Terug

terugvordering retributie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. M.

Naar: OPC Optimal parking Control

20/10/2023

Beste, Door een vergissing heb ik bij het parkeren in KNOKKE de verkeerde nummerplaat ingegeven in de 4411 app. Dus ik betaalde mijn parkeersessie maar voor de verkeerde auto. Maar dat had ik op dat moment niet door, Enige tijd Later ontvang ik een retributie. Ik betaal deze 40€. Ik ontdek dat ik eigenlijk wel betaald had. Ik bezorg parkeren.be alle bewijsstukken die ik heb om aan te tonen dat ik de parkeersessie betaald heb. Ik neem contact op met het bedrijf en krijg geen reactie. Meer dan een maand later neem ik teug contact en krijg eindelijk antwoord. Ik krijg als antwoord dat ik het bedrag niet kan terugvorderen. Omdat de retributie aan een andere auto gekoppeld is. Dus ze ontvangen 2x eens ***€ en ook nog eens ****€. Terug betalen dat kan niet maar 2 x ontvangen wel? Wie bepaalt deze regels en hoe rechtsgeldig zijn deze? Moet je weten dat ik eigenlijk de nummerplaat van de auto van mijn partner had ingegeven....alle bewijzen zijn er, maar zelfs dan weigeren ze terug te betalen.

Berichten (1)

OPC Optimal parking Control

Naar: K. M.

25/10/2023

Beste,Wij hebben de betwisting van mevrouw Moons ontvangen en beantwoord.We willen u even toelichten in het dossier.Op het moment van de vaststelling op 22/08/2023 werd er een sessie opgestart met 4411 voor nummerplaat 2AWV912 in plaats van nummerplaat 2AKJ430.Er zijn geen bewijzen waar de auto van haar partner met nummerplaat 2AWV912 was ten tijde van de retributie. Deze kan ook geparkeerd hebben in Knokke-Heist.Hierdoor kunnen wij geen annulatie doorvoeren voor de desbetreffende retributie.Het bedrag dat werd betaald voor de sessie kunnen wij helaas niet in mindering brengen omdat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen het tarief aan de parkeerautomaten en het (halve)dagtarief. Deze twee tarieven zijn niet cumuleerbaar.Dit wil zeggen dat een retributie, uitgeschreven aan een parkeerder die al een bedrag heeft betaald aan de parkeerautomaat of via sms-parkeren, zijn vooropgestelde waarde behoudt.Met vriendelijke groeten,KlantendienstParkingshop Knokke-Heist


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform