Klacht
V. C.
Naar: MediaMarkt
Beste,op 23 december 2020 kocht mijn vriend als kerstkado een LG televisietoestel in de winkel Media Markt te Machelen (gelegen in de Makro). Er bleek nog maar 1 of 2 exemplaren in stock te zijn de verkoper bracht de doos de winkel in en legde die nadien samen met mijn vriend op de kar. De doos werd niet geopend om te kijken of de Tv schadeloos was. De Tv werd betaald in de winkel en nadien vervoerde mijn vriend deze naar huis (uiteraard op veilige manier met inachtneming veiligheidsmaatregelen). Op zaterdagavond 26 december wilden wij de Tv installeren. Groot was onze verbazing toen we de Tv uit de doos haalde, het scherm bleek stuk! Er was ons dus een kapotte Tv meegegeven. De 1st volgende werkdag, namelijk vandaag maandag 28 december keerde mijn vriend terug met de Tv naar de Media Markt in Machelen. Daar werd hij echter op een heel onbeschofte en klantonvriendelijke manier behandeld. Bij het melden bij de dienst naverkoop (deze persoon was wel vriendelijk) werd de verkoper van 23 december erbij gehaald. Deze persoon zei onmiddellijk dit is niet bij ons gebeurd en liep weg... (ter info, er werd niet naar de schade gekeken). De persoon van de dienst naverkoop belde hierop een verantwoordelijke op. Deze persoon, genaamd Tim ( deze verantwoordelijke weigerde zijn familienaam te geven in de loop van het gesprek wat we een vreemde gang van zaken vinden dat een verantwoordelijke zijn volledige naam weigert te geven) en hij beweerde ook onmiddellijk dat dit niet bij hen is gebeurd. Mijn vriend sprak dit tegen, want ook bij ons is dit niet gebeurd (de Tv is niet gevallen, heeft geen stoot gekregen, is veilig vervoerd,...). Hierop volgde een discussie waarbij Tim weigerde de tv terug te nemen, want het was niet hier gebeurd, dus niet hun probleem en dus ook geen nieuwe Tv wenste mee te geven en het valt ook niet onder de garantie zei hij. De verantwoordelijke nam een heel onbeschofte en arrogante houding aan, totaal klantonvriendelijk en niet bereid naar een gemeenschappelijke oplossing te zoeken. (ter illustratie van zijn onvriendelijke houding: op de vraag van mijn vriend Dus u bent de verantwoordelijke hier antwoordt de verantwoordelijke Ja, jaloers misschien?). Volgens de verantwoordelijke moesten wij de Tv zelf maar terug meenemen en thuis LG contacteren voor herstelling. Dit wenste mijn vriend uiteraard niet te doen. Omdat we de Tv in Media Markt wilden achterlaten, moest mijn vriend een papier ondertekenen waarop staat dat hij akkoord gaat dat Mediamarkt een reparatie bij LG aanvraagt, dat hij weet dat Mediamarkt niet aansprakelijk is voor de herstellingskosten indien deze niet onder garantie vallen. Dat de tv in huidige staat naar LG verzonden (of Lg komt naar hier) en dat de klant de huidige staat kent (bekrast en gebarsten scherm). Het document werd ondertekend door mijn vriend en door de verantwoordelijke, die dit document bovendien slechts tekent met de naam Tim. Wij zijn uiteraard niet akkoord met deze gang van zaken.Er is geen enkel element dat kan aantonen dat de schade door ons is gebeurd. De doos werd bij aankoop niet geopend, dus er is geen enkel bewijs dat Media Markt ons een schadeloze Tv leverde. Volgens de wetgeving moet de verkoper zelf dit echter in de eerste 6 maand na verkoop kunnen aantonen dat de schade door de koper werd toegebracht indien hij niet akkoord gaat dat het gebrek bestaat sinds de levering.De doos werd zelf vandaag niet geopend om de schade te bekijken.De klantonvriendelijke en onprofessionele houding van de verantwoordelijke is de naam verantwoordelijke onwaardig.Wij dienden een formulier te ondertekenen die ons verantwoordelijk maakt voor eventuele herstellingskosten terwijl dit onze vraag niet is, wij wensen een product ter vervanging te krijgen die conform het verkochte goed is. En wij wensen hiervoor uiteraard niet bij te betalen bij eventuele herstelling die niet onder garantie valt.Wij wensen onmiddellijk een volwaardig nieuw schadeloos en goed werkend product ter vervanging te krijgen.Wij wensen ook niet x aantal weken te wachten op een eventuele herstelling.Wij betreuren ten zeerste deze gang van zaken.Graag meld ik hierbij nog dat mijn vriend nadien ook telefonisch contact nam inzake dit probleem met Media Markt en hierbij een heel vriendelijke en begripvolle mevrouw aan de lijn kreeg. Zij bevestigde dat dit geen goede gang van zaken is en dit niet de gebruikelijke afhandeling is van dergelijke problemen. Ook zij zei ons aan telefoon dat wij inderdaad recht hebben op een nieuw toestel of een waardebon gelijk aan het bedrag van de gekochte Tv. Zij noteerde het mailadres van mijn vriend en zou hiervoor nog stappen ondernemen. Toch meld ik graag deze klacht ook via dit kanaal opdat we zeker zijn dat onze klacht en onze vraag naar een nieuw toestel goed, op papier en duidelijk terecht komt.Met vriendelijke groeten
Berichten (10)
MediaMarkt
Naar: V. C.
Beste Mevrouw Collura,Onze excuses voor dit ongemak.Kunt u ons indien mogelijk foto's van de kapotte tv bezorgen?Evenals het verstrekken van uw aankoopbewijs.We zullen uw dossier daarmee verifieren bij de relevante afdelingen.Vriendelijke groeten,Complaints TeamAlexandraMedia Markt Belgium
V. C.
Naar: MediaMarkt
Beste,Bedankt voor uw antwoord.Hierbij voeg ik het aankoopbewijs toe, alsook het document dat we dienden te ondertekenen als enige "optie".De tv is achtergelaten in Media Markt, ik kan dus geen foto's meer nemen en doorgeven. (Misschien heeft mijn dochter er een foto van genomen, maar ik kan dat nu niet direct navragen).Alvast bedankt voor de inspanningen.Met vriendelijke groeten
MediaMarkt
Naar: V. C.
Beste mevrouw Collura,De winkel laat ons weten dat de offerte van LG beschikbaar is.Wil je dat ik het je via dit platform of via mail toestuur?Vriendelijke groeten,Complaints TeamAlexandraMedia Markt Belgium
V. C.
Naar: MediaMarkt
Beste,bedankt voor uw bericht. Maar dit is echter geen antwoord op mijn vraag of klacht. Wij wensen geen offerte wij wensen geen herstelling te betalen maar wensen kosteloos een nieuw toestel te krijgen aangezien de schade reeds aanwezig was en NIET door ons toedoen is aangebracht.Ik begrijp dit antwoord op onze klacht dus niet goed...Met vriendelijke groeten
MediaMarkt
Naar: V. C.
Beste Collura,De winkel laat ons weten dat jullie een overeenkomst hadden met betrekking tot je tv.De afspraak was dat als de fabrikant zei dat het inderdaad een fabricagefout was dan zouden jullie een nieuwe tv krijgen.Alleen als de fabrikant een fabricagefout betwistte, zou er een reparatie-schatting zijn.Vriendelijke groeten,Complaints TeamAlexandraMedia Markt Belgium
V. C.
Naar: MediaMarkt
Beste,bedankt voor uw antwoord.Maar we betwisten die overeenkomst ook. Deze is onterecht opgesteld. Er werd ons geen andere optie aangeboden, er werd geweigerd het toestel te controleren/de schade te bekijken, er werd geweigerd onze verklaring te noteren, er werd geweigerd onze vraag te noteren namelijk een kosteloze vervanging van de tv aangezien er ons op geen enkel manier is bewezen dat wij een schadeloze tv hebben ontvangen bij aankoop. Onze werkelijke wil is overduidelijk aangetast bij deze overeenkomst. Bovendien werd deze overeenkomst zelf niet persoonlijk ondertekend door degene wiens naam er op staat (namelijk een zeker "Tim"). We hebben dezelfde dag deze overeenkomst ook betwist.Bovendien schreef ik mijn eerdere bericht al op welke klantonvriendelijke manier wij werden ontvangen bij het melden van ons probleem (Media Markt Machelen).Wij blijven bij onze verklaring dat wij een tv ontvingen die NIET schadeloos was. De schade gebeurde reeds voor de aankoop. De schade gebeurde niet bij ons of door ons toedoen. Wij blijven onze vraag dus herhalen, namelijk een kosteloze vervanging van de tv, aangezien jullie ons niet kunnen aantonen dat wij een schadeloze tv ontvingen.Ik vind het vreemd en jammer dat een groot bedrijf zoals Media Markt op deze manier reageren op dergelijke problemen en hun goede naam hierdoor aantasten. Dit terwijl jullie geen enkel bewijs aanvoeren dat de tv schadeloos was bij de aankoop.Ik blijf hopen op een constructieve, klantvriendelijke en commerciële oplossing, maar we gaan in géén geval akkoord met deze gang van zaken.Met vriendelijke groeten
MediaMarkt
Naar: V. C.
Beste mevrouw Collura,Wij hebben dit opgenomen met de verantwoordelijke van de vestiging.Helaas kunnen zijn geen commerciele geste aanbieden aangezien het volgens de fabrikant niet om een fabrieksfout gaat.Met vriendelijke groeten,Complaints TeamMediaMarkt Belgie
V. C.
Naar: MediaMarkt
Beste,dit wordt wel een absurde afhandeling van mijn klacht... Ik vraag geen commerciële geste, ik vraag een CORRECTE en eerlijke afhandeling. Indien jullie ons kunnen bewijzen dat de tv schadeloos was bij overdracht dan zou er geen discussie zijn, maar dat kunnen jullie niet. Uiteraard is dit geen fabrieksfout, dat is overduidelijk. Wij kregen een tv mee die beschadigd was, door welke oorzaak dan ook. Indien jullie beweren dat de tv niet beschadigd was bij levering, geef ons hiervoor dan een bewijs?Ik begrijp dit dat concurrerende ketens dergelijke problemen wel zonder discussie oplossen door het toestel kosteloos te vervangen.Ik vraag een laatste keer om een correcte afhandeling, zoniet ze ik me jammer genoeg genoodzaakt verdere stappen te ondernemen.
V. C.
Naar: MediaMarkt
Tot onze spijt moeten wij vaststellen dat jullie nu reeds 2 weken niets van jullie laten horen....
MediaMarkt
Naar: V. C.
Beste mevrouw Collura,Onze excuses voor de vertraging.De vestiging bevestigde ons dat er intussen een oplossing werd gevonden.Met vriendelijke groeten,MediaMarkt Belgie
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten