Terug

Tot 15 maal te veel betaald

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. M.

Naar: Luminus

28/12/2023

Beste, Mijn contract met vaste tarieven, van onbepaalde duur werd door uw diensten automatisch en stilzwijgend verlengd in november 2022. Zonder mijn medeweten werden toen de nieuwe, zeer hoge (elekticiteit x10 en gas x15) geimplementeerd in dit verlengde contract. Ondanks de prijzen een maand of twee later terug waren gedsaald tot 'normale hoogte' bleef u de aanvankelijke woekerprijzen hanteren voor het jaar hieropvolgend. Tot ik deze week de afrekening kreeg, waarbij ik zo maar even 2740 euro extra moest betalen. Nu pas besefte ik dat u de prijzen 10x tot 15x BLIJVEND had verhoogd voor het volledige jaar. Dit is allesbehalve transparant, het is bedrieglijk en leunt aan bij mafia praktijken. Had u mij beter geinformeerd dan had ik onmiddellijk mijn contract veranderd. ipv uw mails vol reclame te geloven dat vaste prijzen voordeliger zijn dan variabele prijzen.Stephan Meere

Berichten (1)

Luminus

Naar: S. M.

08/01/2024

Geachte heer Meere,Beste Stephan,Wij komen bij u terug op deze klacht.Luminus brengt klanten niet automatisch op de hoogte, als er lagere tarieven zijn. Al onze tarieven zijn steeds online beschikbaar. Je kan ten alle tijden controleren of je tarief het voordeligste is. Je kan onze tarieven zien via volgende links:www.luminus.be/nlrive/elektriciteit-gasrijslijsten/of je kan 'Bereken je prijs' doen via volgende links:www.luminus.be/energy-price-calculator/nlrive/huidige-klant.Luminus brengt zijn klanten wel op de hoogte van de hernieuwing van zijn contract. Heb je een vast tarief, dan ben je voor de volledige duur van je energiecontract (meestal 1 jaar) zeker van dezelfde prijs. Bij de hernieuwing van je energiecontract, wordt je energieprijs herbekeken. Valt je contractvernieuwing in een periode van hoge energieprijzen, dan gebeurt dit aan hogere (vaste) prijzen dan ervoor. Luminus verwittigt zijn klanten ruim op voorhand bij een jaarlijkse hernieuwing van het contract en de nieuwe tariefprijs. Je ontvangt hier ongeveer 2 maanden op voorhand een bericht over. Je hebt hier een e-mail over ontvangen op 29 augustus2022 (zie bijlage) om je te informeren over het nieuwe tarief, dat van start ging op 1 november 2022.Je kan ook steeds je huidige prijs zien op My Luminus via het tabblad Contracten en Diensten/Prijsinformatie. Je hebt bovendien op 18 april 2023 een spontane vervroegde hernieuwing ontvangen voor gas, die van start ging op 22 juni 2023 in plaats van 1 november 2023. Dit omdat de prijzen voor gas sterk gedaald waren.Wij sluiten deze klacht dan ook af.Hoogachtend,Quality Prioritywww.luminus.be This message and any attachments are intended solely for the addressees. The information contained in this message is confidential. Any use of information contained in this message not in accord with its purpose is prohibited, except formal approval. If you are not the addressee, you may not copy, forward, disclose or use any part of it. If you have received this message in error, please delete it and all copies from your system and notify the sender immediately by return message.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform