Terug

tussenkomst van het ziekenfonds - recht op antwoord

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. R.

Naar: CM

22/01/2021

beste, ik kreeg eind december 2020 de melding van het ziekenhuis dat CM weigerde tussen te komen in de gemaakte kosten wegens overschrijding van het aantal tegemoetkomingen in de periode. Verzoek om contact op te nemen met het ziekenfonds. Wat ik vervolgens deed. ik vroeg op 30/12 telefonisch om een verduidelijking. Er werd me verteld dat ik binnen de 2 werkdagen een antwoord zou krijgen. Bijna een maand en ettelijke mails later , waarbij telkens werd gezegd dat mijn vraag werd doorgestuurd, heb ik nog steeds nul info, geen reactie. Een dienstverlening beneden alle peil ! Volgende week vervalt de factuurdatum, en als ik extra kosten wil vermijden zal ik het zelf moeten betalen.

Berichten (2)

CM

Naar: C. R.

25/01/2021

Beste mevrouw Roels,Via TestAankoop bereikt ons uw klacht.CM kent meer mensen met uw naam en wij kunnen u louter op basis van uw naam niet identificeren.Daarom graag per kerende nog bij voorkeur uw rijksregisternummer of ten minste uw geboortedatum en postadres aub.In afwachting parkeren wij uw klacht.Met vriendelijke groetenPieter Verhoeven CM AntwerpenLedenrelaties03 221 93 39www.cm.be facebook twitter linkedinZelf eenvoudig en snel je persoonlijk dossier bekijken en beheren?Surf nu naar Mijn CM, jouw persoonlijke CM-omgeving.disclaimer

CM

Naar: C. R.

25/01/2021

Beste mevrouw Roels,In aansluiting op ons bericht van deze voormiddagOns Team Ledenverdediging signaleert mij vandaag hun antwoord op uw klacht en op die manier heb ik uw identificatiegegevens meteen meegekregen. (TestAankoop schreef uw voornaam als '˜Christel' in de plaats van '˜Christl' zodat u - zonder nadere gegevens - helaas onvindbaar bleef.)Hierna herneem ik het antwoord dat Ledenverdediging u vanmorgen heeft bezorgd:(Kla - 670522 062 41, Christl ROELS -TA)'Dag mevrouwWij hebben uw mails van 31.12.2020 en van 12.01.2021 wel degelijk ontvangen. Wij kampen sedert de jaarwisseling met een achterstand van een viertal weken en proberen die weg te werken. Wij bieden u onze excuses aan dat u dus hebt moeten wachten op een antwoord van ons. Het is uw goed recht om ons hierop aan te spreken of om hiervoor klacht te doen bij onze directie. Wij keken een en ander na en kunnen u volgend antwoord geven. Op de rekening wordt u twee keer een persoonlijk aandeel aangerekend van 17,02 euro voor prestatie 558795. (= revalidatie die behalve oefentherapie tenminste één van de hierna vermelde technieken omvat per zitting (psychomotore therapie, elektrostimulatie bij motorische uitval of antalgische elektrotherapie, ergotherapie, oefeningen met prothesen en/of orthesen en/of complexe technische hulpmiddelen, hydrotherapie in zwembad, tractietherapie)- de eerste 18 zittingen)De prestatie 558795 mag niet dezelfde dag gecumuleerd worden met kinesitherapie. Omdat er op 10.08.2020 en 17.08.2020 kinesitherapie aangerekend wordt, kunnen wij op dezelfde dag de prestatie 558795 niet vergoeden. Het ziekenhuis rekent die prestaties daarom aan u aan via een correctiefactuur. De rekening kan door ons niet betwist worden anders lieten we dat hierbij weten.Met vriendelijke groeten'Wij hopen u met dit bericht alsnog duidelijkheid te kunnen verschaffen en danken u voor uw begrip.CM neemt ieder signaal te baat om in alle omstandigheden de verbetering van onze dienstverlening na te streven waar dat kan.Met vriendelijke groetenPieter Verhoeven CM AntwerpenLedenrelaties03 221 93 39www.cm.be facebook twitter linkedinGaat u niet akkoord met de manier waarop uw klacht door het ziekenfonds is behandeld? Dan kunt u zich richten tot de CM-Ombudsdienst:- schriftelijk op het adres LCM, CM-Ombud, Haachtsesteenweg 579, 1031 Brussel - via e-mail naar cm.ombud@cm.beZelf eenvoudig en snel je persoonlijk dossier bekijken en beheren?Surf nu naar Mijn CM, jouw persoonlijke CM-omgeving.disclaimerCOVID-19 (Corona) legt een zware druk op het land en de wereld, en ook onze organisatie wordt niet gespaard.De ziekenfondsen vervullen essentiele taken ten behoeve van de bevolking en CM blijft met de creatieve inzet van mensen en middelen deze rol ten volle opnemen.Samen met de helden in zorg en veiligheid staan ook wij klaar voor de zieken en zwakken die zeker nu op de zorg van anderen aangewezen zijn.CM wenst je een sterke weerbaarheid. __________Beste mevrouw Roels,Via TestAankoop bereikt ons uw klacht.CM kent meer mensen met uw naam en wij kunnen u louter op basis van uw naam niet identificeren.Daarom graag per kerende nog bij voorkeur uw rijksregisternummer of ten minste uw geboortedatum en postadres aub.In afwachting parkeren wij uw klacht.Met vriendelijke groetenPieter Verhoeven CM AntwerpenLedenrelaties03 221 93 39www.cm.be facebook twitter linkedinZelf eenvoudig en snel je persoonlijk dossier bekijken en beheren?Surf nu naar Mijn CM, jouw persoonlijke CM-omgeving.disclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform