Terug

Tijdelijk een te hoog vermogen voor zonnepanelen waarvoor een BTW nummer zou nodig zijn

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. D.

Naar: Engie

23/04/2024

Beste, Ik ben klant bij Engie geworden op 04/11/2022, eerst met een variabel contract en vanaf 14/11/2022 met een dynamisch contract. Op 27/10/2022 heb ik een uitbreiding van mijn zonnepanelen gedaan, dit was dus voor dat ik naar Engie als leverancier gekomen ben. Pas op 28/03/2023 heeft Fluvius mij gemeld dat het totaal vermogen van mijn omvormers te hoog was, 10,2kVA in plaats van het maximale 10kVA. DIt heeft mijn installateur aangepast en per 05/04/2023 was mijn maximum vermogen 8,8kVA. In heel die periode zijn mijn type en aantal van de zonnepanelen nooit gewijzigd, enkel de oude omvormer vervangen door een nieuwe. In wezen heb ik dus nooit het maximum vermogen van 10kVA kunnen overschrijden.Nu meer dan een jaar na de feiten stuurt Engie mij een mail dat ze de prijs van de geïnjecteerde energie maar kunnen betalen voor die periode tot 05/04/2023 indien ik een BTW nummer aanvraag. Dit lijkt mij niet redelijk en ik vraag dan nogmaals om dit te herbekijken. De informatie die Fluvius doorgegeven heeft aan Engie klopt wel volledig maar dit is meer dan 1 jaar na de feiten en ik heb de indruk dat Engie dit naar boven brengt omdat ik nu sinds 01/04/2024 geen klant meer ben. Een tweede probleem is dat ik al van in het begin vraag om een maandelijkse afrekening te bekomen en dat is nooit gebeurd. Misschien was dit dan eerder naar boven gekomen.

Berichten (2)

Engie

Naar: G. D.

23/04/2024

Beste mevrouw, Beste heer,Test-Aankoop heeft ons uw klacht bezorgd.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk omzo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.be of via uw online klantenzone.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Test-Achats nous a bien transmis la plainte que vous lui aviez adressée.Nous vous remercions pour votre démarche. En effet, nous accordons une attention toute particulière aux problèmes rencontrés par nos clients. Ce sont des informations précieuses qui nous permettent d'améliorer la qualité de notre service.Nous mettons tout en Å“uvre pour vous apporter une solution adéquate le plus rapidement possible.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail. Pour toutes vos questions nous vous invitons à contacter nos services via notre sitewww.engie.be ou via votre espace client.Sincères salutations,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this documente klachtenbox@test-aankoop.beEnvoyé: mardi 23 avril 2024 13:58À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.comObjet: Klacht - Tijdelijk een te hoog vermogen voor zonnepanelen waarvoor een BTW nummer zou nodig zijn - (CPTBE02007118-91)Klacht - Tijdelijk een te hoog vermogen voor zonnepanelen waarvoor een BTW nummer zou nodig zijn - (CPTBE02007118-91) ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/ ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

Engie

Naar: G. D.

30/04/2024

Geachte,Als gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een gedetailleerd antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie.Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacteren via onze websitewww.engie.be, via uw klantenzone of via onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33. Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden.Met vriendelijke groetenComplaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 341000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this document ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform