Terug

Tussentijdse faktuur

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. S.

Naar: Eneco

27/07/2023

Situatie :ZonnepanelenDag- en nachttariefmeterAnaloge meterEindafrekening steeds in oktoberDe nachttariefmeter werkt in december2022 plots niet meer, en is blijven stilstaan. Veel inwoners van Kampenhout hadden hetzelfde probleem. Gemeente Kampenhout meldde dat dit te wijten was door een frequentiewisseling die Fluvius eerder doorvoerde. Het probleem deed zich alleen voor bij analoge tellers. Men kon toen schadeklacht indienen en compensatie vragen via de gemeente.Wij hebben dit niet gedaan, geen klacht ingediend en ook geen compensatie gevraagd, daar wij zonnepanelen hebben.Op 18 juli 2023 kwam er iemand langs van Fluvius, die naar de meter kwam kijken en meegaf dat hij de meterstanden ging noteren en konden wij zo compensatie krijgen bij onze leverancier en zouden wij een afrekening krijgen . Wij hebben gezegd dat wij dit niet wensten en alles zo moest blijven, in zeker geval geen afrekening. Wij hebben nog 2 maanden tijd om het winterverbruik te kunnen terugdraaien. Dit is het basisprincipe van een zonnepaneelinstallatie met analoge teller en betalen we ook prosumententarief.Toch kregen we op 25 juli een afrekening van Eneco, waardoor onze verbruik nu wordt aangerekenden onze buffering van nog 2 maanden wegkaapt. Wij moeten nu een rekening betalen van 427,86€ En betalen wij voorschotfakturen voor geen verbruik in de volgende maanden tot de eigenlijke jaarlijkse eindafrekening in oktober. Op 25 juli kregen we ook een brief van Fluvius, met de melding dat de technicus na de werken aan de meter mij een handtekening vroeg voor akkoord met de metergegevens. Wij hebben NOOIT een handtekening gezet, daar wij hier niet mee akkoord waren. Telefonisch contact met Eneco : wij hebben de meterstanden ontvangen van Fluvius en wij zijn verplicht een afrekening te maken van Fluvius. En dit mag ook gezegd worden, door een medewerker, die onze redenering niet kon volgen, op een grove manier en niet behulpzaam.Telefonisch contact met Fluvius : Eneco beslist zelf of hij een afrekening maakt en kan perfect de meterstanden parkeren tot de eigenlijke eindafrekening. Graag annulering van deze afrekening en willen graag de jaarlijkse eindafrekening ontvangen in oktober. Wij wensen niet benadeeld te worden door een storing bij Fluvius, buiten onze wil.Fluvius heeft de klacht genoteerd en melden per email aan ons : Wij zullen uw bemerkingen onderzoeken met alle betrokkenen. U ontvangt hierover binnen de twee weken meer informatie. Intussen hopen wij dat het door u gemelde ongemak beperkt blijft.

Berichten (2)

Eneco

Naar: M. S.

10/08/2023

Beste,Wij ontvingen een klacht via Test Aankoop met betrekking tot je afrekening.We hebben van Fluvius meterstanden voor de datum van 18/072023 ontvangen. We dienen deze meterstanden te factureren. Dit wil zeggen dat indien we de afrekening nu niet opmaken en wachten op september, de opsplitsing nog steeds zichtbaar zal zijn in de afrekening. Dit verandert dus niets aan de meterstanden die we ontvangen hebben.Een fijne dag gewenst.Met vriendelijke groeten,JordiEneco Customer Care - klachtenbemiddelingHeb je nog vragen?Stel je vraag via onze Hulp and Contact pagina. Neem zeker ook eens een kijkje bij de veelgestelde vragen.Facturen raadplegen of je voorschotbedrag aanpassen? Dat kan via het online platform My Eneco. Registreer hier en onek alle voordelen van je eigen Eneco account.Een kopij van deze email wordt verzonden naar Test Aankoop.

Eneco

Naar: M. S.

10/08/2023

Beste,Wij ontvingen een klacht via Test Aankoop met betrekking tot je afrekening.We hebben van Fluvius meterstanden voor de datum van 18/072023 ontvangen. We dienen deze meterstanden te factureren. Dit wil zeggen dat indien we de afrekening nu niet opmaken en wachten op september, de opsplitsing nog steeds zichtbaar zal zijn in de afrekening. Dit verandert dus niets aan de meterstanden die we ontvangen hebben.Een fijne dag gewenst.Met vriendelijke groeten,JordiEneco Customer Care - klachtenbemiddelingHeb je nog vragen?Stel je vraag via onze Hulp and Contact pagina. Neem zeker ook eens een kijkje bij de veelgestelde vragen.Facturen raadplegen of je voorschotbedrag aanpassen? Dat kan via het online platform My Eneco. Registreer hier en onek alle voordelen van je eigen Eneco account.Een kopij van deze email wordt verzonden naar Test Aankoop.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform