Terug

TV-scherm kapot en reparatie valt niet binnen garantie.

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

V. R.

Naar: Cool blue

05/02/2018

Eind november heb ik online via Coolblue een Philips TV gekocht, en begin december is de TV geleverd. Ik heb pas midden januari de doos geopend omwille van een verhuis. Toen ik de TV de eerste keer aanzette om te installeren, bleek er een groot zwart stuk en witte strepen in het scherm te zitten aan de rechterkant. Ik heb toen Coolbue gecontacteerd om dit te melden. Aangezien ik de TV nog nooit gebruikt had, moet er iets bij de levering zijn misgelopen. Zij lieten me weten dat ik dit rechtstreeks met Philips moest regelen. De oplossing die Philips eerst aanbood, was om een software update toe te passen. Ik heb dit geprobeerd, maar de TV had reeds de laatste software versie. Toen ik dit liet weten aan Philips, belden ze mij op om te zeggen dat het scherm dan waarschijnlijk kapot was. Ze konden dit wel maken, maar zeiden dat dit niet in garantie was, en ik dus hoge kosten zou moeten betalen. Ik heb toen -opnieuw- met Coolblue contact opgenomen. Zij beloofden Philips te contacteren hiervoor. Ik kreeg nadien inderdaad een mail van een service center van Philips uit Nederland. Ik zou mijn TV moeten opsturen naar Nederland via de post voor reparatie - op mijn kosten. Toen ik hierover mijn beklag deed bij Coolblue, lieten ze me weten dat ik de TV via hen kon binnenbrengen. Dit weekend heb ik dat dan ook gedaan. In de winkel zeiden ze me dat het erop leek dat het binnenste scherm gebroken was. Volgens hen kon dat inderdaad zijn doordat er iets gebeurd was bij het leveren. Maar omdat ik de doos niet meteen had geopend, zouden ze dit niet kosteloos kunnen laten repareren. Het viel volgens hen ook niet binnen hun garantie van 2 jaar. Mocht ik de dag nadat ik de TV had gekregen, het probleem gemeld hebben, konden ze dit sowieso toewijzen aan een probleem tijdens de levering. Maar ik heb de TV zelfs nog nooit gebruikt, ze kunnen zien dat de taal bv. zelfs nog niet geïnstalleerd is op het toestel. Ik zou nu dus honderden euro's kosten moeten betalen om een nieuwe TV te laten repareren die nog nooit gebruikt is geweest.

Berichten (1)

Cool blue

Naar: V. R.

07/02/2018

Beste mevrouw Reuse,Naar aanleiding van deze klacht heb ik zojuist de volledige historiek van jouw Philips televisie bij ons nagekeken.Gezien de klachtomschrijving en het verdere contact met Philips en in onze winkel vermoed ik dat het scherm inderdaad fysiek beschadigd is. Dit soort schade wordt jammer genoeg bijna nooit binnen garantie behandeld omdat dit bijna altijd het gevolg is van een externe oorzaak. Dat is ook de reden waarom zowel Philips als de medewerkers in onze winkel je gewezen hebben op de kosten die kunnen samenhangen aan de reparatie.Dit soort schade kan op verschillende manieren veroorzaakt worden, zoals bijvoorbeeld tijdens het vervoeren van het toestel, maar ook door een val of door een stoot met een ander voorwerp. Als de schade meteen na de levering wordt opgemerkt, is het vrij duidelijk dat de oorzaak bij het transport van de levering ligt. Omdat de schade in dit geval anderhalve maand na de levering gemeld is, is er wel twijfel mogelijk over de oorzaak wat ook tot deze situatie heeft geleid.We willen je echter het voordeel van de twijfel geven en de oorzaak van de schade bij het transport van de levering liggen. In dat geval ben je natuurlijk niet zelf verantwoordelijk voor het probleem en zorgen wij dus voor een kosteloze oplossing. Aangezien een herstelling nog wel enige tijd in beslag zou nemen, stellen we voor om een omruiling naar een nieuw exemplaar te voorzien.We hadden nog wel graag vernomen of je hiermee akkoord bent en of je het nieuwe toestel dan thuis geleverd zou willen krijgen of zou willen ophalen in onze winkel in Wilrijk.Met vriendelijke groet,David van CoolblueBackoffice MedewerkerAlles voor een glimlachCoolblue.beBorsbeeksebrug 282600 BerchemE-mail: klantenservice@coolblue.beTel: 03 808 27 00 --- original message ---On Mon, Feb 5, 2018 at 03:53 pm, Administratie Coolblue NV


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform