Terug

Terugvordering factuur

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. C.

Naar: VAILLANT

04/01/2021

BesteIn september is onze Vaillant ketel beginnen uitvallen. Na contact op te nemen met onze bouwfirma hebben zij jullie gecontacteerd en jullie gingen een technieker langs sturen om het probleem op te lossen.Op 5/11/2020 is jullie technieker langs geweest. Hij is hier 10 minuten geweest en zijn oordeel was dat hij niets kon komen doen omdat de gasdruk wegviel. Dit zou volgens hem te wijten zijn aan de slechte werking van de ontspanner aan de gasmeter. Ik moest volgens hem contact opnemen met de installateur of Fluvius. Wij hebben met beide contact opgenomen en Fluvius is een nieuwe gasmeter en ontspanner komen plaatsen op 10/12/2020. Zij schrokken dat dat het probleem was maar zij hebben kosteloos een nieuwe meter geplaatst. Probleem opgelost dachten wij.Echter de dag erna viel onze ketel meermaals uit met hetzelfde probleem. Wij hebben terug contact opgenomen met de installateur en hij heeft een nieuwe gasblok geplaatst op 12/12/2020. Nu is eindelijk het probleem opgelost.Mijn vraag om het bedrag terug te vorderen van jullie technieker is door jullie afgewezen omdat volgens jullie een slechte toevoer van de gas de gasblok kan beschadigen. Na informatie in te winnen bij installateurs zijn wij van mening dat dit niet klopt. Het probleem zou al van in den beginnen de gasblok zijn geweest. Dus vraag ik nogmaals om het aangerekende bedrag van 157 € terug te storten aangezien de technieker niets heeft kunnen doen en het factuur van de installateur Klimatec van 242 € te willen terugstorten aan ons aangezien jullie in vorig mailverkeer aangeven dat dit binnen de garantietermijn valt.Alvast bedankt voor jullie feedback.Bert Cels

Berichten (1)

VAILLANT

Naar: B. C.

04/01/2021

O.Ref/CM-V05349332Beste heer Cels,Wij wensen U te herinneren aan onze voorgaande mails van 22 + 24/12=Na analyse van uw dossier met de regioverantwoordelijke zijn wij tot de conclusie gekomen dat de aangerekende interventie van 05/11/2020 werd uitgevoerd tijdens de fabrieksgarantie van 2 jaar.Graag willen wij u informeren dat deze garantie niet kan aangesproken worden in geval van een probleem met de installatie.Volgens de bevindingen van onze technieker tijdens deze interventie waren de problemen gelegen aan een extern probleem.Onze technieker heeft de min. Forfait van 129,75Eur zonder btw aangerekend. Deze wordt aangerekend voor iedere interventie/verplaatsing van onze diensten.Er wordt een interventie gevraagd en wij stellen vast dat er onvoldoende gasdruk is, we hebben dus een controle en een vaststelling gedaan.Er was een probleem met de gasdruk want Fluvius heeft de nodige aanpassingen gedaan.Als er te weinig gasdruk is gaat het toestel de gasblok forceren en deze gaat dan stuk.Het probleem lag niet aan de ketel zelf maar aan de gasdruk, hiervoor dient u Fluvius te contacteren.Wij kunnen geen positief gevolg geven op uw vraag voor de annulatie van de factuur.Wij bedanken u voor uw medewerking en blijven tot uw dienst, mijnheer Cels, met de meeste hoogachting.Lieve FlamandKlachtendienst medewerker - Collaborateur service plainteVaillantN.V. Vaillant S.A.Golden Hopestraat 151620 DrogenbosBelgiumPhone +32 2 334 93 52www.vaillant.beThink green before printing!Follow us!FacebookLinkedIn


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform