Terug

Tussenkomst ondergronds lek chauffage

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. V.

Naar: ING - Bank and kantoren

07/11/2019

Beste, Graag schets ik een schadeval betreffende een lek in de leiding van mijn chauffage, en het 'van de muur naar het kastje' spelletje van mijn huidige verzekering, NN insurance. Begin september constateerde ik dat de druk in het expansievat volledig weg viel, waardoor de verwarming niet kon branden. Na vermoeden van een ondergronds lek contacteerde ik mijn verzekering om een onderzoek te laten plaatsvinden en het lek te detecteren. Dit gebeurde door de firma Cibor NV op 25 september. Men stelde vast dat er  een ondergronds lek in de leiding van de chauffage in de keuken is. Ik kreeg dan ook een bevestigingsmail met het rapport van Cibor NV, alsook het voorstel om een gedetailleerd bestek door te mailen voor de herstellingswerken die noodzakelijk zijn. Ik contacteerde hiervoor Hometech Bart BV. Aangezien de leidingen een aanzienlijke leeftijd hebben is het dus niet uitgesloten dat er mogelijks op termijn eveneens op andere plaatsen slijtage en dus opnieuw een lek kan plaatsvinden. Om de schade te herstellen en toekomstige lekken te voorkomen adviseerde zowel Cibor NV als Hometech Bart BV om de goedkoopste en meest effectieve oplossing te voorzien. Dit houdt nl. in dat de leidingen best opnieuw aangesloten worden bovengronds en dus met opbouw op muren gewerkt wordt. Na het doorsturen van deze offerte kreeg ik nog steeds geen antwoord of verder advies. Ik belde ondertussen meerdere keren naar mijn verzekering om de stand van zaken na te vragen. Aangezien ik reeds van begin september zonder verwarming in mijn huis woon, en de temperaturen aanzienlijk dalen, zou het aangenaam zijn om dan ook de werken te kunnen aanvatten. Ik krijg na telefonisch contact echter telkens de boodschap dat het nog niet bekeken is door de schadebeheerder. Het laatste telefoontje vond deze week plaats, waarbij men zei: dicht het lek voorlopig en stop dan. Ik vroeg verduidelijking want men begrijpt duidelijk niet dat de vloeren dan moeten uitgebroken worden en ik daar niet zomaar een stukje tape op kan plakken. Men gaf toen aan dat ik op korte termijn (een periode van 2j) twee schadegevallen aangegeven heb, inclusief dit geval, en men wil onderzoeken hoe dat komt. Op mijn verzekeringsdocumenten staat duidelijk vermeld waarvoor ik verzekerd ben, en een lek in een ondergrondse leiding behoort hiertoe. U begrijpt wellicht dat ik als klant mij niet serieus genomen voel en dan ook geen duidelijk antwoord krijg. Ik kan bij twijfel de noodzaak voor tussenkomst van een expert begrijpen. Maar aangezien men het rapport van Cibor NV en er ook een erkend bedrijf langsgekomen is voor een opmaak van bestek, denk ik dat de feiten en nodige herstellingen toch wel duidelijk zouden moeten zijn. De aanstelling van een expert (indien gewenst), wordt ook niet verder geadviseerd. Ik weet dus ondertussen niks, en blijf letterlijk in de kou zitten. U zult wel begrijpen dat de leefomstandigheden zo geen maanden kan verder gaan. Ondertussen vormt zich schimmel op plaatsen waar er voorheen geen was, daar het huis niet kan verwarmd worden.Ik hoop dat mijn klacht serieus behandeld wordt, en ik geholpen kan worden bij mijn rechten als klant. Alvast bedankt deze klacht te willen behandelen.Vriendelijke groeten, Jessica Van den Avyle

Berichten (1)

ING - Bank and kantoren

Naar: J. V.

19/12/2019

Geachte,Omdat het preventief herstellen niet gedekt was, heeft de analyse meer tijd in beslag genomen.Het was steeds onze intentie om de best mogelijke oplossing voor onze cliente te vinden.De fondsen werden ondertussen op 08.11.2019 gestort (bestek werd door cliente op 30.10.2019 bezorgd).Wij verontschuldigen ons voor de hinder.Met vriendelijke groeten,ING Complaint ManagementT +32 2 547 61 02F +32 2 547 83 20Mailbox plaintes@ing.beING Belgium,Cours-Saint-Michel, Sint Michielswarande 60, 1040 Etterbeek ------------------------------------------------------------------------------------------ATTENTION:This e-mail is private, confidential and intended only for the addressee(s). It shall not constitute any commitment for ING Belgium unless expressly agreed otherwise in a written agreement. If you are not the intended recipient, please inform the sender of this message and delete it immediately. Messages and attachments are scanned for all viruses known. If this message contains password-protected attachments, the files have NOT been scanned for viruses by the ING mail domain. Always scan attachments before opening them.ING Belgique SA - Banque-PreteurING Belgie NV - Bank/Kredietgever, Avenue Marnix/Marnixlaan 24, B-1000 Brussel/Bruxelles - TVA/BTW BE0403.200.393 - BIC BBRUBEBB - Rekening/Compte: BE45 3109 1560 2789.Courtier d'assurances inscrit a la FSMA sous le numero 12381 AVerzekeringsmakelaar ingeschreven bij de FSMA onder het nr. 12381A.General information regarding ING Belgium and its services is available on s:www.ing.be More information on investments is available on s:www.ing.be/Assets/Documents/InvestmentsMailDisclaimer.pdfMore information on our professional credits is available on www.ing.be/businesscredit-----------------------------------------------------------------


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform