Terug

totaal geen reactie

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. S.

Naar: ETHIAS

21/10/2023

Mevrouw, mijnheer,Ik verwijs naar het schadegeval met referentie >SI1296652023<. De schade is gevolgschade van het binnendringen van regenwater via het dak of een aan het dak gerelateerde oorzaak.Op 08/09/2022 heeft een expertise plaatsgevonden, uitgevoerd door jullie aangestelde.De achteraf geplande tegensprekelijke expertise heeft op verzoek van de tegenpartij niet plaatsgevonden. Het door jullie aangestelde expertisebureau heeft op 09/10/23 telefonisch contact met mij opgenomen. Ze meldden mij dat de tegenpartij van mening was dat ze geen verdere reactie of verantwoordelijkheid hoefden te nemen vanwege de reeds verrichte dringende tussenkomst van ETHIAS Home Emergency Assistance. Deze tussenkomst had tot doel het oorzakelijk verband van de waterindringing op te sporen en verdere schade te voorkomen door een lichte ingreep aan de dakbedekking. De door ETHIAS aangestelde dakwerker heeft mij echter geen schriftelijke bevindingen verstrekt over de oorzaak van het lek of de uitgevoerde ingrepen. Evenmin heb ik enige conclusie ontvangen van het tweede nazicht door dit bedrijf.De opdrachtgever/verantwoordelijke voor de plaatsing van de dakbedekking (WEYNE PROJECTS - 2020) is door mij geïnformeerd over het schadegeval en verzocht om de nodige inspectie en eventuele herstellingen uit te voeren. Tot op 10/10/23 heeft WEYNE Projects echter geen enkel plaatselijk initiatief genomen voor controle of herstelling van het dak.Samengevat:Ik ben niet op de hoogte gesteld van de bevindingen of uitgevoerde werkzaamheden, in opdracht van ETHIAS Home Emergency Assistance.Zolang de plaats/oorzaak van indringing op het dak niet wordt bepaald, gevolgd door herstel, blijft het risico op nieuwe schade aanwezig. De schade aan het ventilatiesysteem is inmiddels, met goedkeuring van jullie aangestelde expert, hersteld. De vervangen onderdelen blijven beschikbaar op mijn adres.Mag ik er verder op wijzen dat aan mijn polis brandverzekering van ETHIAS een bijkomende rechtsbijstandverzekering is gekoppeld. Daarnaast heb ik ook een aanvullende polis uitgebreide rechtsbijstand bij ETHIAS.Ik verzoek jullie daarom dringend om mij als verzekerde bij te staan, ter bescherming van mijn rechten en om deze zaak op te lossen. Graag ontvang ik informatie over welke juridische stappen en ondersteuning jullie kunnen bieden.

Berichten (2)

ETHIAS

Naar: J. S.

23/10/2023

Ter bescherming van de privacy van onze klanten en onze eigen medewerkers, zullen wij geen klachten via dit medium behandelen.Wij nodigen u vriendelijk uit om uw klacht rechtstreeks aan de Dienst Klachtenbeheer van de verzekeringsmaatschappij over te maken.Email: klachtenbeheer@ethias.bePlease consider your environmental responsibility before printing this e-mail-------------------------------------------------------------------Ce message et ses annexes sont destinés à l'usage exclusif de ses destinataires et sont confidentiels. Si vous recevez ce message par erreur, merci de le détruire et d'en avertir immédiatement l'expéditeur. Toute utilisation de ce message non conforme à sa destination, toute diffusion ou publication est interdite. Nous mettons tout en oeuvre pour éviter virus et altérations de nos messages. Nous ne pouvons cependant etre tenus responsables de la transmission accidentelle de virus ou d'altérations du présent message par faits de tiers.Dit bericht en de bijgevoegde bestanden zijn vertrouwelijk en uitsluitend bestemd voor de geadresseerde personen of entiteiten. Indien u dit bericht per vergissing hebt ontvangen, gelieve dan onmiddellijk de verzender te verwittigen en deze e-mail te deleten. Ieder gebruik van dit bericht dat niet conform is met de bestemming ervan alsook de verspreiding of openbaarmaking is verboden. Wij stellen alles in het werk om virussen en wijzigingen van onze berichten te vermijden. Wij kunnen evenwel niet aansprakelijk worden gesteld voor de eventuele overdracht van virussen of voor de wijziging van dit bericht door derden.Diese elektronische Nachricht und alle ihre Anlagen sind vertraulich und nur fa¼r den Adressaten bestimmt. Sollten Sie diese Nachricht irrta¼mlicherweise erhalten haben, bitten wir Sie, den Absender sofort zu benachrichtigen und die E-Mail zu la¶schen. Jegliche Verwendung die nicht im Einklang mit dem Zweck der Nachricht steht und jegliche Verbreitung oder Vera¶ffentlichung sind verboten. Wir unternehmen alle Anstrengungen, um Viren und a„nderungen an unseren Nachrichten zu vermeiden. Wir ka¶nnen daher auch nicht fa¼r die eventuelle aœbertragung von Viren oder a„nderung dieser Nachricht durch Dritte haftbar gemacht werden.This message and its attachments are confidential and are solely intended for the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this message in error, you should delete it and kindly notify the sender by reply e-mail. Any non-conform use, dissemination or disclosure of this message is prohibited. We take all reasonable precautions to ensure that no viruses are present and that no unauthorised alterations are made to our e-mails. However, we are not liable for any accidental transmission of viruses nor for the alteration of this message by a third party.-------------------------------------------------------------------

J. S.

Naar: ETHIAS

25/10/2023

onderwerp: Ondervonden problemen met de serviceMevrouw, mijnheerIk wil graag mijn bezorgdheid uiten over de service die ik momenteel ontvang als klant. Sinds enige tijd heb ik een verzoek om bijstand ingediend, maar tot mijn grote teleurstelling heb ik nog geen reactie ontvangen.Ik heb twee dekkingen voor rechtsbijstand en had gehoopt dat dit zou betekenen dat ik snel en adequaat geholpen zou worden. Helaas is dit niet het geval, aangezien er bijna drie weken zijn verstreken zonder enige vorm van feedback.Na aankaarten van dit probleem aan jullie klachtendienst, ontving ik een reactie die bij mij de indruk wekte dat mijn zorgen niet serieus werden genomen. Ik begreep uit het antwoord dat er nog eens 20 dagen nodig zouden zijn voordat ik überhaupt een reactie kon verwachten. Dit voelt als een ontmoedigend lange wachttijd voor iemand die dringend behoefte heeft aan assistentie.Ik waardeer uw begrip voor de uitdagingen waarmee u mogelijk wordt geconfronteerd, maar ik voel me momenteel erg in de steek gelaten. Het lijkt bijna alsof ik geen andere keuze heb dan zelf mijn problemen op te lossen, zelfs als ik voor deze service betaal.Ik ben bereid om te wachten op een antwoord, maar ik verzoek u vriendelijk om de efficiëntie van uw klantenservice te verbeteren en klanten zoals ik niet in deze situatie te brengen. Ik hoop dat we deze kwestie snel kunnen oplossen, zodat ik weer het vertrouwen kan hebben in de service die ik heb gekozen.Met vriendelijke groet,Johan Schandevyl


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform