Terug

Total Energies - onjuiste faktuur

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

V. B.

Naar: TotalEnergies

24/04/2024

Geachte, By naam verandering van EANDIS naar Fluvius, had ik volledig zicht verloren op meterstanden doorgeving (mijn fout want ik had emails niet goed gelezen).Tussen 11/02/2019 en 03/02/2022 had ik daardoor geen meterstanden doorgegeven aan Fluvius.Bij Rusland invasie van Ukraine, had ik eens willen checken of alles wel in orde was.Op 03/02/2022, had ik dan een meterstand doorgegeven voor Gas & Elek.Resulterend verbruik was zo berekend: Gas- 11/03/2018-11/02/2019: 1.867 m3- 11/02/2019-13/03/2020: 2.267 m3 - prijs per KWh 4.895c€ (estimated)- 13/03/2020-12/03/2021: 1.992 m3 - prijs per KWh 4.484c€ (estimated)- 12/03/2021-03/02/2022: 4.730 m3 - prijs per KWh 9.845c€ (validated)- 03/02/2022-13/03/2023: 2.940 m3 (validated)Elek- 11/02/2019-13/03/2020: 2.799 KWh- prijs per KWh 29c€ (estimated)- 13/03/2020-12/03/2021: 2.543 KWh - prijs per KWh 27c€ (estimated)- 12/03/2021-03/02/2022: 6.784 KWh - prijs per KWh 37c€ (validated)- 03/02/2022-13/03/2023: niet vergelijkbaar (elektrische wagen in Nov 22) Consumptie van 12/03/2021 tot 03/02/2022 was (onlogisch) meer dan verdubbeld met prijzen die ook meer dan verdubbeld waren.Ik heb de regularizatie fakturatie (8.500 EUR) betwist bij mijn energieleverancier (Totalenergies), maar ze hebben nooit its anders gevraagd dan betalen. Ik ben nu voor de rechter om die fakturen te betalen en begrijp van de rechter dat ik van Fluvius een nieuwe verbruikverstand of een nieuwe indexenlist moet krijgen om een juiste betaling te doen. Ondertussen is TotalEnergies naar de rechter geweest. Ik zou die ook graag willen zien herberekent voor de periode 03/02/2022-05/06/2022 (of 27/06/2022) zodat Totalenergie een juiste klantenrekeningssluiting can uitvoeren (blijkbaar hebben ze de index in Juni niet gevraagd of gekregen). Dit is ook belangrijk omdat ik ben gevraagd om 950 €/maand for de periode February-Juni 2022 te betalen waar ik altijd 250-350€ / maand moest betalen. Dank u wel voor U hulp daarmee, er is veel geld aan de hand.Mvg, Vincent

Berichten (3)

TotalEnergies

Naar: V. B.

25/04/2024

Uw Referentie: E13665492Beste VincentWe hebben je bericht goed ontvangen.Het gaat inderdaad over veel geld, daarom wil ik je graag helpen waar mogelijk.Als ik je dossier bekijk, zie ik dat we voor elektriciteit sinds het begin van je contract bijna elk jaar geschatte meterstanden hebben ontvangen vanuit de netbeheerder.Of deze niet zijn doorgegeven door jou naar de netbeheerder of te laat, laat ik volledig in het midden.Feit is wel hierdoor is de netbeheerder verplicht om te werken met geschatte meterstanden, wij ontvangen dan ook deze geschatte meterstanden. Doordat we niet kunnen werken met de correcte meterstanden, kan het verbruik ook niet correct zijn om af te rekenen bij ons. Daarbij komt nog dat je werkt met variabele contracten, waardoor je tarieven mee zijn gestegen ten tijde van de energiecrisis.Voor je gascontract is dit net hetzelfde, ook hier zie ik bijna enkel geschatte meterstanden vanuit de netbeheerder.Voorschotfacturen worden altijd afgestemd op de laatst gekende jaarlijkse afrekeningen, dat is ook de reden dat deze zo hoog werden.Mocht je ons jaarlijkse meterstanden kunnen bezorgen van de laatste jaren van gas en elektriciteit, kunnen we deze naar de netbeheerder sturen ter correctie.Indien je ons geen meterstanden kan bezorgen, kan je best bij de netbeheerder een herziening aanvragen. Zonder effectieve meterstanden kan ik helaas ook geen correcties aanvragen.Hopelijk kan je ons snel de nodige gegevens bezorgen zodat we de afrekeningen kunnen herberekenen.Mocht je verder nog vragen hebben, onze klantendienst staat steeds voor je klaar.Bedankt voor je vertrouwen,GielCustomer Services TotalEnergiesTotalEnergies Power and Gas BelgiumRue Saint-Laurent 54 4000 Liège - BELGIQUEwww.totalenergies.beCONFIDENTIALITÉ. Ce courrier électronique (y compris ses éventuelles pièces jointes) peut contenir des informations susceptibles d'etre confidentielles. Il ne peut etre utilisé autrement que pour la finalité pour laquelle il a été envoyé. Au cas où il ne vous serait pas destiné, merci de le supprimer et d'en avertir immédiatement l'expéditeur.CONFIDENTIALITY. This email (including attachments, if any) may contain confidential information. It may not used for purpose other than that for which it has been sent. If you are not the intended recipient, please delete it and notify the sender immediately.--------------- Oorspronkelijk bericht --------------- ref:!00D0Y033WA3.!5000805Ol8hk:ref

TotalEnergies

Naar: V. B.

02/05/2024

Hello,Gelieve herzien energieverbruik te vinden:DatumKWhConsumptie05/06/202229.239938Validated03/02/202228.3012.996Validated12/03/202125.3052.996Gespreid13/03/202022.3082.996Gespreid11/02/201919.312Validatedversus origineel:DateIndexm305/06/202229.23993803/02/202228.3014.73012/03/202123.5711.99213/03/202021.5792.26711/02/201919.312Credit nota op dit basis zou rond 5.500 € bedragen.2022 bedragen omvatten voor zeker een "correctie" van 20 and 21.Kunt u dit laten herberekenen?Dank uVincentDe support@totalenergies.be Envoyé mercredi 24 avril 2024 23:46À vincentims@hotmail.com Cc klachtenbox@test-aankoop.be Objet Re: Klacht - Total Energies - onjuiste faktuur - (CPTBE02008000-03) - opvolging van uw dossier n°07844928[Logo Total Energies]Uw Referentie: E13665492[Logo partenaire]Beste VincentWe hebben je bericht goed ontvangen.Het gaat inderdaad over veel geld, daarom wil ik je graag helpen waar mogelijk.Als ik je dossier bekijk, zie ik dat we voor elektriciteit sinds het begin van je contract bijna elk jaar geschatte meterstanden hebben ontvangen vanuit de netbeheerder.Of deze niet zijn doorgegeven door jou naar de netbeheerder of te laat, laat ik volledig in het midden.Feit is wel hierdoor is de netbeheerder verplicht om te werken met geschatte meterstanden, wij ontvangen dan ook deze geschatte meterstanden. Doordat we niet kunnen werken met de correcte meterstanden, kan het verbruik ook niet correct zijn om af te rekenen bij ons. Daarbij komt nog dat je werkt met variabele contracten, waardoor je tarieven mee zijn gestegen ten tijde van de energiecrisis.Voor je gascontract is dit net hetzelfde, ook hier zie ik bijna enkel geschatte meterstanden vanuit de netbeheerder.Voorschotfacturen worden altijd afgestemd op de laatst gekende jaarlijkse afrekeningen, dat is ook de reden dat deze zo hoog werden.Mocht je ons jaarlijkse meterstanden kunnen bezorgen van de laatste jaren van gas en elektriciteit, kunnen we deze naar de netbeheerder sturen ter correctie.Indien je ons geen meterstanden kan bezorgen, kan je best bij de netbeheerder een herziening aanvragen. Zonder effectieve meterstanden kan ik helaas ook geen correcties aanvragen.Hopelijk kan je ons snel de nodige gegevens bezorgen zodat we de afrekeningen kunnen herberekenen.Mocht je verder nog vragen hebben, onze klantendienst staat steeds voor je klaar.Bedankt voor je vertrouwen,[s:testlivechat.secure.force.com/resource/TotalEnergies_sign]GielCustomer Services TotalEnergiesTotalEnergies Power and Gas BelgiumRue Saint-Laurent 54 4000 Liège - BELGIQUEwww.totalenergies.beCONFIDENTIALITÉ. Ce courrier électronique (y compris ses éventuelles pièces jointes) peut contenir des informations susceptibles d'être confidentielles. Il ne peut être utilisé autrement que pour la finalité pour laquelle il a été envoyé. Au cas où il ne vous serait pas destiné, merci de le supprimer et d'en avertir immédiatement l'expéditeur.CONFIDENTIALITY. This email (including attachments, if any) may contain confidential information. It may not used for purpose other than that for which it has been sent. If you are not the intended recipient, please delete it and notify the sender immediately.[Facebook] [Instagram] [Linkedin] --------------- Oorspronkelijk bericht --------------- [s:lampiris-be.my.salesforce.com/servlet/servlet.ImageServer?oid=00D0Y0000033WA3andesid=01808000011lOYtandfrom=ext]ref:!00D0Y033WA3.!5000805Ol8hk:ref

TotalEnergies

Naar: V. B.

21/05/2024

Uw Referentie: E13665492Beste Vincent BruninBedankt voor je antwoord.De meterstanden zijn verstuurd naar de netbeheerder. Van zodra wij antwoord ontvangen vanuit hen, kunnen we ook aan de slag met de herziening van de afrekeningen.Afhankelijk van de drukte bij de netbeheerder kan het even duren of kan het snel verlopen. We vragen nog even je geduld.Bedankt voor je vertrouwen,GielCustomer Services TotalEnergiesTotalEnergies Power and Gas BelgiumRue Saint-Laurent 54 4000 Liège - BELGIQUEwww.totalenergies.beCONFIDENTIALITÉ. Ce courrier électronique (y compris ses éventuelles pièces jointes) peut contenir des informations susceptibles d'etre confidentielles. Il ne peut etre utilisé autrement que pour la finalité pour laquelle il a été envoyé. Au cas où il ne vous serait pas destiné, merci de le supprimer et d'en avertir immédiatement l'expéditeur.CONFIDENTIALITY. This email (including attachments, if any) may contain confidential information. It may not used for purpose other than that for which it has been sent. If you are not the intended recipient, please delete it and notify the sender immediately.--------------- Oorspronkelijk bericht --------------- ref:!00D0Y033WA3.!5000805Ol8hk:ref


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform