dossiernummers 1947894 en 1948881.Sinds enkele jaren ben ik klant van Base, en heb ik dezelfde telefoonnummer.Omdat ik door professionele omstandigheden geregeld lastig gevallen werd door iemand, heb ik een andere nummer aangevraagd aan Base. De bediende van de telefooncentrale zei me dat ik mijn toestel diende af te zetten, en binnen het kwartier een ander nummer zou hebben. Ik mocht kiezen uit drie telefoonnummers, en koos een nummer dat wat geleek om het vorige. Dat was vorige zondag, 4 oktober.De avond van 4 oktober deed ik een test met een ander gsm-toestel. Maar ik kreeg de melding dat ik geen toegang had tot het nieuwe nummer. Ik belde toen terug naar Base, waar een telefonist me zei dat de technische dienst gesloten was in het weekend en ik moest wachten tot de dag nadien. Ik antwoordde dat dat toch wel eigenaardig was, vermits er in de namiddag wel degelijk de toezegging had gekregen dat mijn nummer zou worden gewijzigd. Plus was er altijd sprake van het systeem waar niemand blijkbaar vat op had, en nu moest er ineens een manuele interventie zijn????De man wist duidelijk niet wat hij diende te doen, informeerde, kwam terug, informeerde weer enz... Uiteindelijk was de afspraak dat ik de volgende dag, als de technische dienst werkte, diende terug te bellen.Zo deed ik ook, zij het tegen mijn zin. Ik belde en kreeg de melding dat er iets mis was gelopen bij de nummerverandering. Men zou het nakijken en me iets laten weten. Omdat ik niets hoorde, belde ik die avond opnieuw naar Base. Daar hoorde ik tot mijn verbazing dat het nummer dat me was medegedeeld, door degene die ik aan de lijn had aan iemand anders was toegekend. Ik heb bezwaar gemaakt, ik had immers iedereen al verwittigd van het nieuwe nummer. En dat zijn behoorlijk was mensen, gezien ik een theatergroep heb en deelneem aan diverse andere initiatieven.De telefoniste zei me een dossier op te maken en door te geven aan de externe diensten. En dat ik me geen zorgen diende te maken: de andere persoon had nog geen aansluiting met het betreffende nummer omdat er technische problemen waren geweest. Zij zou in het dossier vermelden dat ik het nummer eerst had toegewezen gekregen en alles zou in orde komen binnen de twee dagen.Vandaag kreeg ik van verschillende mensen het bericht dat ze bij iemand anders terecht kwamen als ze mij contacteerden. Dus ik belde opnieuw naar Base. Een andere telefonist zei me opnieuw dat er een dossier was opgemaakt, ik antwoordde dat ik dat al wist en dat ik een oplossing wilde. Dus niet opnieuw een verhaaltje over technische problemen, gesloten technische diensten en dossiers allerhande. Dan ging de telefonist luidop in het Engels een tekst voorlezen uit het zogeheten dossier en zei Aaaaaaaaaaaaaaaaaah! Nù begrijp ik het, iemand anders heeft het nummer. Ik zal een dossier opmaken. :-/Toen ik vroeg hoe lang het zou duren vooraleer het behandeld werd, zei hij me dat ik toch veertien dagen diende te wachten.Ik was erg verbolgen. Ik zei hem dat ik aan zeker 1000 contacten het nieuwe nummer had doorgegeven. Dat mensen nu naar de andere Base-klant belden, aan wie het nummer gegeven werd en sommigen wellicht mijn oude nummer reeds hadden gewist uit hun adressenlijst. Dat dit bovendien een fameuze ingreep in mijn privacy is, vermits mijn contacten nu bekend worden aan die andere klant.Dat ik dat nummer had gekozen omdat het een eenvoudig nummer was en op mijn vorige nummer trok. Dat ik niet voor de lol van telefoonnummer veranderde, maar omdat ik ongewenste telefoontjes kreeg op ongepaste momenten en dus geen veertien dagen meer wilde wachten op een nieuw nummer.De telefonist stelde me enkele moeilijke telefoonnummers voor die (ook weer) gekozen waren door het systeem, maar die heb ik geweigerd. Ik heb een nummer gevraagd dat even eenvoudig was dat het eerste (dat ik zondag toegewezen kreeg). Zonder extra vergoeding uiteraard, omdat ik echt wel schade leid door de fouten die door Base werden gemaakt. Maar daar stopte het. Het enige wat er gebeurd is, is dat er opnieuw een dossier werd opgemaakt met de melding dat ik als compensatie gratis een eenvoudig nummer vraag (normaal is dat betalend, wellicht wringt daar het schoentje, is er door een fout in het systeem per ongeluk gratis een eenvoudig nummer aan me toegekend).De hele kwestie is echt onaanvaardbaar:- er was de belofte dat er binnen een kwartier een nieuw nummer operationeel zou zijn- het nummer werd me duidelijk meegedeeld, genoteerd en onmiddellijk aan iedereen doorgegeven - ik kan nu nog minimaal veertien dagen wachten voor het dossier wordt behandeld en tot ik in het beste geval krijg wat ik oorspronkelijk had: een verandering van mijn eenvoudig telefoonnummer in een ander eenvoudig telefoonnummer. Als ik het sneller wil of zeker wil zijn, moet ik nog extra betalen voor toewijzing van een eenvoudig nummer. Dit bovenop de 10 € die het kost om van nummer te veranderen.- het nieuwe telefoonnummer wordt door mijn contacten gebruikt om mij te contacteren, waardoor die dan bij de andere Base-klant terecht komen. Mogelijk beschikken zij niet meer over mijn oude nummer en ben ik voor velen onbereikbaar. Hoe onprofessioneel zou het zijn mocht ik nu opnieuw een mail sturen met de melding dat ik toch nog even bereikbaar ben op het oude nummer, maar weldra een nieuw nummer zal krijgen dat ik nog niet ken. Maar dat ik niet weet wanneer precies.- men schermt bij Base met holle frasen als systeem wijst nummer toe, dossiers, technische dienst gesloten enz... En natuurlijk kan de telefonist er helemààl niets aan doen en is helemaal afhankelijk van externe diensten. Buiten het feit dat men klanten blijkbaar voor erg naïef houdt, is dit op zijn zachts gezegd weinig klantvriendelijk qua service als men mensen op die manier aan het lijntje houdtPS. Ik had net voorgesteld om in onze organisatie (waar ik werk) over te schakelen naar Base... eerlijk gezegd heb ik er behoorlijk spijt van.