Terug

Twee plaatsen tekort in het vliegtuig? We weigeren 2 alleenstaande reizigers.

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. B.

Naar: CORENDON

12/08/2023

Half juli een all in reis geboekt naar Ohrid met Corendon. Alles meteen betaald. Alles in orde. Vandaag op tijd op de luchthaven. Op voorhand online ingecheckt. Douane ed in orde. Half uur voor vertrek naar de service Desk geroepen. Verbaasd naar daar…Door een defect moest er een ander vliegtuig komen waar blijkbaar niet alle passagiers inpassen. Dat vond ik op zich al een vreemde keuze. Dat ik als blijkbaar “overtollige” passagier na incheck, douane en paspoortcontrole ineens naar de Service geroepen wordt met de simpele mededeling door een baliebediende (niet van corendon) dat twee plaatsen tekort en dat er daarom beslist is dat twee mensen die alleen reizen niet mee kunnen, is voor mij echt niet te vatten. Eerder onrechtvaardig! Gelijkheid van mensen telt niet bij Corendon? “Corendon haalt alleenstaanden van het vliegtuig”, is een mooie publiciteit… Geen gesprek met Corendon mogelijk. Ik bleef achter in een letterlijk lege vertrekhal en kon beschikken en weer naar huis. Op de parking het vliegtuig dan ook nog letterlijk voor mijn neus zien opstijgen. Zelf Corendon proberen te bereiken. Na 35’ wachttoon iemand aan de lijn. Geen excuses. Zakelijk zoeken naar een oplossing. Twee dagen later vertrekken, naar Tirana vliegen, ‘s nachts van daar trachten in Orhid te geraken maar wel zaterdag moeten terugkeren omdat “omboeken van de terugvlucht niet mogelijk was”…? Ik dacht het niet….Er werden uiteindelijk na lang aandringen enkele alternatieven aangeboden. Dit omdat ikzelf contact opnam met corendon. Van hen geen teken van leven. Telefonisch dan voorstellen terwijl ik op de terugweg was. Toen ik enkele voorstellen op mail vroeg om dat later thuis rustig te kunnen bekijken kreeg ik als antwoord “we zijn een callcenter en als ik deze telefoon neerleg ben ik gewoon met een andere klant bezig dus we kunnen dat beter nu afhandelen”. Opnieuw zeer klantvriendelijk naar iemand die een uur ervoor zijn reis ineens ziet in duigen vallen. Over een compensatie viel niet te praten. Dat ik voor niets naar de luchthaven reed, daar nog iets at en dronk omdat ik pas tegen 18u ten vroegste in het hotel zou zijn, telde allemaal niet mee. Een alternatieve reis kon enkel voor de betaalde som. Over upgrade of een mooiere reis als tegemoetkoming voor de ontgoocheling was niet te praten. Alsof het voor jullie de normaalste zaak is dat iemand die zijn vakantie plant in functie van een reis, daar naar uitkijkt en dan door een tekort aan stoelen het vliegtuig LETTERLIJK voor zijn neus ziet opstijgen. Dat de reis €150 meer waard was (korting door last minute) was geen argument en zou ook niet meegenomen worden bij een eventuele omboeking. Ik wacht op reactie van Corendon voor het verder verloop maar vind het schandalig dat zij zo maar ze random beslissen dat je niet mee kan - omdat hun alternatief vliegtuig - 2 plaatsen tekort heeft. Vakantie daarop geregeld. Afstand gereden naar Maastricht Alle voorbereidingen thuis etc. En dan zo behandeld worden. Wat een mooie vakantie moest zijn, is veranderd in een kafkaiaans verhaal waarbij ik beledigd achterblijf en me vooral de vraag stel: hoe loopt dit verder af….

Berichten (2)

CORENDON

Naar: K. B.

16/08/2023

Beste,Wat is het reserveringsnummer?Met vriendelijke groetWith kind regards,YaseminClientenserviceQuality Control teamCorendon International Travel B.V.Postbus 3491170 AH BadhoevedorpThink before you print! Do you really need to print this e mail' Save energy and paper.

CORENDON

Naar: K. B.

16/08/2023

Beste,Wat is het reserveringsnummer?Met vriendelijke groetWith kind regards,YaseminClientenserviceQuality Control teamCorendon International Travel B.V.Postbus 3491170 AH BadhoevedorpThink before you print! Do you really need to print this e mail' Save energy and paper.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform