Terug

traag internet

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. K.

Naar: Telenet

30/07/2019

Beste,Vorig jaar heb ik al een klacht ingediend wegens traag internet, die toen eindelijk (blijkbaar maar voorlopig) werd opgelost.Blijkbaar was dit dus maar een voorlopige oplossing bij Telenet, want de laatste maanden is het internet weer enorm traag. ik krijg een gemiddelde tussen 60 Mpbs en 70 Mbps. Dit terwijl ik het volle tarief betaal voor onbeperkt internet aan 200 Mbps.Vorig jaar hebben ze mij gemeld dat ze ergens de straat en een plein moesten open breken om hun infrastructuur te verbeteren.Blijkbaar is dit 1 1/2 jaar later nog niet gebeurd.Telkens ik op twitter reclameer over het trage internet, krijg ik zo van die antwoorden van een copy & paste lijst, die totaal buiten de kwestie zijn.Ze weten bij Telenet goed genoeg dat het probleem zich buitenhuis bevindt. Ik heb al verschillende techniekers van Telenet over de vloer gehad, die telkens zonder fout hebben vastgesteld dat er met mijn installatie binnenshuis niets aan de hand is, en dat het probleem zich effectief buitenhuis bij Telenet bevindt.Op Twitter weten ze dat ook, maar daar dienen ze gewoon als buffer om de ontevreden klanten af te schepen en/of aan het lijntje te houden. Waarom stellen die altijd dezelfde domme vragen, terwijl ze perfect weten dat het probleem zich bij hen zelf bevindt.Als je dan, zoals vorig jaar reclameert, heb je gedurende een bepaalde tijd terug sneller internet. Maar dan zetten ze een deel van de gemeente op trager internet, zodat de klager sneller internet heeft. En na een tijd klaagt het andere deel van de gemeente over trager internet, en zetten ze dit deel terug op trager en het andere deel terug op sneller.Ze laten de klanten betalen voor 200 Mbps, maar ze weigeren om de contractuele vastgelegde snelheid aan te bieden.Ik kan begrijpen dat via wifi men de theoretische snelheid van 200 Mbps nooit zal verkrijgen, maar met wifi kan je maximaal een vermindering krijgen van 20% aan snelheid.60 Mbps is een vermindering van 70%.Maar mijn facturen worden niet verminderd met 70%, integendeel want op 4 augustus gaan de tarieven van Telenet alweer omhoog. Hun tarieven stijgen elk jaar, maar hun contractuele verplichtingen waarvoor we betalen, die weigeren ze uit te voeren.

Berichten (6)

P. K.

Naar: Telenet

11/09/2019

Beste,Op 6 augustus hebt u een technieker gestuurd die mijn modem heeft vervangen. Na vervanging haalde ik een downloadsnelheid van gemiddeld 160 Mbps, hetgeen aanvaardbaar is.Nu, een maand later, haal ik terug het gemiddelde van 70 Mbps.Dit bevestigt mijn vermoeden dat u, wanneer u een technieker stuurt, u de rest van de wijk op traag internet zet, zodat de klager gedurende een periode snel internet heeft. En nadien zet u alles terug op "gewoon", zodat de klager eveneens terug traag internet heeft.Zoals het de voorbije jaren altijd al geweest is.Ik eis de contractuele downloadsnelheid. Niet voor een paar weken om de klanten te sussen, maar ALTIJD!Dank u.

P. K.

Naar: Telenet

30/06/2020

Beste, Intussen heb ik gedurende verschillende maanden effectief een downloadsnelheid, met WIFI, gekregen van rond de 200 Mbps. Echter, sinds enkele dagen is mijn downloadsnelheid terug gezakt naar een gemiddelde van 50 Mbps. Ik heb aan mijn instellingen, noch aan mijn toestellen totaal NIETS gewijzigd. Toch is mijn downloadsnelheid met maar liefst 75% gedaald. Dit kan niet. ik betaal voor een downloadsnelheid van 200 Mbps, en ik eis dat ik voor mijn peperduur abonnement effectief een downloadsnelheid van 200 Mbps geleverd krijg. Vermits ik het gedurende maanden wel geleverd heb gekregen, en nu plotseling niet meer, is het overduidelijk dat de fout alweer bij Telenet ligt. Blijkbaar is het voor Telenet moeilijk te leveren voor datgene waarvoor de klant maandelijks het duurste abonnement er wereld moet betalen.Ik eis de downloadsnelheid waarvoor ik betaal. En het ligt niet aan mij, noch aan mijn installatie, maar wel aan Telenet.mvg

Telenet

Naar: P. K.

27/07/2020

Klantennummer: 13598992 Beste Meneer Kauffman Ik bevestig graag ons telefonisch gesprek van 08/07/2020 omtrent uw klacht. Alvast bedankt voor het gesprek. Ik wens je nog een prettige dag. Jurgen Telenet Value Center Dit is een automatische mail. Gelieve hier niet op te antwoorden. Wilt u toch reageren op dit bericht? Dan kunt u dit doen via ons webformulier op www.telenet.be/contact --

P. K.

Naar: Telenet

25/08/2020

DATA NOT AVAILABLE

Telenet

Naar: P. K.

31/08/2020

Klantennummer: 13598992Beste Meneer Kauffmann Naar aanleiding van je klacht, probeerde ik je enkele keren te contacteren. Jammer genoeg kon ik je niet bereiken. Ik heb je een mail gestuurd met de vermelding van een gratis nummer waarop je ons kan contacteren. Met vriendelijke groet Kelly Value Center --

P. K.

Naar: Telenet

31/08/2020

Beste telenet,Ik heb GEEN enkele gemiste oproep. Noch op mijn GSM, noch op mijn vast toestel. U hebt dus NIET getelefoneerd. U hebt zelfs niet enkele keren geprobeerd, u hebt gewoon niet geprobeerd. U bent een flagrante leugenaar. Typisch voor Telenet.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform