Terug

Torenhoge speciale declaratie kosten

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

Y. K.

Naar: UPS

20/02/2024

Beste,10 december stuurde ik een retourpakket naar een kledingwinkel in Groot-Brittannië. Op mijn pakketje heb ik duidelijk de herkomst en waarde vermeld. 12 december kreeg ik een e-mail van UPS dat ze aanvullende informatie nodig hadden om mijn pakketje België te laten verlaten. Ik stuurde de originele factuur en vermelde het juiste bedrag, aangezien de komma per ongeluk verkeerd was geplaatst door de dame op het postkantoor. Ik stuurde de originele factuur waarop duidelijk te zien was dat de waarde van het pakket 83,23 euro was. Ik schreef dit ook extra in de e-mail om er zeker van te zijn dat ze het twee keer hadden. Ik had het dus heel duidelijk eenmaal in mijn e-mail geschreven en de originele factuur erbij verzonden. Het pakket bevond zich op dat moment nog in Belgie. Een paar dagen later kreeg ik een e-mail waarin stond dat ego.uk, de oorspronkelijke bron van de kleding, mijn retourzending niet wilde accepteren en er geen contact mee kon worden opgenomen. Ze stuurden een e-mail naar ego om het adresprobleem op te lossen en hadden aanvullende formulieren nodig. Ups heeft de fout gemaakt door niet de juiste formulieren naar ego.uk te sturen, ook dit heb ik schriftelijk en met bewijs van ego.uk. Nu willen ze 179,89 pond in aanrekening brengen voor speciale declaratiekosten en als ego.uk niet akkoord gaat, worden deze kosten aan mij teruggefactureerd. Wat is deze waanzin? Voor een ??pakket met een waarde van 83,29 euro. Bij een retourzending kunnen geen importkosten in rekening worden gebracht, vooral niet als de bron en herkomst van de kleding Groot-Brittannië is. Ik liet ups weten dat ik niets meer ging betalen. Ze hebben dan ook niets gedaan om het pakket bij ego.uk te krijgen en wouden over gaan tot vernietiging van het pakket. Ik vroeg of dit inhield dat ik dan geen kosten meer zou moeten betalen. Ze lieten mij weten dat ik altijd de speciale declaratie kosten zou moeten betalen. Dit terwijl alles vanaf het begin hun fout is en ik voor het pakket belgie verliet alle juiste informatie heb doorgestuurd naar hun. Ik ben mijn retourzending van 83,29 en het verzendlabel dat ik heb ingevuld al kwijt, dat was meer dan 15 euro en nu willen ze mij 179 pond extra in rekening brengen voor een pakket dat ze niet eens hebben afgeleverd en waarmee er talloze fouten zijn gemaakt. Dit is het gekste wat ik ooit heb gehoord. Ze hebben genoeg van mij afgenomen, qua tijd en kosten. Ik heb vanaf begin Janauri dan ook niks meer gehoord en dacht dat dit probleem afgelopen zou zijn. Nu kreeg mijn vriend waar ik tevens niet woonachtig ben een brief in de bus op mijn naam. Waarin staat dat ik 211.00 euro moet betalen aan Ups voor 25 Februari. Dat er anders kosten in rekening wordt gebracht en een deurwaarder in de hand wordt genomen. Ik kon het nogmaals niet geloven dat na langer dan een maand niks te horen ik alsnog voor kosten op moet draaien die nooit gemaakt hadden mogen worden. Ik zou dit graag opgelost zien en zeker geen kosten wil ik betalen aan UPS aangezien mijn retourpakket nooit is afgeleverd in ik dan ook niets heb teruggekregen van mijn retour dus ik ben al 83 euro kwijt plus de 15 euro verzendkosten aan ups om dit retour pakket af te leveren aan de kledingwinkel. In de bijlage diverse bewijsstukken en email verkeer tussen mij en ups en ego.uk. Ik hoop hiermee voldoende bewijs te hebben voor ups om deze zaak los te laten. Mvg

Berichten (4)

UPS

Naar: Y. K.

20/02/2024

Reference: CPTBE01973571-09Dear Mr/Ms Ketz,I hereby am contacting you in regard to shipment 1ZUR4T786800017813.I am sorry to see the shipment was not delivered and was stated as abandoned, according to our system. Regarding the customs costs, I will check with the relevant teams to clarify and resolve the situation accordingly to the provided documentation.Should you need to retrieve the package, we will need a signed form from your end and authorizing either the return to sender, or re-delivery to receiver without charges while they are being disputed and rectified.I look forward to your response to further assist and will provide you with the outcome of this case as soon as possible.Thank you for your understanding.Kind regards,Diana FilipeCorporate Customer Relations GroupUPS The Netherlands BelgiumKamer van Koophandel Amsterdam, Nr 34089270 , BTW nr: NL 0077.26.892.B01Statutair gevestigd: Achtseweg Noord 14-16, 5651 GG Eindhoven, NetherlandsCONFIDENTIALITY NOTICE:The information contained in and accompanying this communication may be privileged or confidential and is intended solely for the use of the intended recipient(s). If you are not the intended recipient of this communication please delete and destroy all copies immediately.-------------------- [test-aankoop.be] [test-aankoop.be]ref:!00DF005wsA.!500KV02gamK7:refThis e-mail and any attachments thereto may contain information which is confidential and intended for the sole use of the recipient(s) named above. Any use of the information contained herein (including, but not limited to, total or partial reproduction, communication or distribution in any form) by persons other than the designated recipient(s) is prohibited. If you have received this e-mail in error, please notify the sender either by telephone or by e-mail and delete the material from any computer. Thank you for your cooperation.

Y. K.

Naar: UPS

20/02/2024

I simply want the bill to be dropped and no further letters and facturation to be send to my adress. I have spend so much time trying to resolve this and getting a bill after so many mistakes from UPS is just so unrightful. Countless things have gone wrong and I'm getting the feeling UPS simply wants to charge me. Although before the parcel even left Belgium I supplied the original invoice of my return. Also the goods were from a UK clothing store so paying customs for a return to a source in the uk is simply impossible. The 'Special' charges UPS wants me to pay are 211 euros which is 3 times the amount of the worth of the package which UPS hasn't even been able to deliver. To me it's very simple. I don't want any more letters, threats or new invoices stating what I should pay. I wants this resolved without further charges or nonesense else I am forced to use lawyers against this injustice by UPS.Kind regards

UPS

Naar: Y. K.

20/02/2024

Reference: CPTBE01973571-09Dear Ms Ketz,Thank you for your response.While the dispute is open, the payment reminders should be suspended, and the charges will be rectified by the relevant department. I will follow up on this matter to ensure a solution is met as soon as possible.We apologize for the inconvenience caused on your end.Should you have questions or additional information in the meantime, please don't hesitate to contact me.Kind regards,Diana FilipeCorporate Customer Relations GroupUPS The Netherlands and BelgiumKamer van Koophandel Amsterdam, Nr 34089270 , BTW nr: NL 0077.26.892.B01Statutair gevestigd: Achtseweg Noord 14-16, 5651 GG Eindhoven, NetherlandsCONFIDENTIALITY NOTICE:The information contained in and accompanying this communication may be privileged or confidential and is intended solely for the use of the intended recipient(s). If you are not the intended recipient of this communication please delete and destroy all copies immediately.-------------------- [test-aankoop.be] [test-aankoop.be]ref:!00DF005wsA.!500KV02gamM0:refThis e-mail and any attachments thereto may contain information which is confidential and intended for the sole use of the recipient(s) named above. Any use of the information contained herein (including, but not limited to, total or partial reproduction, communication or distribution in any form) by persons other than the designated recipient(s) is prohibited. If you have received this e-mail in error, please notify the sender either by telephone or by e-mail and delete the material from any computer. Thank you for your cooperation.

UPS

Naar: Y. K.

22/02/2024

Reference: CPTBE01973571-09Dear Ms Ketz,I hereby am contacting you in regard to shipment 1ZUR4T786800017813.UPS is cancelling all pending invoices related to shipment 1ZUR4T786800017813, since it was not delivered and is abandoned. The cancellation should be complete within a month, and you should not receive any further payment reminders. If you receive any during the next couple weeks, please ignore them since our system is being updated. Please note that the invoice cancellation is purely based on goodwill and without any prejudice and full and final.Should you have further questions, please let me know.Thank you for your understanding.Kind regards,Diana FilipeCorporate Customer Relations GroupUPS The Netherlands and BelgiumKamer van Koophandel Amsterdam, Nr 34089270 , BTW nr: NL 0077.26.892.B01Statutair gevestigd: Achtseweg Noord 14-16, 5651 GG Eindhoven, NetherlandsCONFIDENTIALITY NOTICE:The information contained in and accompanying this communication may be privileged or confidential and is intended solely for the use of the intended recipient(s). If you are not the intended recipient of this communication please delete and destroy all copies immediately.ref:!00DF005wsA.!500KV02gamK7:refThis e-mail and any attachments thereto may contain information which is confidential and intended for the sole use of the recipient(s) named above. Any use of the information contained herein (including, but not limited to, total or partial reproduction, communication or distribution in any form) by persons other than the designated recipient(s) is prohibited. If you have received this e-mail in error, please notify the sender either by telephone or by e-mail and delete the material from any computer. Thank you for your cooperation.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform