Terug

Treinassistentie voor persoon met een beperking

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: NMBS

30/10/2023

Beste, Mijn ma is rolstoelgebruiker en wij gaan enkele dagen naar zee.vwe kiezen voor de trein om parkeergedoe te vermijden. Ik wou treinassistentie boeken van Wevelgem - waar zij woont - naar Oostende en terug. Ondanks dat het station in Wevelgem een goed gebruikt station is, blijkt geen assistentie mogelijk. Wij moeten dus eerst met de auto naar het station. Waar we dus ook - ondanks dat we dat net wilden vermijden - enkel kunnen betaald parkeren.Nmbs voorziet geen tegemoetkoming voor de drempels naar toegankelijkheid die ze zelf inbouwt. Mijn klacht heeft dus twee onderdelen:- hoe kan het dat een Wevelgemse treingebruiker met een rolstoel de trein niet op kan in de eigen gemeente?- hoe kan het dat nmbs dan zelfs niet tegemoet komt met gratis parking, wanneer zij minder mobiele treingebruikers dwingt om met de auto naar het station te komen?Graag een antwoord, en liefst een rechtzetting voor ons en alle volgende minder mobiele treingebruikers.

Berichten (2)

A. C.

Naar: NMBS

16/11/2023

Beste, na meer dan 2 weken ontvang ik nog steeds geen reactie op mijn opmerkingen. Kunt u me een antwoord sturen aub?Dank,Sofie Delaere

NMBS

Naar: A. C.

01/12/2023

Beste,In bijlage kan u ons antwoord naar aanleiding van het dossier van mevrouw Sofie Delaere.Met vriendelijke groeten,Elien BettensCustomer Care OfficerMarketing Sales+32 2606 13 12 elien.bettens@nmbs.be www.nmbs.be10-14 B-MS.142x Hallepoortlaan 40, B-1060 BrusselNationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen (NMBS) NV van publiek rechtFrankrijkstraat 56 1060 Brussel BTW BE 0203.430.576 RPR BrusselDeze e-mail en de eventuele toegevoegde bestanden kunnen informatie bevatten die vertrouwelijk is en/of wordt beschermddoor intellectuele eigendomsrechten. Zij zijn enkel bestemd om gebruikt te worden door de bovenvermelde geadresseerde(n).Het gebruik van de inhoud ervan door andere personen dan de aangeduide geadresseerde(n) is verboden.Hebt u deze e-mail per vergissing ontvangen, gelieve dan de afzender via telefoon of e-mail te verwittigen en het materiaal vanalle computers te verwijderen. Alle bestanden die naar en door NMBS worden verzonden, kunnen worden gecontroleerd ophun conformiteit met interne beleidsregels om de belangen van de onderneming te beschermen en potentieel schadelijke softwareuit te schakelen. Volmachten en machtigingen moeten worden gecontroleerd en zijn verkrijgbaar op aanvraag.Als NMBS hechten wij veel belang aan de tevredenheid van onze klanten, mogen wij u daarom vragen om even de tijd te nemen en de onderstaande enquete volledig te doorlopen.In welke mate bent u tevreden met ons antwoord op uw reactie?Klik hieronder op het antwoord dat u wenst te geven.Uw antwoord, de inhoud van uw oorspronkelijke vraag en uw persoonsgegevens helpen ons onze dienstverlening te verbeteren.Om deze bijlage te kunnen openen dient u Acrobat Reader te installeren ':get.adobe.com/reader/'.Uw privacy is belangrijk voor ons en we doen dan ook al het nodige om deze te respecteren. Uw persoonsgegevens zullen enkel gebruikt worden door NMBS, NV van publiek recht (Frankrijkstraat 56, 1060 Brussel) en haar onderaannemers. We bezorgen uw gegevens nooit zonder uw toestemming aan derden die deze zouden gebruiken om hun eigen producten of diensten aan te prijzen. Meer informatie*** IRecNo:[] SrvReqNo:[82316001] SubjNo:[26618068]: Deze lijn niet verwijderen aub ***Oorspronkelijke tekstVan:klachtenbox@test-aankoop.beAan:contactcenter@b-rail.beCC:Verzonden:16.11.23 20:19:57Onderwerp:[external]Klacht - Treinassistentie voor persoon met een beperking - (CPTBE01906831-05)SO_KProObjectID=SOFFLOIO 001DD8B720161EDEA196A3F611589452


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform