Terug

Totaal geen service

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. W.

Naar: KEUKENS DE ABDIJ

15/02/2021

Vanaf de betaling van het voorschot is alles misgelopen. Er werd ons een keuken op plan verkocht die na opmeting niet kon gerealiseerd worden. Weg droomkeuken. En bij annulatie zouden we uiteraard ons voorschot kwijt zijn. Bovendien maakt de verkoper mijn vrouw belachelijk. Na hertekening komen we tot een vergelijk waar we ons al niet 100% goed bij voelen. Op 26 en 27/10/2020 wordt onze keuken geplaatst. Wat blijkt er ontbreken tafelpoten, er werden zaken aangerekend op het factuur die niet geleverd zijn en waarvan we tot op heden nog steeds geen terugstorting hebben gekregen. Maar veel erger en de zaak die niet opgelost geraakt, ons Bora kookvuur met ingebouwd afzuigsysteem. Hier heeft de verkoper ons geen uitleg gegeven over de 2 manieren om de dampen af te voeren. We hadden een totaalproject aan verbouwingen en zouden bij juiste informatie voor de afvoer van de kookdampen naar buiten geopteerd hebben. De achterwand van de kast onder de kookplaat werd bij plaatsing beschadigd en werden de gaten voor de elektriciteitsaansluiting veel te groot gemaakt en achteraf niet gedicht. Waardoor het afzuigsysteem alle dampen in de kasten zuigt en niet afvoert zoals het hoort. Hierdoor vormt er zich vocht en zijn we bevreesd dat dit op termijn beschadiging aan de houten kasten geeft. Wat blijkt nu, de plaatser van de keuken bevestigd dat hij nog nooit dergelijk systeem heeft geplaatst. Vermits we geen degelijk antwoord krijgen welke oplossing ze ons zullen aanbieden, nemen wij het initiatief om een specialist van Bora zelf bij ons thuis te krijgen. Hij bevestigt dat de beschadigingen aan de achterwand voor het probleem zorgen. Hij stelt ons de vraag waarom we niet het afzuigsysteem naar buiten hebben gebruikt. Wel deze mogelijkheden werden niet besproken. Vandaar verdenk ik de verkoper er van geen kennis te hebben van dergelijk kookvuur . Ook nadien heeft de interieurarchitect er met ons niet over gesproken. Keukens de Abdij stelt ons voor om een 2de achterwand op de bestaande achterwand te bevestigen. Wij vragen om beide opties te bespreken. Ik krijg van hen het antwoord dat door hen met de vertegenwoordiger van Bora op 7 januari 2021 beide opties zullen besproken worden. En ze dan met een oplossing komen. Deze afspraak heeft niet plaats gevonden. Na veel aandringen en dreigen met verdere stappen, krijg ik het antwoord op 1 februari 2021 volgend antwoord: Ik heb een planning aangevraagd bij de technische dienst van Bora in Oostenrijk zodat u kan zien hoe de buizen moeten lopen. Dit krijg ik normaal gezien vrij snel. Dit kan ik u dan ook doorsturen. Misschien krijg ik het nu wel vandaag niet meer door, maar dan alvast wel maandag Voor alle duidelijkheid met maandag bedoelt men maandag 04/02/2021. Vandaag zijn we maandag 15/02 en heb ik nog steeds geen antwoord. Trouwens Bora hoofdkantoor bevindt zich in Duitsland maar men vraagt het aan in Oostenrijk? Op 09/02 verstuur ik volgende mail: Verder zijn we nu anderhalve week verder en ondanks uw belofte hieronder heb ik nog steeds niets gehoord over de oplossing voor ons Bora afzuigsysteeem.Ik heb het gevoel dat jullie ons dossier afgesloten hebben.Kan u mij per kerende bevestigen dat dit niet het geval is en mij een redelijke datum doorgeven wanneer we nu eindelijk een oplossing mogen verwachten? Tot op heden nog steeds geen antwoord, dus ik veronderstel dat voor hen dit dossier is afgesloten.Besluit:- verkopen zonder informeren- belangrijke zaken niet besproken ( mogelijkheden van afvoer kookdampen, afwerking in MDF platen)- klantonvriendelijke en spottend naar onze bezorgdheden toe- componenten die aangerekend zijn op de factuur niet geleverd en 3 maanden na melding ondanks de belofte nog geen terugstorting ontvangen- beschadiging aan de achterwand van de kast onder het kookvuur niet hersteld waardoor het afzuigsysteem niet werkt- late tot geen communicatie over alle klachten-...Oplossing: - dat het afzuigsysteem werkt zoals het moet werken in samenspraak met ons + herstelling van de achterwand- terugstorting van te veel aangerekende zaken- excuses- billijke schadevergoeding voor alle energie en frustraties te storten aan een goed doelAlle mails zijn in mijn bezit en gedocumenteerd met foto's.

Berichten (1)

KEUKENS DE ABDIJ

Naar: J. W.

26/02/2021

Beste ,Ik heb reeds feedback gegeven aan de klant via zijn mailadres.Hierop gaf hij antwoordt en stelde vragen. Deze vragen worden vandaag ook beantwoord via zijn mailadres.Met vriendelijke groet,Sara Vandevenne


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform