Beste,Vorig jaar heb ik al een klacht ingediend wegens traag internet, die toen eindelijk (blijkbaar maar voorlopig) werd opgelost.Blijkbaar was dit dus maar een voorlopige oplossing bij Telenet, want de laatste maanden is het internet weer enorm traag. ik krijg een gemiddelde tussen 60 Mpbs en 70 Mbps. Dit terwijl ik het volle tarief betaal voor onbeperkt internet aan 200 Mbps.Vorig jaar hebben ze mij gemeld dat ze ergens de straat en een plein moesten open breken om hun infrastructuur te verbeteren.Blijkbaar is dit 1 1/2 jaar later nog niet gebeurd.Telkens ik op twitter reclameer over het trage internet, krijg ik zo van die antwoorden van een copy & paste lijst, die totaal buiten de kwestie zijn.Ze weten bij Telenet goed genoeg dat het probleem zich buitenhuis bevindt. Ik heb al verschillende techniekers van Telenet over de vloer gehad, die telkens zonder fout hebben vastgesteld dat er met mijn installatie binnenshuis niets aan de hand is, en dat het probleem zich effectief buitenhuis bij Telenet bevindt.Op Twitter weten ze dat ook, maar daar dienen ze gewoon als buffer om de ontevreden klanten af te schepen en/of aan het lijntje te houden. Waarom stellen die altijd dezelfde domme vragen, terwijl ze perfect weten dat het probleem zich bij hen zelf bevindt.Als je dan, zoals vorig jaar reclameert, heb je gedurende een bepaalde tijd terug sneller internet. Maar dan zetten ze een deel van de gemeente op trager internet, zodat de klager sneller internet heeft. En na een tijd klaagt het andere deel van de gemeente over trager internet, en zetten ze dit deel terug op trager en het andere deel terug op sneller.Ze laten de klanten betalen voor 200 Mbps, maar ze weigeren om de contractuele vastgelegde snelheid aan te bieden.Ik kan begrijpen dat via wifi men de theoretische snelheid van 200 Mbps nooit zal verkrijgen, maar met wifi kan je maximaal een vermindering krijgen van 20% aan snelheid.60 Mbps is een vermindering van 70%.Maar mijn facturen worden niet verminderd met 70%, integendeel want op 4 augustus gaan de tarieven van Telenet alweer omhoog. Hun tarieven stijgen elk jaar, maar hun contractuele verplichtingen waarvoor we betalen, die weigeren ze uit te voeren.