Terug

Teveel aangerekend

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. V.

Naar: Mega

31/01/2024

Beste,Ik ontving de slotfacturen electriteit en aardgas voor Uw levering van 6/11/2023 tot 12/12/2023!Hierbij rekent U mij 269 dagen aan en er was slechts voor 56 dagen geleverd! U gaat mij tweemaal 84,57€ plus BTW doen betalen en een billijk voorstel zou zijn 17,61€ plus BTW voor 56 dagen?

Berichten (10)

Mega

Naar: L. V.

05/02/2024

- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------CX Office (NL), 5 feb 2024 08:03 CETBeste meneer Van Asbroeck,We hebben uw klacht goed ontvangen.Het is altijd mogelijk om een contract eender wanneer te beeindigen, maar de vaste vergoeding wordt altijd per contractjaar aangerekend.Dat staat ook zo vermeld op de tariefkaarten dat u ontvangen heeft op 04/07/2023. ![](s:mega1.zendesk.com/attachments/token/dMkZwslFowCvVYbpXvDLVGwVD/?name=image.png)Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,AnnKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 and Vr: 8u30-17u)Contacteer ons ![](s:mega1.zendesk.com/attachments/token/dkHvtK0GKQ9yCeJYvq8eEZieY/?name=zendesk-launch-telco-NL.png)* * *Ken je ons **ambassadeur-systeem**?Je kan je **voorschotfacturen en gegevens beheren** via je online **klantenzone** myMega.Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen.**We hechten veel belang aan de bescherming van je persoonlijke gegevens.** Meer informatie kan je terugvinden in ons privacybeleid.Volg ons nu op **Facebook****Instagram****Twitter**--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[GDDG7J-6L9DW]

L. V.

Naar: Mega

05/02/2024

Jullie zijn de duurste energieleverancier van de markt! Dit is een verkapte onkostenrekening voor elektriciteit en aardgas!Dit werd mij door mijn vorige leverancier niet aangerekend!Ik ben niet akkoord met dit besluit!

Mega

Naar: L. V.

05/02/2024

- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------CX Office (NL), 5 feb 2024 15:24 CETBeste,Bedankt voor uw bericht.U bent akkoord gegaan met de tariefkaarten om zo klant bij ons te worden.Dat de vaste vergoeding voor het hele jaar ging aangerekend worden bij het vroegtijdig beeindigen van het contract is dus geweten doordat dit zo vermeld staat op de tariefkaart.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,AnnKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 and Vr: 8u30-17u)Contacteer ons ![](s:mega1.zendesk.com/attachments/token/dkHvtK0GKQ9yCeJYvq8eEZieY/?name=zendesk-launch-telco-NL.png)* * *Ken je ons **ambassadeur-systeem**?Je kan je **voorschotfacturen en gegevens beheren** via je online **klantenzone** myMega.Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen.**We hechten veel belang aan de bescherming van je persoonlijke gegevens.** Meer informatie kan je terugvinden in ons privacybeleid.Volg ons nu op **Facebook****Instagram****Twitter**--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[VDX9Z6-7YXWL]

L. V.

Naar: Mega

05/02/2024

U verwijst onterecht naar Uw tariefkaarten? Ik ontving deze tariefkaarten niet? Alleen onleesbare online algemene voorwaarden die jullie zelf electronisch tekenden!Jullie zijn de duurste leveranciers van energie en blijven dat ook!

Mega

Naar: L. V.

06/02/2024

- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------CX Office (NL), 6 feb 2024 07:53 CETBeste,Bedankt voor uw bericht.U heeft uw tariefkaarten ontvangen op 04/07/2023.Deze zaten bij uw bevestiging van uw inschrijving bij Mega.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,AnnKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 and Vr: 8u30-17u)Contacteer ons ![](s:mega1.zendesk.com/attachments/token/dkHvtK0GKQ9yCeJYvq8eEZieY/?name=zendesk-launch-telco-NL.png)* * *Ken je ons **ambassadeur-systeem**?Je kan je **voorschotfacturen en gegevens beheren** via je online **klantenzone** myMega.Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen.**We hechten veel belang aan de bescherming van je persoonlijke gegevens.** Meer informatie kan je terugvinden in ons privacybeleid.Volg ons nu op **Facebook****Instagram****Twitter**--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[LDXR5M-NMNDW]

L. V.

Naar: Mega

06/02/2024

Op 4/07/2023 stuurde U mij de bevestiging van het contract!Van de geldende tariefkaarten geen enkel spoor? Dan zal hetvoor U geen enkel probleem zijn om deze me nu te bezorgen?

Mega

Naar: L. V.

06/02/2024

- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------CX Office (NL), 6 feb 2024 09:45 CETBeste meneer Van Asbroeck,Bedankt voor uw bericht.Op 4/7/2023 hebben wij het volgende verstuurd:Beste Meneer Van Asbroeck ,Dank je wel om voor Mega te kiezen als energieleverancier.Je maakte de juiste keuze. Vanaf vandaag zeg je vaarwel tegen je dure energiefactuur. Samenvatting van je gegevens**Datum inschrijving** 04-07-2023**Kanaal** Web**Inschrijvingsnummer** 2761617 Gegevens**Naam en voornaam** Van Asbroeck Leo**Geboortedatum** 22-07-1958**GSM-nummer** +32483516273**E-mailadres** Leo.vanasbroeck@telenet.be Leveringsadres**Ik stap over naar Mega voor het adres** Reinaertstraat, 58 304 - 1702 Groot-Bijgaarden**Gewenste staratum** 01-08-2023 Elektriciteit**Gewenst product** 100% Groene Elektriciteit Vaste Prijs (Speciale actie) , 1 jaar**EAN-code** 541448860011611121**Staat van de meter** Open**Meternummer** 31478787**Type meter** Tweevoudige meter**Verbruik dag (kWh)** 150**Verbruik nacht (kWh)** 150 Gas**Gewenst product** Aardgas Vaste Prijs (Speciale actie), 1 jaar**EAN-code** 541448860011611145**Staat van de meter** Open**Meternummer** 30484568**Verbruik (kWh)** 50 Voorkeuren facturatiemethode**Verzendwijze van de factuur** E-mail**Frequentie voorschotfacturen** Maandelijks**Betalingswijze** Domiciliering**Datum automatische betaling** 2**Rekeningnummer** BE43979279631201**Naam** Van Asbroeck**Voornaam** Leo**Goedkeuring voor de domiciliering** Ja**Ik sluit de afrekeningen uit van mijn domiciliering** Nee**Contactadres** Reinaertstraat, 58 304 - 1702 Groot-BijgaardenWe zullen je inschrijving zo snel mogelijk analyseren en contacteren je indien nodig. Vanaf het moment dat je inschrijving gevalideerd is, zeggen we je contract bij de vorige leverancier op en activeren we je contract bij Mega. Je zal hiervan een schriftelijke bevestiging ontvangen zodra we alles in orde hebben gebracht.Wanneer het contract ondertekend is, kan u het altijd herroepen binnen de 14 dagen. U kan een lopend contract ook op elk moment verbreken zonder dat er een verbrekingsvergoeding aangerekend wordt, rekening houdend met een opzegtermijn van 30 dagen. Hulp nodig?Contacteer ons via email info@mega.be of telefonisch via 016 67 60 60.Dank je wel voor het vertrouwen,Met vriendelijke groeten,Déborah van MegaCustomer Care CoordinatorBij gewenst product kan u zien dat uw tariefkaarten mee verstuurd zijn geweest.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,AnnKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 and Vr: 8u30-17u)Contacteer ons ![](s:mega1.zendesk.com/attachments/token/dkHvtK0GKQ9yCeJYvq8eEZieY/?name=zendesk-launch-telco-NL.png)* * *Ken je ons **ambassadeur-systeem**?Je kan je **voorschotfacturen en gegevens beheren** via je online **klantenzone** myMega.Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen.**We hechten veel belang aan de bescherming van je persoonlijke gegevens.** Meer informatie kan je terugvinden in ons privacybeleid.Volg ons nu op **Facebook****Instagram****Twitter**--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[VDX5EN-WWEDL]

L. V.

Naar: Mega

06/02/2024

Dus geen vermelding van tariefkaarten ook nu niet! Vermits datdeze tariefkaarten deel uit maken van de contracten zijn de energiecontracten niet geldig opgesteld?

Mega

Naar: L. V.

06/02/2024

- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------CX Office (NL), 6 feb 2024 14:30 CETBeste meneer Van Asbroeck,Bedankt voor uw bericht.Bij mijn vorig antwoord zijn de tariefkaarten mee verstuurd.U moet op de link bij gewenst product gaan staan en deze openen.Alles is correct verrekend zoals op de tariefkaarten staat vermeld.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,AnnKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 and Vr: 8u30-17u)Contacteer ons ![](s:mega1.zendesk.com/attachments/token/dkHvtK0GKQ9yCeJYvq8eEZieY/?name=zendesk-launch-telco-NL.png)* * *Ken je ons **ambassadeur-systeem**?Je kan je **voorschotfacturen en gegevens beheren** via je online **klantenzone** myMega.Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen.**We hechten veel belang aan de bescherming van je persoonlijke gegevens.** Meer informatie kan je terugvinden in ons privacybeleid.Volg ons nu op **Facebook****Instagram****Twitter**--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[9XZZ02-R27KR]

L. V.

Naar: Mega

06/02/2024

Ik heb uiteindelijk Uw tariefkaarten gevonden op de bevestiging van de contracten van 4/07/2023! Ik dank U voor Uw uitleg en de Facturatie verliep inderdaad correct! Mijn excuses hiervoor!


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform