Terug

TOESTEL VOLDOET NIET AAN DE BELOFTE DIE DE VERKOPER GAF

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. V.

Naar: KREFEL

14/08/2025

Op 04/07/2025 kochten wij bij Krëfel in Sint-Denijs-Westrem Gent een TV 55" Samsung QE55QN83FAUXX (en nog andere toestellen ter waarde van in totaal 4.000€). De verkoper bevestigde ons stellig dat ER GEEN REFLECTIE IS bij dit type toestel. Wij kozen dit type omdat wij op een appartement wonen met 2 wanden glas. Op 13/08/2025 wordt het toestel geleverd en op 14/08/2025 wordt het aangesloten op Telenet. Onmiddellijk viel de reflectie op: de gebouwen in de omgeving weerspiegelden opvallend op het scherm. Wij maakte er foto's van en toonden die in de winkel: de 2 verkopers van Krëfel bevestigden resoluut en ONMIDDELLIJK DAT DIT NIET NORMAAL WAS. Ze vonden dit een fout in het toestel en adviseerden mij om zo vlug mogelijk naar de hoofdzetel van Krëfel te bellen. Daar zei men ons dat de verkoper ons TOTAAL FOUTE INFORMATIE had gegeven. "Dit toestel van Samsung heeft de beloofde technologie die reflectie tegenhoudt niet. " Terug in de winkel in Gent ontkende men bij hoog en bij laag dat zij dit niet beloofd hadden en dat die technologie (glarefree) enkel op de duurdere toestellen gebruikt wordt. Wij gaan niet akkoord. De verkoper probeert een oplossing te vinden, maar die bestaat enkel in de verkoop van een veel duurder toestel. Wij gaan niet akkoord. Wij verlaten misnoegd de winkel, zeggend dat we Testaankoop zullen inschakelen. Onderweg naar huis bedenken wij ons en bellen de winkel met de vraag om het toestel terug te komen ophalen. Dat kan. Na een kwartier krijgen wij telefoon van de winkel in Gent dat het 99€ gaat kosten, of dat we het toestel zelf kunnen terugbrengen; dat is gratis (sic). De terugbetaling zal dan volgen. Wij staan dus voor een gesloten poort: geen sprake van enige tegemoetkoming of van een commerciële geste. Wij blijven dus zitten met een TV-toestel dat reflecteert en dus geenszins voldoet aan wat ons beloofd en verzekerd werd. Misschien zal uw tussenkomst resultaat opleveren. Daarop hopen wij. Met dank! Marc Vermeiren en Chris Herssens Bliekstraat 1 9800 DEINZE (Astene) (tot eind oktober) 0479 83 85 15 lidnummer 642918

Berichten (3)

KREFEL

Naar: M. V.

18/08/2025

Beste Testaankoop, Het spijt ons te lezen dat de klant niet tevreden is over de aankoop van haar televisie en de daarbij gekregen uitleg. Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om ons de aankoopgegevens van de klant te communiceren zodoende we een gepaste oplossing kunnen zoeken? Alvast bedankt! Jeroen Customer Happiness Team krefel.be Krëfel nv Steenstraat 44 B-1851 Grimbergen --------------------

M. V.

Naar: KREFEL

18/08/2025

M.M., Hierbij de gegevens van onze aankoop bij Krëfel die niet voldoet aan de verwachtingen die ons beloofd werden door de verkopers van Krëfel Sint-Denijs-Westrem. Leveringsbon 25071909251484 Artikel 31003194 TV 55" SAMSUNG QE55QN83FAUXXN 1200€ + verlengde waarborg 113T55 130€. Geleverd op 13/08/2025. Ik blijf steeds bereid om mij vrij te maken voor een plaatsbezoek door jullie diensten om de reflectie zélf vast te stellen. Met beleefde groeten, Marc Vermeiren Antoon Vanparyspad 9 0101 9800 DEINZE

M. V.

Naar: KREFEL

18/08/2025

M.M., Hierbij de gegevens van onze aankoop bij Krëfel die niet voldoet aan de verwachtingen die ons beloofd werden door de verkopers van Krëfel Sint-Denijs-Westrem. Leveringsbon 25071909251484 Artikel 31003194 TV 55" SAMSUNG QE55QN83FAUXXN 1200€ + verlengde waarborg 113T55 130€. Geleverd op 13/08/2025. Ik blijf steeds bereid om mij vrij te maken voor een plaatsbezoek door jullie diensten om de reflectie zélf vast te stellen. Met beleefde groeten, Marc Vermeiren Antoon Vanparyspad 9 0101 9800 DEINZE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform