Terug

Teveel fouten om samen te vatten

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

N. V.

Naar: Belfius Banque/bank

22/04/2024

Beste, na meer dan 2 jaar, en nog steeds dezelfde problematiek zijn we genoodzaakt het via deze weg te proberen. Ongeacht de stappen die we ondernemen bij Belfius, loopt toch altijd alles faliekant fout. Ik probeer het zo kort mogelijk samen te vatten, daar ik niet voldoende tekens heb om de gehele klachtenmail hierin te typen.6/01/2022 – start leningaanvraag + aanvraag SSV Nick op 100% zetten. Aanvraag nadien vol fouten. Avondafspraken niet mogelijk hiervoor, dus bespreking woonkrediet van meer dan 400.000 euro moet meermaals per telefoon verlopen.04/03/2022 – aanvraag na twee maanden eindelijk ingediend.31/03/2022 – bevestiging aanvraag + uiterste datum voor ondertekening 20/05/2022.27/04/2022 – dossier overgenomen door Caroline, vind alle nodige stukken pas terug na bevestiging van ons dat deze al binnen zijn.03/05/2022 – Uiterste datum voor ondertekening mag later volgens Caroline, zonder enige gevolgen. Weer vakantie moeten nemen voor ondertekening krediet, opstart rekeningen, kaarten, aanpassingen ssv enzovoort. Eerste aanvraag voor alle contracten per maandelijkse domiciliëring te laten verlopen.31/05/2022 - Krediet van mijn man en zijn ex-partner afgesloten01/06/2022 – nieuwe afspraak, weer vakantie moeten nemen. App vertoont allerlei onnodige rekeningen, post bezorgd 5 kaarten, en de zogenaamde gratis rekening kostte al 3,50 euro beheerskost. Notariële akte bevat herfinanciering van 64.000 euro, ondanks dat dit geen herfinanciering was maar bijkomend krediet. Volgens Caroline is dit correct.02/06/2022 – afhouding maandaflossing voor het reeds afgesloten krediet. Caroline geeft aan dat dit correct is en zegt geen geld terug te moeten storten. 09/06/2022 – Wanneer ik mail naar Caroline, neemt zij telefonisch contact op met mijn echtgenoot en stuurt nadien naar mij per mail “Ik heb dit telefonisch besproken met uw man”. Ondanks dat ik alle bankzaken regel en al meermaals aangaf alles schriftelijk te ontvangen om verdere kemels langs hun kant te kunnen betwisten.10/06/2022 - Ik blijf betwisten dat de afgehouden premie voor een afgesloten krediet incorrect is. Caroline blijft antwoorden “ik heb met uw man gebeld en het hem duidelijk gemaakt” 23/06/2022 - opnieuw langs geweest in het kantoor om de documenten voor Nick’s SSV te ondertekenen om deze op 100% te zetten.12/07/2022 – terugbetaling teveel afgehouden premie! Want inderdaad, ik had gelijk! Eindelijk!16/08/2022 – schuldsaldo’s nog steeds jaarlijks te betalen in app – reactie zal wijzigen tegen vervaldag.02/11/2022 – afspraak kantoor herziening brandpolis. Alle ruimtes overlopen. Documenten ondertekend.06/12/2022 – eerste herinnering openstaande betalingen voor schuldsaldo’s. Opnieuw documenten ter ondertekening gekregen van Tahnee en zou nadien in orde moeten zijn. 12/12/2022 – Mail naar Dennis, brandpolis nog steeds jaarlijks. Schrapping Inhoud en Familiale per aangetekende zending verzonden MET vermelding behoud gebouw omwille van woonkrediet. Uiteraard gehele polis stopgezet en nadien door Dennis terug moeten rechtgezet worden.Januari 2023 – weer herinnering: geen enkele domiciliëring, alles achterstallig. Overstap kantoor Willebroek naar Londerzeel. Alle fouten overlopen, weer verschillende documenten ondertekend voor de nodige aanpassingen, SSV op 100%, domiciliëringen, maandelijkse premies,… Medewerker binnendienst bevestigd geen manuele overschrijving te doen, alles gaat per domiciliëring, ook achterstallig saldo.06/03/2023: 2 van de 3 contracten verlopen per domi. Nogmaals documenten ter ondertekening gekregen. Vanaf toen wel eindelijk opgelost.07/03/2024 – Mail verzonden voor schrapping rechtsbijstand uit brandpolis, tegen vervaldag. Gianni behandelde deze correct en met de nodige gepaste informatie. Ik besluit het er terug op te wagen en vraag Gianni om de SSV van mijn echtgenoot na te kijken of deze nu al aangepast werd naar 100%. Helaas, mail doorgestuurd naar Eddy. Ik toon Eddy en premie bij een andere maatschappij die veel interessanter is en vraag om een toegeving voor al onze miserie. Helaas, geen kortingen of commissieafstand wordt toegepast. Wel ontvang ik de vriendelijke melding dat ons krediet zal stijgen indien we de SSV niet op 100% zetten… Na twee jaar dit te vragen, lijkt zulk dreigement toch vrij ongepast, nee? 26/03/2024 – We komen er niet uit. Ik contacteer de klachtendienst met alle bovenstaande informatie en met bewijzende mails in bijlage.17/04/2024 – antwoord klachtendienst: 5 schuldsaldo’s werden aangepast. (terwijl er al 4 van de 5 op 100% stonden) alle 5 de contracten werden verlengd en plots kosten deze contracten ons op eindtotaal 1200 euro meer zonder de bijkomende kost van de verhoging erbij te rekenen!!!!!!Er moest maar 1 contract aangepast worden. De dekking, niet de looptijd! En men past alle 5 de contracten aan en besluit ons dan ook maar nog wat meer kaal te plukken. Ik vrees dat men denkt dat ik seniel ben??? Ik stuurde een mail terug dat ik absoluut niet begrijp vanwaar die aanpassingen komen en dus niet akkoord ben, helaas nog geen reactie ontvangen. Zoals u ziet zijn wij een beetje ten einde raad. Niets klopt, alles moet 100x opnieuw worden aangekaart en aangepast en mijn Belfius-boekhouding is momenteel groter dan die van een KMO. Wij hopen ten zeerste dat u ons kan helpen en misschien enigzins Belfius kan laten inzien dat zulke klantenservice beneden alle peil is. Wij zouden het geweldig vinden dat we AL onze polissen zouden mogen toevertrouwen aan een andere maatschappij ZONDER verlies van onze kortingen op het krediet. Dit lijkt me momenteel toch echt wel aanvaardbaar na al deze onnodige rompslomp?Met vriendelijke groeten, Nicky Van Opstal

Berichten (3)

N. V.

Naar: Belfius Banque/bank

29/04/2024

Beste, Tot onze grote spijt hebben wij nog steeds geen reactie van uw kant mogen ontvangen. Wat moeten we verder nog ondernemen om een antwoord te ontvangen? Onze rechtsbijstand aanspreken? De advocaten van test-aankoop inschakelen? De pers contacteren? Ik stel mij enorme vragen bij uw service...

Belfius Banque/bank

Naar: N. V.

30/04/2024

BesteGraag bevestigen we de ontvangst van uw e-mail. We willen u hiervoor bedanken.We sturen ons antwoord rechtstreeks naar onze klant.Met vriendelijke groetenKlachtenbeheer-----------------------------------------------:www.belfius.be/maildisclaimer.htm-----------------------------------------------

N. V.

Naar: Belfius Banque/bank

06/05/2024

Beste, Klinkt weer allemaal mooi, echter heb ikzelf nog geen reactie mogen ontvangen???


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform