Klacht
C. V.
Naar: Corona Direct Verzekeringen
Beste,Via mijn rechtsbijstandsverzekering had ik recht op tussenkomst van jullie, ivm een Gasboete die niet terecht was, gezien de fouten in de PV.Ik heb begrepen van het justitiehuis, wanneer er tussenkomst wordt gegeven via de rechtsbijstand, zoals in dit geval door u, de klant wel zijn boete moet betalen, (ik heb toen gezegd, ik wil hier niet mee verder gaan, gezien er op de dag van de zitting niet echt een uitspraak was, maar een uitstel, dus uiteindelijk heb ik wel de boete gewoon betaald) maar dat de tussenkomst geldt voor al de extra kosten in deze zaak. In dit geval is dat het rolrecht, hier betaalde ik al 20 euro voor en nu wordt er nog eens 50 euro gevraagd? Daarom vraag ik u heel beleefd om de tussenkomst voor deze kosten uit te voeren. Bedankt en nog een prettige dag. ChantalAls bijlage het overzicht van de 2 bedragen
Berichten (10)
C. V.
Naar: Corona Direct Verzekeringen
Als bijlage het deel van de voorwaarden waar duidelijk staat: tussenkomst gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten...alleen de boetes niet. Dus gelieve de 70 euro te storten. Bedankt.
C. V.
Naar: Corona Direct Verzekeringen
Geachte, vooraleer ik het doorgeef om verder te gaan, stuur ik u nogmaals het betaalde voor de rolrecht. Ik kreeg vandaag nogmaals bevestiging van de advocaat van het OCMW dat deze worden verrekend met de verzekering Rechtsbijstand. Ook toen ik gisteren naar de Griffie belde hebben deze ook gezegd : dit wordt allemaal (buiten de boete zelf) door de verzekering betaald. Dus aub gelieve mij het bedrag van 70 euro te betalen, me dunkt heb ik jaren genoeg verzekering betaald, waarvan ik nooit iets heb moeten vragen (tussenkomst). Het is niet omdat ik NU geen klant meer bent dat u dit zo maar kan afwijzen..Ik heb genoeg klant aan u doorgegeven...De dochter haar kosten (die trouwens ook bij jullie is en waarvan deze kosten een pak hoger lagen) daar is WEL in tussengekomen. Dus aub gelieve dit te regelen. Bedankt, Chantal
C. V.
Naar: Corona Direct Verzekeringen
Beste zou toch graag een positief antwoord krijgen. Mijn dochter is op het moment nog bij jullie..en ik wou in Maart ook terugkomen, maar als jullie nu al zo oneerlijk zijn, ga ik mijn opzeg op mijn huidige verzekering terug opzeggen en mijn dochter ook zeggen dat ze ook maar eens op een ander moet gaan horen. Ik wil zeker niet dreigen, alleen een eerlijke regeling, waar ik tenslotte vele jaren heb voor betaald...ik weet wij zijn waarschijnlijk maar nrs. Voor jullie en wat zijn 3 klanten minder, maar ik heb recht op een eerlijke regeling. Bedankt.
Corona Direct Verzekeringen
Naar: C. V.
Beste mevrouw/meneer , Wij hebben reeds enkele malen vermeld dat de rechtsbijstand enkel kan tussenkomen indien de gasboete uitgeschreven is door de politie.We dienen in het bezit te zijn van het proces verbaal om het dossier verder te kunnen analyseren.Met vriendelijke groeten, Kelly Van Sante Klantendienst Corona Direct Vragen of opmerkingen?Bel ons op 02 244 23 23 of surf naar www.coronadirect.be
C. V.
Naar: Corona Direct Verzekeringen
Ik ga de PV opvragen en ga hem via deze weg doorsturen.Bedankt,Chantal
C. V.
Naar: Corona Direct Verzekeringen
Ik heb dit al eens doorgestuurd naar Corona, voor de zaak begon. Bedankt,Chantal
Corona Direct Verzekeringen
Naar: C. V.
Beste mevrouw/meneer , Zoals reeds gemeld door onze diensten dienen we in het bezit gesteld te worden van het proces verbaal.Dit is de enige manier waarop we het dossier van mevrouw VAN DESSEL kunnen bekijken en haar een antwoord kunnen bezorgen.Met vriendelijke groeten, Kelly Van Sante Klantendienst Corona Direct Vragen of opmerkingen?Bel ons op 02 244 23 23 of mail naar info@coronadirect.be Date: Wednesday, December 02, 2020 11:49:26 PM
C. V.
Naar: Corona Direct Verzekeringen
Beste, ik heb dit ondertussen al DRIE keer doorgestuurd.Chantal
C. V.
Naar: Corona Direct Verzekeringen
Heb het gevraagd al verschillende keren doorgestuurd, maar alleen een reactie die ik al 5 keer heb gekregen. Een kopie/paste...ik heb ondertussen van verschillende mensen gehoord dat de kosten die ik vraag (zonder de boete) altijd voor de verzekering zijn..waarom doet u dan bij mij lastig, omdat ik geen klant meer ben? Mijn dochters nog wel hoor. En ik wou ook terug komen in Maart, maar als ik al zo slecht moet beginne, vind ik het niet aangenaam.Aub kan u deze zaak bekijken en me het bedrag van 70 euro bezorgen. Met dank, Chantal
C. V.
Naar: Corona Direct Verzekeringen
Geachte,Ivm onderstaand antwoord blijf ik reageren, omdat u zegt we komen niet tussen bij een strafdossier...wel de persoon die we kennen, was dronken etc. En dit is voor de politierechtbank gekomen, strafdossier en die heeft WEL ALLE KOSTEN van jullie teruggekregen..daarom WAAROM IK NIET, misschien dan toch omdat ik geen klant meer ben??Geachte mevrouw VAN DESSEL,Ik bevestig u de goede ontvangst van uw mails, waaruit ik moet opmaken dat u nog steeds niet begrepen heeft wat ik reeds meermaals heb trachten uit te leggen.Gelieve hieronder mijn mail van 24 november te willen terugvinden, de mail waarin ik inderdaad een kopie-paste van het van belang zijnde deel van onze algemene voorwaarden heb doorgestuurd. Daarin staat onder de paragraaf "worden niet gedekt": GERECHTSKOSTEN IN STRAFZAKEN. Dit wil zeggen dat gerechtskosten in strafzaken bij Corona Direct niet gedekt zijn. U werd in deze zaak veroordeeld voor het niet betalen van een gasboete. Voor een gerechtelijke procedure worden kosten aangerekend voor de werking van het gerecht. Die kosten zijn dus gerechtskosten, de gerechtelijke procedure was een strafzaak (u werd immers vervolgd), dus het betreft hier gerechtskosten in een strafzaak. Dit heeft vanzelfsprekend niets vandoen met het feit dat u geen klant bij onze maatschappij meer zou zijn. Dit zou uiteraard niet kunnen en bovendien hebben wij de kosten van uw advocaat ten laste genomen. Het zijn louter de algemene voorwaarden die duidelijk stellen dat gerechtskosten in strafzaken niet gedekt zijn. Hiermee heb ik u in dit verband voor de vijfde maal een duidelijk gestipuleerd antwoord bezorgd. Gelieve er nota van te nemen dat volgende mails met betrekking tot deze kwestie niet meer beantwoord worden.Met vriendelijke groeten,Gert Van BellinghenSchade Rechtsbijstand Corona Direct
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten