de juiste. Na wat zoekwerk gaf hij mij een poweradaptor mee. Terug thuis bleek dat deze een verkeerde fiche had, waardoor hij niet in het toestel paste. Telefonisch contact gehad op donderdag (incident nr 210304-023525), ik mocht nog eens naar Wilrijk rijden, men zou mij daar helpen. Een verkoper ter plekke kon geen oplossing ter plaatse vinden, dus bestelde hij online een ander toestel. Het niet complete eerste toestel werd teruggenomen. Vandaag ontving ik een nieuw toestel. Bij ontvangst zag ik dat het zegel van de verpakking was doorgesneden. Het toestel zelf bleek al gebruikt: er stonden vingerafdrukken op het scherm, de afstandsbediening bevatte al batterijen, en het toestel stond ingesteld in de Poolse taal! Ik ben dus 2x extra naar Wilrijk moeten rijden (96 km extra in totaal, 92 minuten reistijd, meer dan een uur wachttijden ter plekke) en heb als uiteindelijke oplossing een tweedehands toestel ontvangen! Ik vind dit niet correct en verlang van u een financiële tegemoetkoming om dit alles te compenseren.(Ik heb foto’s genomen van het toestel)24/03/21Beste meneer Vandamme, Eerst en vooral onze oprechte excuses voor het ongemak. Na het lezen van uw vorige mails/comments begrijp ik uw frustratie.Dit moet onmiddellijk opgelost worden. Het is daarom dat meerdere verantwoordelijke zich hebben gericht tot uw dossier. Het zit namelijk zo dat uw dossier complexer is, dat weet u uiteraard zelf ook, en daarom meer aandacht en tijd nodig heeft. Ik verzeker u dat uw dossier zo snel mogelijk en in uw voordeel behandeld zal worden. Met vriendelijke groeten,LucaMediaMarkt België30/03/21Beste Luca,We zijn ondertussen weer een week verder, maar ik heb nog steeds geen bericht gekregen…John Vandamme2/04/21Beste Luca,Nog steeds geen nieuws ontvangen,John Vandamme10/04/21Beste Luca,Weer een week voorbij zonder nieuws… ondertussen zijn er al 6 weken voorbij gegaan. In uw mail van 24 maart schrijft u dat mijn dossier zo snel mogelijk zal behandeld worden. “Snel” heeft blijkbaar een andere betekenis bij MediaMarkt? Met ongeduldige groeten,John Vandamme14/04/21Beste meneer Vandamme, Eerst en vooral onze excuses dat u zo lang heeft moeten wachten op een antwoord van ons. We hebben uw klacht hier in de winkel bekeken.We begrijpen dat het niet fijn is om meerdere malen naar de winkel te moeten komen en dan nog een geopende doos te ontvangen van online.Werkt het product dat u nu heeft naar behoren? Ter compensatie kunnen we u een giftcard van €25 aanbieden.Deze zal -indien ok voor u- klaarliggen bij de infobalie in onze winkel. Moest er nog iets zijn kan u me steeds via deze mail of telefonisch bereiken. Met vriendelijke groeten, Kind regards, Cordialement Eva Van der StichelenPeople & Customer Manager 15/04/21Beste mevrouw Van Der Stichelen,Na meer dan 5 weken wachten, ben ik inderdaad blij van jullie een antwoord gekregen te hebben. Geduld is voorwaar een mooie deugd… Ik ben echter niet verheugd met uw voorstel! 25 euro als compensatie voor 96 km extra in totaal, 92 minuten reistijd, meer dan een uur wachttijden ter plekke, een tweedehands toestel als resultaat en dan zou ik bovendien nog eens extra 60 km moeten rijden om de giftcard te gaan ophalen? Vind u dit werkelijk correct? Alhoewel het toestel op dit ogenblik functioneert, is het wel een tweedehands toestel, waarvan ik niet weet wat er voordien mee is gebeurd en hoe lang het al gewerkt heeft (en dus hoelang de levensduur nog zal zijn). Tweedehands toestellen worden meestal aangeboden aan 50% of lager van de nieuwprijs. Het betreffende toestel heb ik 149 euro betaald. Ik verwacht van jullie een tegemoetkoming die overeenstemt met de waarde van het tweedehands toestel en de reiskosten en uren die ik aan deze situatie heb moeten wijden. Met verwachtingsvolle groeten,John Vandamme16/04/21Beste meneer Vandamme, Bedankt voor uw mail. Wat had u willen hebben als compensatie?Want nu krijgt u 15% van de aankoopprijs.Als ik uw vraag lees vraagt u bijna de volledige prijs van het toestel wat ik natuurlijk niet kan doen. Ik kan u het volgende voorstellen: Ik kan een nieuw toestel laten komen vanuit een andere winkel.Dan moet u natuurlijk nog wel eens langskomen om het toestel om te ruilen met het toestel dat nu bij u thuis staat.Dan heeft u opnieuw een nieuw toestel.Hierbij krijgt u dan extra een giftcard van €15. Ik kan u maximaal een giftcard van 20% van de aankoopprijs geven. Dit komt op €30.Ik kan deze giftcard ook naar u opsturen indien u dit wenst. Bedankt om me te laten weten wat u graag wenst. Met vriendelijke groeten,Eva19/04/21Beste mevrouw Van Der Stichelen,Als jarenlange klant van MediaMarkt ben ik teleurgesteld bij de voorgestelde oplossingen. Ik ga deze zaak dan ook eerst eens bekijken met de mensen van Testaankoop om te horen wat zij vinden wat een billijke vergoeding zou zijn. Ik hou u verder op de hoogte,John Vandamme
Berichten (8)
MediaMarkt
Naar: J. V.
