Terug

TV gekocht, FNAC stuurt uit, Bpost weigert (unwanted XL delivery), TV komt voorlopig niet aan

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. E.

Naar: FNAC BELGIUM

04/05/2018

Op 30 april 2018 heb ik een Sony Bravia XE93 reeks gekocht bij de webshop van Fnac Belgium. De levertermijn volgens de website was 2-3 dagen en naar verwachting zou ik die dus 3 of 4 mei wellicht ontvangen. Met een grote bestelling zoals die van een 55 premium TV verwacht je de nodige zorg bij het opsturen van de bestelling zodat die bij de klant terecht komt. Echter merk ik op dat hun gebruikte verzendformule valt onder 24h Pro (Business) maar de mensen van Fnac beseffen niet dat hierdoor de postdienst recht heeft om deze te weigeren. 24h pro is voor pakketten van maximaal 30KG. Inhoud van de doos + verpakking weegt volgens Sony 40KG en dit wordt door Bpost inderdaad op 39500 gram gewogen. En dus wordt mijn pakket een unwanted XL delivery (het kan ook aan de afmetingen liggen maar volgens de offerte valt de doos wel binnen de perken tenzij Fnac er nog een extra doos omheen deed) zonder enige verwittiging van Fnac of Bpost. Ik moest er zelf achter om dit te weten te komen want niemand die dit gaat melden aan u als koper. De klantendienst van bpost kon me wel vertellen dat die bij Dynalogic lag, zij vertellen me echter dat ze die niet hebben ontvangen en dat het nog in transit bij bpost zou moeten zitten maar zij hebben weer een ander verhaal. Het strafste van allemaal is dat ik dit kenbaar maak aan de Fnac helpdienst die dan voor mij een survey ging invullen en de helpdeskmedewerker ging mij bij meer informatie contacteren. Eventjes later wanneer ik screenshots en meer informatie heb over de situatie en deze wens door te geven wordt de helpdienstmedewerker boos dat ik terug had gebeld. Ik moet niets doen en Fnac gaat wel in gesprek met bpost. De man zegt dat bpost hen de info moet bezorgen en dat zij nog ik niets hoeven te bewijzen. Dankzij mij wist Fnac dat er iets fout was gegaan en het is Fnac's fout maar de man laat duidelijk blijken geen interesse te hebben in mijn klacht, hij wil mijn extra info namelijk niet. Dat vindt ik als klant wel pijnlijk dat er zo wordt omgegaan. Dit gebeurde op 4 mei. Als je 30KG mag verzenden en je stuurt 39KG op dan is er een grote fout. Ik vermoed dat meer klanten de dupe zijn van de logistieke problemen van Fnac maar dit gewoon niet weten. Maar als je onderzoek doet en info levert wordt er met een vies oog naar je gekeken. Ik vindt dit heel jammer en ik hoop dat mijn dure TV nog snel terecht komt.

Berichten (5)

J. E.

Naar: FNAC BELGIUM

06/05/2018

Geachte, Mijn pakket zit nu bij dynalogic en klaar voor levering op 7 mei als alles goed gaat. Ik vraag me nog steeds af waarom ik zelf achter alles moet zoeken want ik heb nog geen enkele update van geen enkele dienst ontvangen?Verder ben ik nog steeds verbaast dat mijn pakket te grote afmetingen had. Bij de juiste express zending zou dit gelijk naar het juiste distributiecentrum zijn gegaan en niet pas na weigering vanwege te grote afmetingen?

J. E.

Naar: FNAC BELGIUM

07/05/2018

Ps: pakket is toch zoek. Zit in een verkeerd sorteercentrum opnieuw en komt dus niet vandaag. Ik vind het echt niet normaal!

J. E.

Naar: FNAC BELGIUM

08/05/2018

Update van 8 mei. Nog steeds geen antwoord van Fnac. Ze hebben mijn berichten wel gelezen maar ik krijg geen respons. Pakket volgens bpost moet tussen 08:00 en 17:00 komen maar dat betwijfel ik want de status is verwerking. Ook dynalogic weet niet of bpost die stuurt of zijzelf omdat zij ook niets meer zien in de tracking.Ik vraag nu een expres zending van fnac maar tegen de tijd dat zij antwoorden....

J. E.

Naar: FNAC BELGIUM

09/05/2018

Mijn pakket is officieel kwijt vanwege sorteerfout en ik wil mijn geld per direct terug na dit hele gedoe of gewoon bij een winkel per direct hetzelfde model ophalen.

J. E.

Naar: FNAC BELGIUM

14/05/2018

Uiteindelijk toch ontvangen, ben tevreden met het toestel. Ik zal hier nog op terug komen maar ben blij met de tv


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform