Terug

Toestel werd verkeerd aangeraden

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. P.

Naar: KREFEL

13/12/2022

Beste,Mijn huis is volledig afgebrand midden november. Na enkele dagen onderdak te hebben gekregen bij vrienden, kreeg ik van de gemeente Overijse een noodwoning toegewezen. Omdat wij niet veel kleren hebben en hier toch enkele maanden zullen blijven ging ik over tot de aankoop van een wasmachine bij Krefel Overijse op 25/11. Het betrof een MieleWWG660WCS twv 1249€ (een promo ter gelegenheid van Black Friday). Ik had aangegeven dat de machine op de 2 de verdieping moest komen en betaalde hiervoor extra. De levering zou enkele dagen later gebeuren, op 2/12. Ik moest hiervoor een halve dag vrij nemen, de koerier zou komen tussen 8 en 12 en hij was hier pas om 12:22. Toen hij de locatie zag maakte hij me duidelijk dat hij de machine niet naar boven zou brengen. De doorgang tussen de trapleuning en de Chauffage was aan het begin van de trap slechts 58 cm, de machine was er 60. Hij wou die niet over de Chauffage tillen omdat het een miele was en volgens hem zwaarder als een andere machine. Hij zei dat de Chauffage gedemonteerd moest worden of dat ik een smallere machine moest kopen. Aangezien ik hier maar tijdelijk woon ga ik geen chauffage op en afbreken bij intrek en verhuis enkele maanden later. Hij nam de machine terug mee en ik moest mijn geld gaan terugvragen. Aangezien ik per week aan 30€ wasserette lag ( we hebben weinig kleren na de brand en ik heb twee kinderen dus ik moest wel wassen ondertussen) ben ik zo snel mogelijk een ander model van machine gaan kopen. Er werd me een aeg machine aangeraden L7TBE73, een toploader. Dit model was helemaal niet interessant voor mij omdat ik die niet zal kunnen inwerken in mijn nieuw huis, maar ik had geen keuze zo werd me gezegd. Het toestel moest smaller zijn of de koerier wou het niet installeren had hij me gezegd. Op 30/11 kocht ik het toestel en het werd geleverd en geïnstalleerd op vrijdag 2/12. Hiervoor moest ik opnieuw een halve dag verlof nemen.Toen ik op zaterdag een was wou draaien, bleek dat het toestel trillingen veroorzaakte doorheen het hele gebouw. Ik ben dit op maandag gaan zeggen in de winkel en toen hebben ze me “schokdempers” voor de pootjes verkocht (twv ca.15€) en zouden ze het machine komen afregelen op 8/12. Daarvoor moest ik opnieuw een halve dag vrijaf nemen. Op 8/12 is een technieker gekomen (het was dezelfde persoon die de aeg installeerde op 2/12) en heeft hij het toestel afgeregeld en in werking gezet. Hij is geschrokken van het lawaai en de trillingen en heeft zijn oversten gebeld. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat het toestel niet mijn eerste keuze was en hij begreep niet waarom ik zo’n specifiek toestel had gekocht. Toen ik hem vertelde wat zijn collega had verteld betreffende de passage aan de trap zei hij me dat hij geen zin had gehad om het 50cm op te tillen, maar dat hij er geen probleem van gemaakt zou hebben. Dat het ervan afhangt wie de koerier is. Hij zei neem dan een whirlpool van 60x60 die gaan ze zeker willen optillen. Aangezien een lichter machine ongetwijfeld meer zal trillen vertrouwde ik het zaakje niet meer en ging mijn verhaal halen bij krefel Overijse. Hoewel de mensen daar veel begrip toonden voor de situatie, mochten ze geen omruiling doen. Op 8/12 hebben ze me gezegd dat aeg me zou bellen voor een inspectie en eventuele reparatie . Ik heb hen toen duidelijk gemaakt dat dit niet het toestel was van mijn keuze, dat ik door “chantage”van de koerier (hoewel ik de situatie aan de verkoper toen heb meegedeeld en bijbetaalde voor levering op het tweede) mijn eerst e keuze moest veranderen naar een tijdelijke oplossing en dat ik nu hiervoor nogmaals vrijaf moest nemen en ondertussen naar de wasserette moest blijven gaan en kosten maken en stress ervaren in deze noodsituatie met 2 kleine kinderen! Aeg zou me bellen op 9 of 10 december werd me beloofd en ik kreeg pas nu net een oproep (13/12) voor een bezoek op 21/12! Ik vind dit ontoelaatbaar en onmenselijk. Ik heb tot nog toe 3 halve dagen vrij moeten nemen en ondertussen moet ik al zeker 4 weken naar de wasserette wat me ook nog extra dagen kost. Op de website van Krefel staat duidelijk vermeld dat er een bedenktijd van 14 dagen is voor het geval het toestel niet aan de verwachtingen voldoet. Zoals ik donderdag al meldde aan de manager van Krefel Overijse (Gilles) wil ik een ander toestel en de terugbetaling van de schokdempers (die ik gerust wil terugbezorgen daar). Ik wil ook een commerciële geste voor mijn geleden verlies aan arbeidstijd en onkostennota wasserette (120€ ondertussen). Ik hoop dat u de noodzaak begrijpt omTot een snelle oplossing te komen. Bedankt Sylvie


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform