Terug

Transparantie / Belpex-RLP-M

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. D.

Naar: Eneco

25/11/2023

Sinds ik een digitale meter heb valt er niet veel meer te zien op het online klantenplatform van Eneco. Men vertelde mij dat het ging over een technisch defect maar we zijn al x aantal maanden verder en ik zie nog altijd nada noppes. Na wat zoekwerk installeerde ik de Smart Meter, ik kon deze koppelen met mijn digitale meter. Zeer leuk, nu kom ik erachter dat ik in Juli moet betalen voor mijn injectie. We moeten met zijn allen slimmer gaan schakelen maar er is een belangrijke factor die ik niet heb, blijkbaar een factor die Eneco op het einde van maand telkens berekend, de Belpex-RLP-M. Mocht ik deze elke dag ergens kunnen raadplegen (via een API) kan ik softwarematig verbruikers in of uit schakelen zodanig dat ik niet meer hoef te betalen voor mijn injectie. Formule injectietarief (0,075 X BELPEX -2)

Berichten (3)

Eneco

Naar: S. D.

07/12/2023

Beste,Wij ontvingen een klacht via Test Aankoop met betrekking tot de indexatieparameter.De parameter wordt per maand gepubliceerd. Je kan de lijst van onze parameters op onze site (s:eneco.be/nl/elektriciteit-gas/indexatie) terugvinden. Deze wordt elke maand aangevuld. Een overzicht van de dag parameters publiceren we niet.De Eneco Smart Meter App houdt rekening met de meest recente gegevens. Dus ook de parameter voor de injectie wordt geregeld geüpdatet. Je kan dus steeds hierop je injectie en verbruik opvolgen voor een zo goed mogelijk beeld.Een fijne dag gewenst.Met vriendelijke groeten,JordiEneco Customer Care - klachtenbemiddelingHeb je nog vragen?Stel je vraag via onze Hulp and Contact pagina. Neem zeker ook eens een kijkje bij de veelgestelde vragen.Facturen raadplegen of je voorschotbedrag aanpassen? Dat kan via het online platform My Eneco. Registreer hier en onek alle voordelen van je eigen Eneco account.Een kopij van deze email wordt verzonden naar Test Aankoop.

S. D.

Naar: Eneco

04/01/2024

Beste,De gepubliceerde Belpex parameter is telkens van de maand die al voorbij is. Zoals je op de schermafbeelding kan zien zou er mij injectie aangerekend worden op maanden mei, jun en jul. Zie ik dat verkeerd? Want dit zou willen zeggen dat de indexatieparameter onder 26,7 zou moeten zakken maar ik zie dit nergens in jullie tabel. Als het inderdaad mogelijk is dat moet betalen voor mijn injectie dan wil ik graag concreet horen hoe ik via een API de indexatieparameter kan oproepen van de huidige maand. Bijgevolg kan ik de zonnepanelen uitschakelen of een verbruiker bijschakelen. Energy monitor doet niets bij mij, klopt het dat ik mijn meterstand 2x moet ingeven? Ik heb een digitale meter jullie weten mijn verbruik toch, waarom moet ik mijn meterstand ingeven?

Eneco

Naar: S. D.

16/01/2024

Beste,Wij ontvingen een klacht via Test Aankoop met betrekking tot de indexatieparameter.De parameter wordt pas op het eind van de maand berekend en gepubliceerd. Dit kan je dus niet in real time opvolgen.In de Energy Monitor worden de meterstanden momenteel nog niet automatisch toegevoegd. Het is ook niet verplicht dit te gebruiken. Dit is enkel om voor jezelf een overzicht bij te houden.Een fijne dag gewenst.Met vriendelijke groeten,JordiEneco Customer Care - klachtenbemiddelingHeb je nog vragen?Stel je vraag via onze Hulp and Contact pagina. Neem zeker ook eens een kijkje bij de veelgestelde vragen.Facturen raadplegen of je voorschotbedrag aanpassen? Dat kan via het online platform My Eneco. Registreer hier en onek alle voordelen van je eigen Eneco account.Een kopij van deze email wordt verzonden naar Test Aankoop.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform