Terug

Terugvordering onterechte onkosten

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. D.

Naar: De Lijn

11/08/2020

Geachte Heer, Mevrouw,Naar aanleiding van het mailverkeer tussen U, DeLijn en mijn advocate, zijn er een aantal zaken die mij v.h hart moeten om mijn standpunt te verduidelijken. U zal misschien sommige meningen van mij respectloos vinden maar ik wil alleen maar duidelijk zijn, zonder vooroordelen.Tijdens het lezen van de mails viel me -op niet misverstane wijze- op dat 'empathie' ver te zoeken is.Ik zou graag willen benadrukken nadat ik de boete had ontvangen direct een mail had verzonden naar DeLijn. Ik WACHTTE echter op een ANTWOORD alvorens ik over zou gaan tot betaling. Rekening houdend ik geen antw. kreeg, is de betaling wat later gebeurd +door financiële situatie.Kort nadien ontving ik een brief van een deurwaarder. Ik had, toen, aan een kennis, die rechter is van beroep, advies gevraagd. Hij zei me om ALLEEN de boete te betalen en aansluitend nóg een mail te sturen ivm onkosten en de betaling voldaan was.Dit gedaan op 29/06/2018 de betaling en vervolgens 1/07/2018 weerom een mail verzonden. MET de vóórgaande mails in bijlage! Tot grote ergernis werd ook op deze mail GÉÉN reactie gegeven.Na verloop van (lange) tijd, ging ik er vanuit dat het wel in orde zal zijn, aangezien ik geen reactie kreeg. Maar niets was minder waar, terwijl mij 30 dagen werd opgelegd, liet u mij pas 1 jaar later, -wanneer het u uitkwam-, iets weten.Om verder te gaan, kreeg ik dus 1 jaar later, 365 dagen! om precies te zijn, pas te horen dat men wel gereageerd zou hebben en zou men blijkbaar niet akkoord geweest zijn ivm een afbetaling, zonder gegronde reden.Wel, beste Modero, mag ik U vriendelijk vragen waarom er dan niet meer moeite gedaan is geweest om mij ook effectief kennis te geven over de inhoud van de envelop? Waarom is de envelop niet, volgens de regels van de kunst, ook per gewone post verzonden geweest? Bovendien, als u naar de data's kijkt, had ik reeds na de aangetekende envelop (die u heeft opengemaakt=mag niet), nog mails verzonden met als eerste zin: Aangezien ik toch geen reactie krijg ... én alsnog bleven mijn mails onbeantwoord!Als DeLijn, naar eigen zeggen, toch ohzo Begripvol is. Waarom werd er dan niet meer moeite gedaan om de aangetekende envelop, op een correcte manier weliswaar, niet een 2de keer aangeboden? -Iedereen verdient toch een 2de kans, niet?Als er continue tijd is om te staken en tijd besteed kan worden aan deurwaarders. Zouden deze 5 minuten op 365 dagen toch maar een kleine moeite geweest zijn om de envelop opnieuw te verzenden. Niet? -Een 2de keer een aangetekende envelop niet ontvangen lijkt me zeer onwaarschijnlijk.Ivm de ZOGENAAMDE mail van DeLijn.Normaliter als men een mail gaat beantwoorden doet men dit dan ook via de knop beantwoorden of allen beantwoorden, dit had DeLijn meer zekerheid gegeven dat het aangekomen zou zijn. -Waarom werd dit niet gedaan? Mijn advocate had U zelfs gevraagd om de ORIGINELE MAIL die men verzonden heeft te FORWARDEN, ook dit is tot op heden NIET gebeurd! De communicatie verliep zowel met DeLijn als met U zéér stroef. Men liet mij eerst 1 jaar in het ongewisse en nadien werd er nog eens 8 maanden lang geen gehoor gegeven naar mijn advocate toe. Als U het mij vraagt is er weinig tot niets moeite gedaan geweest om ons de mogelijkheid te geven om onderling tot een oplossing te bekomen noch mij kennis te geven over de inhoud van de envelop.Als we toch gehoor kregen waren dit alleen maar bedreigingen om onterecht een inbeslagname te doen. Dit kan ik evengoed ook en beroep doen op de Vlaamse Ombudsdienst als Testaankoop waarbij dit ook nog eens openbaar wordt gemaakt. -Hoeveel mensen denkt U dat er zich in deze situatie zouden herkennen?Ondertussen, door al die NALATIGHEID liepen de kosten ook nog eens op, meer bepaald onder de term administratiekosten. -Als ik even onbeleefd mag zijn Welke administratiekosten? Voor de periodes dat men zich NIET liet horen?Ik doe altijd mijn uiterste best om grote bedragen zo snel mogelijk te kúnnen (af)betalen en in orde te zijn met mijn papieren. Maar je kan van mij niet verwachten/eisen dat ik zomaar geef wat de ander wil als het onterecht of onhaalbaar is. Ik kan ze nog altijd niet zelf drukken, weet u.-Ik heb op U brieven toch ook direct gereageerd, of niet soms?Waarom zou ik mezelf dan nog meer in de problemen steken, als het financieel al moeilijk gaat? Afgezien mijn financiële situatie (minimumloon), moet U weten dat het hier gaat over mijn éérste boete ooit en dit, hoe triestig het ook klinkt, over 1 bushalte. (Door afleiding op gsm vergeten te smsen) -Hier heb ik geen >€300 voor over, iets wat bijna 2jaar! geleden is gebeurd. Als u mijn gsmfacturen zou zien vóór ik een abo. had, dat het aanzienlijk hoge bedragen zijn en ik altijd al heb betaald.Tot slot zou ik U dan ook het volgende willen voorstellen Ik ben bereid om de éérste onkosten van €60,10 nog te betalen, in 1 keer het volledige bedrag. Dit is het enige dat ik halvelings nog als terecht kan beschouwen. Het resterende, de door U gemaakte kosten, blijven steevast onterecht. Bij deze hoop ik U voldoende geïnformeerd te hebben en U begripvol akkoord gaat met mijn voorstel, de overige kosten dan ook laat vallen voor deze ontstane situatie. Alstublieft.Ik vertrouw op uw begrip.Graag zie ik uw reactie snél tegemoet!Dit was mijn laatste mail, mits wat aanpassingen, naar U en Modero, weerom eerst geen reactie tot ik nogmaals mailde. Liet Modero weten dat mijn moeder al betaald zou hebben. Achter mijn rug om! Waar ik géén weet van had en op laag niveau door U aanvaard werd. De papieren staan op mijn naam! Langs deze weg wil ik er nogmaals op aandringen om het TEVEEL betaalde bedrag, €147.27, terug te betalen aan mijn moeder. U of Modero dat vecht u onderling maar uit.Ik geef niét af tot u het geld terug geeft, dat garandeer ik u!


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform