Terug

Testaankoop negeert XPeria smartphone gebreken

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. B.

Naar: Testaankoop

17/01/2025

Geachte, In 2024 heb ik op basis van de smartphone vergelijking van TestAankoop voor mijn vrouw een Sony XPeria IV gekocht voor werk doeleinden. Ik stel echter vast dat de verbinding binnen in het huis vrij slecht is op haar gsm, maar wel goed is via mijn gsm. Dit heeft geleid tot onderzoek naar de oorzaak, met als resultaat dat Sony zelf aangeeft dat ze niet 'Bellen via wifi' ondersteunen (zie bijlage). Een smartphone waar belangrijke belfuncties ontbreken, zou niet zo hoog aangeprezen mogen worden door TestAankoop. Dit heeft geleid tot communicatie met TestAankoop, waarbij deze enkel aangeven waar ik die functie aan zou moeten zetten (maar deze knop is er gewoon niet, omdat Sony dit niet ondersteunt voor de XPeria, zoals Sony zelf aangeeft in mail (zie bijlage)). Daarom verzoek ik u, TestAankoop, onverwijld en uiterlijk tegen 1 februari 2025 om bij elke product vergelijk van XPeria smartphones, deze beperking uitrdukkelijk te vermelden en ook op te nemen in de scores van de toestellen. Indien dit niet gebeurt, geeft dit zowel mij als elke andere TestAankoop abonnee de sterke indruk dat de objectiviteit van TestAankoop in twijfel getrokken moet worden. Met vriendelijke groeten, TestAankoop gebruiker

Berichten (6)

Testaankoop

Naar: J. B.

22/01/2025

Beste abonnee, Mijnheer Beyens, Onze oprechte excuses voor de vertraging in onze reactie. We begrijpen dat dit vervelend kan zijn en willen je bedanken voor je geduld. Wij hebben je bericht intern doorgegeven, zodat dit zo spoedig mogelijk kan worden nagekeken. We koppelen z.s.m. naar je terug via onze dienst Hightech. Met vriendelijke groet Abonnementendienst.

J. B.

Naar: Testaankoop

21/02/2025

Goeiedag, Is er meer informatie dat u kan delen over deze melding? Kan de dienst Hightech aangeven dat ze deze beperking verwerkt hebben en waar zou ik dit kunnen valideren? Mvg, Jef

Testaankoop

Naar: J. B.

24/02/2025

Beste Jef, Wij hebben je vraag intern doorgegeven, zodat dit zo spoedig mogelijk kan worden nagekeken. We koppelen z.s.m. naar je terug. Met vriendelijke groet, Testaankoop

J. B.

Naar: Testaankoop

22/03/2025

Goeiedag, Hier wordt weinig aandacht aan gegeven. Dit lijkt mijn inziens op ofwel niet willen toegeven dat dit over het hoofd gezien is, ofwel komt dit neer op partijdigheid van TestAankoop zelf. De feiten zijn voorgelegd, met bevestiging van Sony zelf, maar hier is in 2 maanden niets mee gedaan. Ik zie geen andere optie op dit punt om op andere plaatsen te beginnen escaleren. Jef Beyens

Testaankoop

Naar: J. B.

26/03/2025

Beste abonnee, Geachte heer Beyens, Wij hebben je bericht intern doorgegeven, zodat dit zo spoedig mogelijk kan worden nagekeken. We nemen zo snel mogelijk opnieuw contact met je op. Met vriendelijke groet Abonnementendienst.

Testaankoop

Naar: J. B.

05/06/2025

Beste, Het spijt ons voor de trage reactie. We kiezen geen partij voor welk merk dan ook. Uw verzoek werd intussen doorgegeven aan de betrokken personen. Nogmaals bedankt voor uw oplettendheid en voor het feit dat u ons op deze informatie heeft gewezen. Met vriendelijke groet, Het team Klachtenbeheer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform