Geachte mevrouw/heer,
Op 04/01/2025 kocht ik een Sony Bravia 4K Android Full Array LED TV KD-55X85L 120 HZ 55" (2023) én TV-beugel TOOQ Luxury 37"-90 inch in uw online winkel en betaalde ik €805.60 met gratis verzending. (bijlage 1)
Bij de bevestiging van de bestelling werd mij meegedeeld dat de levering binnen 3 tot 6 dagen tot maximaal 2 weken zou plaatsvinden. (bijlage 2) De goederen werden echter nooit geleverd.
Korte samenvatting van het mailverkeer (bijlage 3):
*Op 14/01/2025 stuurden wij een email met de vraag wanneer de levering zou plaatsvinden.
*Op 15/01/2025 antwoordde u per mail dat jullie onze bestelling verwachtte te verzenden rond 30/01/2025.
*Op 30/01/2025 ontvingen we een email van jullie dat de levering vertraagd was door een vertraging bij jullie leverancier en dat onze bestelling zou worden geleverd binnen 1 tot maximaal 3 weken. We kregen de keuze om een andere tv te kiezen of te wachten met €35 korting. We kozen voor optie 2 en ontvingen de korting op onze bankrekening op 04/02/2025.
*Op 21/02/2025 (3 weken later) stuurden wij opnieuw een email dat de levering nog steeds niet was gebeurd. Hierbij zeiden we nadrukkelijk dat we de levering verwachten tenlaatste 04/03/2025 (2 maanden na de bestellingsdatum) of dat we verdere stappen zouden ondernemen.
* Op 21/02/2025 stuurden we nog een extra mail om te zeggen dat we voor 04/03/2025 de levering eisten of de terugbetaling op ons bankrekeningnummer.
* Op 24/02/2025 gaven jullie je excuses en vertelden jullie dat er (opnieuw?) een vertraging was bij jullie leverancier en dat jullie zouden streven om de TV voor 04/03/2025 te bezorgen.
* Op 04/03/2025 kregen we een email van jullie dat jullie met een andere leverancier werkten voor onze levering en dat de levering verwacht werd vanaf 10/03/2025. Dat we indien we akkoord zouden gaan opnieuw een korting zouden krijgen van €50.
* Op 04/03/2025 antwoordden wij u dat wij niet wilden wachten en dat wij ons geld onmiddellijk terug wilden.
* Op 05/03/2025 kregen we opnieuw een excusesmail van jullie of we openstonden voor een alternatief toestel met opnieuw korting of dat we de bestelling wilden annuleren. We hadden thans reeds gezegd dat we ons geld terug wilden.
* Op 06/03/2025 hebben we opnieuw geantwoord dat we de bestelling willen annuleren (zoals eerder gezegd) en dat we ons geld terug willen tenlaatste 08/03/2025.
Deze vertraging en het niet willen terugbetalen op tijd heeft mij en mijn gezin ernstige schade berokkend in zowel financiële zin (we zijn ons geld nu al 2 maanden kwijt) als extra onnodige stress.
Ik verzoek derhalve om een snelle en correcte terugbetaling van ons geïnvesteerd geld van €805.60.
Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen.
Met vriendelijke groet,
C. F.
Bijlagen:
* 1 Betalingsbewijs
* 2 Orderbevestiging
* 3 Mailverkeer