Terug

Toestel niet kunnen omruilen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. W.

Naar: Elektro Loeters N.V.

22/05/2021

Beste,Zaterdag 8 mei hebben wij vlak voor sluitingstijd een vaatwasmachine, wasmachine en microgolf bij Loeters gekocht (verkoopbon SO21038060). Wij hadden geen benul van welke afmetingen die machines moesten hebben, dus de vriendelijke verkoper heeft ons een lijstje meegegeven van hetgeen wij moesten opmeten. Dit was onder meer de hoogte vanaf de grond tot het werkblad. Wij zijn snel naar huis gegaan en hebben dit opgemeten. Die hoogte was volgens ons 87 cm. Toen we de machine hebben gekregen bleek deze niet te passen omdat wij verkeerd gemeten hadden en de hoogte 86,4 cm was én er nog een plank onder het blad van bijna 2 cm zat én er op de grond nog een verhoging bleek te zitten. Dat we verkeerd gemeten hadden ligt natuurlijk aan ons, maar de oude machine was nog in gebruik dus die andere twee zaken konden wij niet zien.Ik begrijp niet goed waarom deze vriendelijke verkoper op zaterdag ons dan een machine meegeeft, wetende dat er maar een 1/2 cm speling zou zijn? Zeker als je met twee leken spreekt die geen benul hebben van dit soort zaken. Maar goed, die vriendelijke verkoper leek overtuigd van zijn zaak en het leek mij dat als het niet goed zou zijn, we wel een oplossing zouden vinden.Helaas, toen onze klusjesman kwam afgelopen woensdag 12 mei bleek het inderdaad niet te passen en hebben we contact opgenomen met het algemene nummer waar we vriendelijk verzocht werden om foto's door te sturen om te zien of de machine niet beschadigd was. Die meneer zei dat het wel in orde zou komen, maar dat hij het even moest navragen. De foto's die we hebben gestuurd waren van de uitgepakte machine (zie hieronder). Het duurde lang voordat we antwoord kregen dus besloten we alvast naar de winkel in Brugge te rijden.Daar werden geholpen door een andere meneer. Hij belde ook naar het algemene nummer, vroeg om de mail en wij zeiden dat we de machine al mee hadden en dat we net zo goed meteen konden gaan kijken. Bij het busje werd die meneer zeer onvriendelijk op het onbeschofte af, zei dat hij die machine zo niet terug kon nemen en dat onze klusjesman dat had moeten weten. Hij smeet de bestelbon in de bus en liep weg. We waren allebei verbouwereerd over dit gedrag.Nu zitten we dus met een probleem. Wij hebben een prachtig nieuwe ongebruikte machine van €734 die we niet kunnen gebruiken. We hebben thuis de verpakking er weer om gedaan en het lijkt mij niet meer dan redelijk dat we deze machine mogen komen omruilen voor een lager model.Deze mail heb ik naar Loeters gestuurd maar van ene Luk telkens het volgende antwoord gekregen: Beste,U bent hierin zelf in de fout gegaan.De verkoper had u voldoende ingelicht, toestel wordt niet terug genomen.

Berichten (1)

Elektro Loeters N.V.

Naar: L. W.

22/05/2021

beste LiesbethWe hebben een kandidaat koper gevonden om uw te hoge vaatwas terug tenemen.Mijn collega Luk zal u mailen wat de volgende stappen zijn. Gelieve deverpakking zo goed mogelijk intact te houden op het toestel.dank UMet vriendelijke groetenSofieElektro Loeters059/33 16 25Op za 22 mei 2021 om 12:34 schreef


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform