Terug

Terugvordering portokosten

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

O. R.

Naar: DPD Belgium

14/11/2025

05305506429863 Beste, Ik verstuurde op 24/11 een pakket naar een dpd postpunt in Spanje om daar zelf op te halen. Jullie doen er naar eigen zeggen 2/3 werkdagen over om het daar te krijgen. 3 weken later is het pakket er nog steeds niet en ben ik inmiddels terug in België. De redelijke termijn is hier dan ook ruimschoots overschreden. Een integrale terugbetaling van de gemaakte kosten zie ik dan ook niet meer dan billijk. Ik vraag mij trouwens af of er iemand nog weet waar mijn goederen zich nu bevinden. Met vriendelijke groeten, Oliver Rombout.

Berichten (14)

DPD Belgium

Naar: O. R.

14/11/2025

Beste Oliver, Bedankt voor het contacteren van onze service. Gelieve de DPD Helpdesk voor Webparcel te contacteren via de onderstaande link en uw vraag/klacht omtrent uw zending voor te dragen aan onze collega's daar, zij zullen u vervolgens de nodige assistentie bieden. s:support-dpdbelgium.packlink.com/hc/nl/articles/360015551439 Onze verontschuldigingen voor het ontstane ongemak. Vertrouwende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groetenSincères salutationsBest regards, Nathalie DPD Team Customer Care DPD (Belux) NV

O. R.

Naar: DPD Belgium

14/11/2025

Beste Nathalie, Heb ik meermaals gedaan maar jullie reageren niet. Dat jullie nu onmiddellijk reageren zegt ook voldoende.. Met vriendelijke groeten.

DPD Belgium

Naar: O. R.

14/11/2025

Beste Oliver, Mails via Testaankoop of second opinion komen dadelijk bij mij binnen waardoor ik snel kan reageren. Ik zie dat er al een dossier open staat via onze partner Packlink voor uw pakket. Het pakket kwam in Spanje aan op 30/10, stond ook in levering die dag, maar blijkbaar was gevraagde shop gesloten. Het krijgt dan pas een nieuwe scanning op 06/11 voor levering, en de shop heeft het niet aangenomen omdat er geen plaats meer was. Het depot van Spanje scant het pakket opnieuw gisteren en vandaag maar verder geen beweging. Ik kan vragen het pakket retour te sturen naar België als u dit wenst. Betreffende de transportkosten, dit moet u via onze partner Packlink vragen. Met vriendelijke groetenSincères salutationsBest regards, Nathalie DPD Team Customer Care DPD (Belux) NV

O. R.

Naar: DPD Belgium

14/11/2025

Beste Nathalie, Ik doe niets anders! maar geen reactie. Ik verzend met DPD, dat u werkt met een partner is niet mijn probleem. Dat het DPD niet lukt om op een ordentelijke manier een pakket van punt A naar punt B te brengen is ook niet mijn probleem. Ik betaal als klant voor een service, een service waar DPD niet in slaagt. Dus is het niet meer dan normaal dat ik een terugbetaling wens. Het zou zelfs logisch moeten zijn. En aangezien ik van U tenminste wel een reactie krijg zou ik het ten zeerste appreciëren dat u Packlink contacteert. Het is tenslotte uw (i.o. DPD) partner. Met vriendelijke groeten, Oliver Rombout.

DPD Belgium

Naar: O. R.

14/11/2025

Dag Oliver, Ok, ik zal dit opnemen met Packlink voor vergoeding van de transportkosten. Dus het pakket moet toch retour bij u worden gestuurd? Met vriendelijke groetenSincères salutationsBest regards, Nathalie DPD Team Customer Care DPD (Belux) NV

O. R.

Naar: DPD Belgium

14/11/2025

Beste Nathalie, Ik kan het laten ophalen in Spanje of het komt retour, op dit ogenblik kan het mij niet schelen als het maar 'ergens' geleverd wordt. Het DPD postpunt 'Niagara' is gekozen voor levering, maar uit de mails die ik krijg van 'Seur' proberen ze dit telkens weer op een ander punt te leveren. Ik heb geen idee wat daar aan de hand is. Als ze dit nog 5 weken volhouden kan ik er zelf nog om want dan ben ik daar terug.... Met vriendelijke groeten, Oliver Rombout.

O. R.

Naar: DPD Belgium

17/11/2025

Beste Nathalie, En de saga gaat verder.... Vandaag eindelijk nog eens de 'eer' gehad om een bericht te krijgen van Packlink: Pakket is vandaag geleverd in een dpd postpunt. Alleen, dixit Packlink, ze hebben geen idee waar.... We zijn bijna 2026, is een pakket op een ordentelijke manier van punt A naar punt B brengen dan echt hogere wiskunde geworden? Over de herhaaldelijk gevraagde terugbetaling van de portkosten wordt natuurlijk niet gepiept. Zielig en onprofessioneel, ik heb er geen ander woorden meer voor. Ik ben héél benieuwd hoe dit gaat aflopen... Met vriendelijke groeten, Oliver Rombout.

DPD Belgium

Naar: O. R.

18/11/2025

Dag Oliver, Het pakket werd gisteren eindelijk geleverd in het volgend afhaalpunt;Super Brico 4 Cuervo, 03189 Orihuela Costa, ESP Blijkbaar was er geen plaats in het gekozen punt. Indien niemand het daar gaat afhalen komt het automatisch retour afzender nadat de wachttijd voorbij is. Ik heb dit ook gemeld aan onze partner Packlink. Nogmaals onze oprechte excuses voor het ongemak. Ik wens u verder een fijne dag. Met vriendelijke groetenSincères salutationsBest regards, Nathalie DPD Team Customer Care DPD (Belux) NV

DPD Belgium

Naar: O. R.

18/11/2025

Dag Oliver, Ik had nochtans dit vermeld aan Packlink via hun dossier nabij DPD, zie mijn antwoord deze morgend: Het pakket werd gisteren eindelijk in een afhaalpunt geleverd. Niet de gekozen shop maar bij;Super Brico 4 Cuervo, 03189 Orihuela Costa, ESP Kan u dit ook doorgeven aan de afzender? Volgens tracking werd het pakket vandaag daar afgehaald, is dit correct? Met vriendelijke groetenSincères salutationsBest regards, Nathalie DPD Team Customer Care DPD (Belux) NV

O. R.

Naar: DPD Belgium

18/11/2025

En de terugbetaling? Daar wordt weer handig omheen gefietst... 4 weken om een pakket te leveren op een ander adres dan gekozen. 👍

DPD Belgium

Naar: O. R.

19/11/2025

Goedemorgen Oliver, Vergoeding van de transportkosten moet u aanvragen nabij packlink. Ik wens u een fijne dag verder. Met vriendelijke groetenSincères salutationsBest regards, Nathalie DPD Team Customer Care DPD (Belux) NV

O. R.

Naar: DPD Belgium

19/11/2025

1 Ik heb bij dpd een service gevraagd én betaald. 2 reageren niet.. Dan rest mij niets anders dan over te dragen aan TA en hun juristen. Bijzonder zielig erbovenop dat dit geen vanzelfsprekendheid is! De online verschrikkelijke reviews zijn dus terecht.

DPD Belgium

Naar: O. R.

19/11/2025

Dag Oliver, Ik heb steeds op uw mails gereageerd. Maar u heeft het label aangekocht via de webservice en dit word beheert via onze partner packlink, u kan hen gewoon vragen u de zendkosten te vergoeden, omdat de levering zeer vertraagd werd geleverd. Ik wens u een fijne dag. Met vriendelijke groetenSincères salutationsBest regards, Nathalie DPD Team Customer Care DPD (Belux) NV

O. R.

Naar: DPD Belgium

19/11/2025

puntje 2... ;-)


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform