Beste,We zijn klant geworden bij Total Energies in Februari 2022. Van het begin aan is dit bedrijf een constante bron van ergernis. Het contract klopt vanaf het begin al niet. Er werd geadverteerd dat er energiecontracten beschikbaar werden met een vast tarief. Door een fout met de meters moet er nieuw contract opgemaakt worden. Deze wordt nu zonder vast tarief opgemaakt. Er wordt ook geadverteerd dat het verbruik via de app kan bijgehouden worden. Dit klopt helemaal niet. Pas na 3 maanden beginnen we facturen te ontvangen. Die zijn niet ingesteld op de afgesproken voorschotten bij het afsluiten van het contract maar op het minimum verbruik bij leegstand. Aanpassen via de app blijkt niet te werken. Dan maar weer ingebeld om het te laten aanpassen. Dan krijgen we een afrekening van maar liefst 2400€ voor een periode van 5 maanden. In de app stond daar tijdens de ganse periode niets van vermeld. De meterstanden zijn nochtans doorgegeven op de app zelf. Hierna wordt weer een te laag voorschot factuur verstuurd. We staan weer ingesteld op een gas voorschot van 18€! Als ik het meld bij de klantendienst dat de app niet werkt, wordt er lachend gezegd dat de app binnenkort een update krijgt en binnenkort wel zal werken. Opnieuw laat ik het voorschot bedrag aanpassen, om een paar dagen later terug een veel te laag bedrag als factuur gepresenteerd krijg. Ik ben het moe om dit bedrijf constant te moeten opbellen. We krijgen de facturen niet op tijd aan, de voorschotten zijn te laag waardoor onze opleg heel hoog is en het verbruik valt niet te controleren. Telkens minimum 30 minuten aan de lijn moeten hangen en het komt maar niet in orde. Ze nemen geen verantwoordelijkheid op voor de fouten die ze maken en de klant mag hiervoor de rekening op zich nemen. Vanaf we de torenhoge rekening hebben betaald zijn we weg naar een bedrijf die klanten niet horendol maakt.Mvg, Chantal Bonnevalle