Geachte mevrouw/heer,
Op 22 JULI 2024 beschikten mijn partner en ik elk over een "e-ticket" ter waarde van € 283.88 voor een combi-retourticket voor de TGV (Brussel Zuid naar Parijs CDG) en een vlucht Parijs naar Santorini. Een e-ticket op naam van CELINE HATT (ticket nummer: 057 231 787 145 2) en een e-ticket op naam van MATTIAS COLLA (ticket nummer: 057 231 787 145 1).
Aankomend op Brussel-Zuid hebben wij ons voor het opstappen online ingecheckt, waarna wij een document "check-in confirmation" hebben ontvangen. Een confirmatie voor wagon 2, stoel 24 voor Celine en een confirmatie voor wagon 2, stoel 23 voor Mattias. Wij zijn de trein opgestapt en dit ticket werd door de conducteur gecontroleerd en gevalideerd.
Echter, aankomend op Parijs luchthaven, konden wij onze bagage niet inchecken omdat ons ticket "out of sequence" was. Air France vertelt ons dat zij geen bewijs hebben dat wij de trein hebben genomen en dat we daarom 125€ extra per persoon moeten betalen als administratieve kost.
Onder de tijdsdruk van het missen van onze vlucht hebben we dit betaald, maar dit is volledig in strijd met ons recht op transparante communicatie en eerlijke behandeling (EU Regulation 261/2004,).
Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen einde van de maand augustus een terugbetaling te eisen van het bedrag en mogelijk een extra schadevergoeding, omdat wij reeds twee claims hebben ingediend bij Air France maar deze worden telkens met foute informatie afgewezen.
Bijkomend eisen wij dat Air France zijn beleid aanpast zodat andere passagiers niet gedupeerd worden.
Ik steek alle bewijsmateriaal in bijgevoegde documenten. Bedankt om dit ter harte te nemen.
- e-tickets
- check-in confirmaties
- betalingsbewijzen administratiekosten
- bewijs traject per trein
- 2 afgewezen claims van Air France die foute data bevatten en tegenstrijdige informatie
- een screenshot van de terms & conditions waar naar verwezen wordt maar die de betaling niet rechtvaardigen.
Met vriendelijke groeten,
Mattias Colla & Céline Hatt