Hello,Gelieve herzien energieverbruik te vinden:DatumKWhConsumptie05/06/202229.239938Validated03/02/202228.3012.996Validated12/03/202125.3052.996Gespreid13/03/202022.3082.996Gespreid11/02/201919.312Validatedversus origineel:DateIndexm305/06/202229.23993803/02/202228.3014.73012/03/202123.5711.99213/03/202021.5792.26711/02/201919.312Credit nota op dit basis zou rond 5.500 € bedragen.2022 bedragen omvatten voor zeker een "correctie" van 20 and 21.Kunt u dit laten herberekenen?Dank uVincentDe support@totalenergies.be Envoyé mercredi 24 avril 2024 23:46À vincentims@hotmail.com Cc klachtenbox@test-aankoop.be Objet Re: Klacht - Total Energies - onjuiste faktuur - (CPTBE02008000-03) - opvolging van uw dossier n°07844928[Logo Total Energies]Uw Referentie: E13665492[Logo partenaire]Beste VincentWe hebben je bericht goed ontvangen.Het gaat inderdaad over veel geld, daarom wil ik je graag helpen waar mogelijk.Als ik je dossier bekijk, zie ik dat we voor elektriciteit sinds het begin van je contract bijna elk jaar geschatte meterstanden hebben ontvangen vanuit de netbeheerder.Of deze niet zijn doorgegeven door jou naar de netbeheerder of te laat, laat ik volledig in het midden.Feit is wel hierdoor is de netbeheerder verplicht om te werken met geschatte meterstanden, wij ontvangen dan ook deze geschatte meterstanden. Doordat we niet kunnen werken met de correcte meterstanden, kan het verbruik ook niet correct zijn om af te rekenen bij ons. Daarbij komt nog dat je werkt met variabele contracten, waardoor je tarieven mee zijn gestegen ten tijde van de energiecrisis.Voor je gascontract is dit net hetzelfde, ook hier zie ik bijna enkel geschatte meterstanden vanuit de netbeheerder.Voorschotfacturen worden altijd afgestemd op de laatst gekende jaarlijkse afrekeningen, dat is ook de reden dat deze zo hoog werden.Mocht je ons jaarlijkse meterstanden kunnen bezorgen van de laatste jaren van gas en elektriciteit, kunnen we deze naar de netbeheerder sturen ter correctie.Indien je ons geen meterstanden kan bezorgen, kan je best bij de netbeheerder een herziening aanvragen. Zonder effectieve meterstanden kan ik helaas ook geen correcties aanvragen.Hopelijk kan je ons snel de nodige gegevens bezorgen zodat we de afrekeningen kunnen herberekenen.Mocht je verder nog vragen hebben, onze klantendienst staat steeds voor je klaar.Bedankt voor je vertrouwen,[s:testlivechat.secure.force.com/resource/TotalEnergies_sign]GielCustomer Services TotalEnergiesTotalEnergies Power and Gas BelgiumRue Saint-Laurent 54 4000 Liège - BELGIQUEwww.totalenergies.beCONFIDENTIALITÉ. Ce courrier électronique (y compris ses éventuelles pièces jointes) peut contenir des informations susceptibles d'être confidentielles. Il ne peut être utilisé autrement que pour la finalité pour laquelle il a été envoyé. Au cas où il ne vous serait pas destiné, merci de le supprimer et d'en avertir immédiatement l'expéditeur.CONFIDENTIALITY. This email (including attachments, if any) may contain confidential information. It may not used for purpose other than that for which it has been sent. If you are not the intended recipient, please delete it and notify the sender immediately.[Facebook] [Instagram] [Linkedin] --------------- Oorspronkelijk bericht --------------- [s:lampiris-be.my.salesforce.com/servlet/servlet.ImageServer?oid=00D0Y0000033WA3andesid=01808000011lOYtandfrom=ext]ref:!00D0Y033WA3.!5000805Ol8hk:ref