Beste mijnheer Vandamme,Wij hebben uw melding goed ontvangen en hebben dit opgenomen met de verantwoordelijke van de vestiging.Wij kunnen u een giftcard van 30Eur aanbieden, dit is een compensatie van 20% van de aankoopprijs. Indien gewenst, kan het nieuwe toestel ook bij u thuis geleverd worden zodat u geen extra verplaatsing dient te doen.Met vriendelijke groeten,MediaMarkt Belgie
MediaMarkt
Naar: J. V.
Beste Mijnheer Vandamme,Even een kleine correctie. Er zijn 2 opties mogelijk ter compensatie:Eerst voorstel compensatie: iwe laten een nieuw toestel van een andere winkel komen. U kan het toestel omruilen en heeft dus een nieuw toestel. + giftcard Eur15 extra compensatie . Indien gewenst kan het nieuwe toestel aan huis gebracht worden om een extra rit naar de winkel te vermijden.Tweede voorstel compensatie: giftcard Eur30 (20% van de aankoopprijs), dit kan opgestuurd worden zodat u niet speciaal tot in de winkel hoeft te komen.Kan u aangeven welke optie u verkiest?Met vriendelijke groeten,MediaMarkt Belgie
J. V.
Naar: MediaMarkt
Beste,ik zou akkoord kunnen gaan met het volgende:- u stuurt een nieuw (en dus ongebruikt) toestel naar mij thuis- u zorgt ervoor dat ik het tweedehandstoestel gratis naar jullie kan terugsturen- u bezorgt mij een giftcard van 25 euro om al mijn nutteloos verreden kilometers en verloren tijd te compenserenOp deze voorwaarden zal ik mijn vordering stopzetten en geen verder gewag meer maken van dit incident in de media.Graag hoor ik van u of u daarmee wil instemmen.Met vriendelijke groeten,John Vandamme
MediaMarkt
Naar: J. V.
Beste,Onze vestiging te Wilrijk zal het het nieuwe toestel bij u thuis bezorgen en het oude toestel ophalen.Met de compensatie van 25Eur gaan zij ook akkoord.Indien ok voor u, kunnen wij het nieuwe toestel in de loop van de week brengen.Met vriendelijke groeten,MediaMarkt Belgie
J. V.
Naar: MediaMarkt
Beste,Ik kan akkoord gaan met uw voorstel. Gelieve mij te laten contacteren op mijn nummer 0475/938913 om de omwisseling te organiseren.Met vriendelijke groeten,John Vandamme
MediaMarkt
Naar: J. V.
Beste,Bedankt voor de bevestiging.De info werd doorgegeven aan MM Wilrijk, zij zullen u contacteren voor de verdere afhandeling van dit dossier.Met vriendelijke groeten,MediaMarkt Belgie
J. V.
Naar: MediaMarkt
Beste, we zijn nu een week verder, maar heb tot hiertoe nog geen enkele communicatie vanuit MM Wilrijk ontvangen...met vriendelijke groeten,,John Vandamme
MediaMarkt
Naar: J. V.
Beste mijnheer Vandamme,Onze excuses voor de vertraging.We hebben dit doorgegeven aan de vestiging, zij zullen vandaag contact met u opnemen.Met vriendelijke groeten,MediaMarkt Belgie
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten