Terug

Terugzending digibox

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. V.

Naar: Scarlet

04/10/2020

Beste,Ik wou laatst mijn scarlet abonnement nav een verhuis overzetten op een nieuw adres. Toen daarvoor eerst werken uitgevoerd moesten worden op het nieuwe adres en ik daarop echt niet kon wachten (telewerken...) heb ik besloten mijn abonnement stop te zetten. Toen ik vorige week nog eens langs mijn oude woonst passeerde vond ik dáár een brief in de bus (dus niet op mijn huidig adres) waarin geëist werd om de modem/digibox binnen de 14 dagen terug te sturen of er werd mij een extra kost aangerekend van €149. Die periode was natuurlijk al lang overschreden want ik kom daar niet élke week de brievenbus leegmaken. Ik vind dit niet correct. Bij Scarlet is in de eerste plaats geweten dat ik daar niet langer woon en toch wordt de brief naar dat adres gestuurd. Maar het ergste is toch dat álle communicatie via mail verloopt, behalve dan zoiets cruciaals waar je dan slechts twee weken voor krijgt en indien te laat meteen €149 kwijt. Deze periode is in de eerste plaats veel te kort (zeker als je al niet meer op dat adres woont) en bovendien had zoiets écht ook via mail moeten meegedeeld worden om de persoon hiervan op welke plek dan ook op de hoogte te brengen. Mensen die dan toevallig bijvoorbeeld twee weken op vakantie zijn, hebben dan ook plots een boete van €149 aan hun been? Dat kan toch niet? Waarom werd ik niet via mail én op het juiste adres verwittigd?Dit is het perfecte recept om op een makkelijke manier nog wat geld af te troggelen van iemand die niet langer van de diensten gebruik wil maken. Had ik hiervan een mail gekregen, dan had ik alles op tijd kunnen terugsturen en had ik nu geen boete van €149. Ik vind dit een schande. Ik heb ondertussen alles al lang teruggestuurd maar nog geen bevestiging gekregen. Ik heb gedaan wat moest en zo snel mogelijk (toen ik de brief “gevonden” had). Ik vind niet dat ik deze kost van €149 moet betalen. De periode is te kort en de communicatie is niet transparant en zelfs niet op het juiste adres. Bedankt.

Berichten (1)

Scarlet

Naar: C. V.

05/10/2020

CAUTION: This email originated from outside of the organization. Do not click links or open attachments unless you recognize the sender and know the content is safe.Beste,We hebben de klacht CPTBE01060665-67 met als Scarlet referentie S6510613 in behandeling genomen.Naar aanleiding van uw schrijven willen wij u mededelen dat u een verhuis aanvraag hebt ingediend maar de installatie kon niet plaatsvinden doordat er laswerken nodig was. U hebt besloten om het abnnement op te zeggen.Wanneer een klant een verhuis aanvraag indiend is de klant verantwoordelijk om zijn gegevens aan te passen via mijn.scarletDit werd helaas niet gebeurd. Dat is de reden dat het Retour Decoder formulier naar uw oud adres werd verstuurd.We hebben uw decoder goed ontvangen en we hebben uw dossier naar de desbetreffende dienst gestuurd om het bedrag van 149,00 euro terug te betalen op uw bankrekening.Met vriendelijke groeten,Nancy L.Scarlet


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform