Terug

toestel niet conform met bestelling

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. L.

Naar: FNAC BELGIUM

19/10/2021

Beste ik bestelde een gsm Samsung S10 dubbele sim en ontvang een toestel Samsung enkele sim. Op de bestelbon en leveringsbonnen staat duidelijk vermeld dubbele sim. Fnac schud alle verantwoordelijkheid af en verwijst door naar de firma Gowell.be die gebruikt wordt door Fnac als leverancier van mijn bestelling. Het antwoord van Gowell.be is dat ik de gsm maar moet terugsturen naar China op eigen kosten ?? Ik heb wel degelijk bij Fnac gekocht en betaald. De correspondentie verloopt allemaal via Fnac. Nergens is mij gezegd dat het hier om een zending uit China is die ik zeker zou geweigerd hebben. Graag wil ik mijn geld terug daar het hier duidelijk om een namaak toestel gaat vermits er zelfs geen sd kaart in kan. Dit is dus pure oplichting. Als ik contact opneem met Fnac vertellen ze me dat ze geen klachtendienst hebben en Gowell.be zegt stuurt alles maar terug. Kunt U mij helpen aub ? Mvg Suzy Laddyn

Berichten (2)

FNAC BELGIUM

Naar: S. L.

05/11/2021

Beste Mevrouw Laddyn,Bedankt voor uw mail.Bij het gebruik maken van ons online platform Fnac.be , heeft u een bestelling geplaatst bij marketplace verkoper Paris Digital , in geen geval is Fnac doorverkoper van de producten die door verkopers worden voorgesteld.De producten aangekocht bij Marketplace verkopers kunnen niet worden teruggenomen noch omgewisseld worden bij Fnac.Om de verkoper te contacteren , ga naar jou account op fnac.be , klik op het detail van je bestelling en vervolgens een probleem met deze bestelling.Op deze manier kan u met de verkoper contact opnemen.U heeft een retour recht van 14 dagen na ontvangst van uw bestelling voor de organisatie hiervan contacteer de verkoper.Eens de verkoper uw bestelling retour ontvangt gaat deze dan ook over tot de terugbetaling van uw bestelling.Met vriendelijke groeten,JohanFnac.beTel 02 700 91 91Openingsuren klantendienst: ma-vr: 9 u. - 17 u.

FNAC BELGIUM

Naar: S. L.

05/11/2021

Beste Test Aankoop,Naar aanleiding van deze klacht wensen we te verwijzen naar onze algemene condities omtrent verkopen via Marketplace.In geval van een niet-correcte beschrijving, niet levering, defect toestel of anderen verwijzen we steeds door naar de externe verkoper in kwestie.Deze informeert vervolgens de klant met zijn over de retourvoorwaarden.Zoals eveneens beschreven in onze algemene condities Marketplace:2. Omschrijving van de DienstDe Dienst bestaat uit een pakket middelen die de Kopers in staat moeten stellen om in te tekenen op de Site, om contact op te nemen met de Verkopers voor het bestellen van Producten, om de prijs van de Producten af te spreken, om de ontvangst van Producten te bevestigen en om onderling te communiceren via een e-mailadres.De Dienst omvat ook een beoordelingssysteem dat de Koper moet toelaten om de kwaliteit van zijn relatie met de Verkoper te evalueren.De transacties die via de Dienst tot stand komen met het oog op het aankopen van Producten, worden rechtstreeks gesloten tussen de Koper en de Verkoper. FNAC DIRECT is in geen geval doorverkoper van de Producten die door de Verkopers worden voorgesteld door tussenkomst van de Dienst. Zo zullen de Producten die via de Dienst werden aangekocht, niet kunnen teruggenomen noch omgewisseld worden door FNAC DIRECT of door Fnac-winkels.Bij het niet respecteren van deze Algemene Kopers, behoudt FNAC DIRECT zich het recht voor om de betrokken Koper tijdelijk of definitief de toegang tot de Dienst te ontzeggen.Klachten worden dusdanig opgevolgd en afgehandeld indien de verkoper weigert mee te werken.7. AansprakelijkheidDe aansprakelijkheid van FNAC DIRECT ten aanzien van de Koper kan maar ingeroepen worden voor feiten die rechtstreeks aan FNAC DIRECT zouden kunnen toegeschreven worden en die de Koper schade zouden kunnen berokkenen die rechtstreeks met die feiten verband houdt. Die aansprakelijkheid kan niet gelden voor onrechtstreekse schade. De aansprakelijkheid van FNAC DIRECT kan dus niet ingeroepen worden voor een verkeerd gebruik van de Dienst door de Koper of voor om het even welke fout die een Koper maakt. Ze kan evenmin ingeroepen worden omwille van feiten die toegeschreven kunnen worden aan derden, die vreemd zijn aan de Dienst.Bovendien, en in overeenstemming met artikel 6-I, 2 en 3 van de Wet nr. 2004-575 van 21 juni 2004 betreffende het vertrouwen in de digitale economie kan FNAC DIRECT niet verantwoordelijk worden gesteld voor inhoudelijke gegevens die door de Kopers of de Verkopers op de Site ter beschikking worden gesteld, vooral inzake de beschrijving van de Producten of de waarderingscijfers die de Kopers geven aan de Verkopers, behalve als de Site die niet onmiddellijk ontoegankelijk maakt nadat deze op de hoogte werd gebracht van hun ongeoorloofde karakter onder de voorwaarden die voorzien worden in die Wet.Tot slot wijst FNAC DIRECT elke verantwoordelijkheid af betreffende de verkopen die via haar Dienst gesloten worden tussen Kopers en Verkopers, vermits zij daar niet bij betrokken is. Elke klacht over commentaren die in de beschrijving van de Producten staan of over levering van Producten zal teruggestuurd worden naar de vermelde Verkoper, die de volle en uitsluitende verantwoordelijkheid daarvoor moet opnemen.Wij moeten u melden dat dit verder met de verkoper Gowellbe afgehandeld zal moeten worden.Hopend u hiermee voldoende gea¯nformeerd te hebben.Indien u nog verdere vragen heeft aarzel nietons te contacteren.Met vriendelijke groeten,StevenE-Commerce Fnac BelgiumTel 02/700.91.91Openingsuren Ma - Vrij 9u - 17u


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform