Terug

teveel verbruik aangerekend na plaatsen digitale meter

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. V.

Naar: Farys

25/03/2022

Geachte, Vorig jaar maart (2021) werd een digitale meter bij mij thuis geplaatst. Bij de afrekening dit jaar merkte ik dat mijn waterverbruik maar liefst verdubbeld is! Dat klopt niet met de realiteit. Er is geen lek vastgesteld. Onze leefgewoonten zijn niet veranderd. Er is geen overmatig watergebruik, al dan niet per ongeluk geweest, eerder integendeel: doordat de stortbak van een toilet niet meer werkte, sloot ik de toevoer van die stortbak af en maandenlang spoelden we door met een emmer regenwater. Ik had dus een lagere factuur verwacht.Ik heb uw firma hierover al geschreven en kreeg als antwoord dat het verbruik inderdaad groter was dan de voorgaande jaren. Een bevestiging dus van mijn vaststelling, echter geen antwoord op mijn vraag of er iets mis gegaan is bij de installatie van de meter. Er rest mij blijkbaar geen andere keuze dan te betalen voor water dat ik niet heb verbruikt.Een snelle zoekronde op internet leerde mij dat het bij een ander waterbedrijf, Water Link, klachten regent over een overmatig 'verbruik' na het installeren van de digitale meter. Er is zelfs een parlementaire vraag over gesteld. Er van uitgaand dat het hier niet om bewuste fraude gaat, maar om een technisch mankement, zou ik tekst en uitleg willen en een herziening van mijn factuur. Met vriendelijke groeten,Sylvia Vanden Heede

Berichten (1)

Farys

Naar: S. V.

06/04/2022

Geachte mevrouw Vanden HeedeWij bezorgen u - om redenen van privacy - een antwoord via een aparte e-mail.  U vindt meer informatie over ons privacybeleid op www.farys.berivacybeleid.Heeft u nog vragen, dan helpen wij u graag verder via www.farys.be/contact of via het nummer 078 35 35 99.Met vriendelijke groeten FARYS klantendienstOorspronkelijke tekst


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform