Terug

Terugstorting huurwaarborg

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. C.

Naar: Korfine

16/10/2023

In 2013 huurden we een pand in Berchem-Antwerpen (J. Moorkensstraat, 76). De toenmalige eigenaar vroeg een huurwaarborg via Korfine. Op 30-04-2023 zijn we verhuisd naar een kleiner pand. De verhuurder heeft toen Korfine aangeschreven om de waarborg vrij te geven. De toenmalige huurder is overleden en zijn kinderen zijn erfgenamen. Daar heeft Korfine in eerste instantie op gespeeld om niet terug te storten.Intussen hebben ze alle gevraagde informatie en documenten ontvangen. Hun laatste bericht vroeg op 14 september nog de copie van een ID kaart van een van de erfgenamen. Bij ontvangst hiervan zouden zij Zodra wij dit ontvangen hebben via post (Nijverheidskaai 3/0021 – 8500 Kortrijk), e-mail (vrijgaves@korfine.be) of het extranet kunnen wij een passend gevolg geven aan uw dossier. De copie in kwesti werd de dag erop (15-09-2023) naar hen toegestuurd.We zijn intussen 16-10-2023 en we hebben nog steeds geen reactie.Men kan ze niet telefonisch bereiken. Ze zetten u in de wacht tot je het opgeeft (ik ben eenmaal 40 minuten in de wacht gezet) en ze reageren niet op emails.Het bedrag dat hieronder vermeld wordt is het oorspronkelijk bedrag zonder 10 jaar interesten.

Berichten (4)

Korfine

Naar: B. C.

20/10/2023

Geachte mevrouw, heer,Wij ontvingen in goede orde uw schrijven en lichten u graag volgende toe.Na ontvangst van de nodige documenten inzake het overlijden van de verhuurder kunnen wij een passend gevolg geven aan de vrijgave van deze huurwaarborg.Deze werden door onze diensten opgevraagd op datum 13/07/2023, 21/08/2023, 14/09/2023 en 18/10/2023.Wij hielden eraan u hieromtrent te informeren en verblijven inmiddels,Met vriendelijke groeten,Cathy SurkynDienst VrijgavesService Libérationsvrijgaves-liberations@korfine.be+32 (0)56 21 61 82Korfine NV/SANijverheidskaai 3/0021 - 8500 Kortrijkinfo@korfine.bewww.korfine.beRPR Gent, afdeling KortrijkRPM Gand, division CourtraiKBO/BCE 0835.489.506Korfine NV is een door de FSMA erkend gevolmachtigd onderschrijverKorfine SA est souscripteur mandaté agréé par la FSMAdisclaimerOPGELET:Je kan onze diensten elke werkdag telefonisch bereiken tussen 8u30 en 12u.ATTENTION:Nous sommes joignable par téléphone chaque jour ouvrable de 8h30 à 12h.

B. C.

Naar: Korfine

13/11/2023

Geachte,Wat u daar schrijft is natuurlijk nonsens. U hebt ons verschillende keren documenten gevraagd, eerst zonder voorbeeld, daarna met voorbeeld, maar nooit de volledige set, zoals in uw laatste mail van 18/10/2023. Deze is overigens in het Frans opgesteld en u vraagt de vrijgave (die u hebt), de ID kaarten van de erfgenamen (u hebt er al drie van, waaronder die van de legale vertegenwoordiger van de erfgenamen. De twee ID-kaarten van de huurders hebt u ook) en "Une copie de l'acte d'hérédité de KRINGS Jules car nous avons seulement reçu la déclaration de succession"(moest niet om ons geld gaan zou ik het grappig vinden). Verder is de mail niet gericht aan degene die u aangeschreven heeft. Nog een uitstelmaneuver ?U refereert naar mails die u gestuurd hebt voor deze laatste mail. Ik voeg hierbij de tekst van de mail van 14/09/2023 waar u naar verwijst. Wij hebben exact gedaan wat daar gevraagd was en hadden dus de garantie moeten terugkrijgen. De mail luidt als volgt en start met "Beste Makelaar",waarom makelaar ? "Beste makelaar,Wij hebben uw verzoek m.b.t. de vrijgave van het dossier vermeld onder rubriek goed ontvangen en deze genoot onze grootste aandacht.Voorlopig kunnen wij niet overgaan tot de vrijgave van de huurwaarborg.- de identiteitskaart van de erfgename Anne Krings ontbreektZodra wij dit ontvangen hebben via post (Nijverheidskaai 3/0021 – 8500 Kortrijk), e-mail (vrijgaves@korfine.be) of het extranet kunnen wij een passend gevolg geven aan uw dossier.Wij hielden eraan u hierover te informeren en verblijven inmiddels,Met vriendelijke groeten,". U kunt zelf wel achterhalen wie de mail gestuurd heeft.Deze ID kaart is u vrijwel onmiddellijk toegestuurd (15/09 om 19u19) wat de vrijgave dus tot gevolg zou moeten hebben, want het was het laatste document dat u nog niet in uw bezit had, beweerde u althans.Daar hebben we geen reactie op gehad en de vrijgave is ook niet gebeurd. U hebt vervolgens niet geantwoord op onze herinneringsmail en neemt niet op als we bellen. U reageert pas op 18/10/2023 omdat we via Testaankoop een klacht neerleggen en u refereert naar uw schrijven van 14/09/2023. Zoals eerder vermeld is de mail in het Frans en geadresseerd aan een andere persoon dan degene die u aanschrijft. Gefeliciteerd ! Als u toch petje precies wil spelen, zorg er eerst voor dat er u niets te verwijten valt !In deze laatste mail vraagt u ineens weer drie documenten. Een ander vertragingsmaneuver.Wij hebben de eigenaars van de huurwoning een laatste keer gevraagd om hun medewerking om deze drie documenten te helpen bezorgen. Zij zijn zelf advocaten en ik weet niet of ze hier nog positief op zullen antwoorden. Zoniet gaat de zaak verder afgehandeld worden door onze rechtsbijstand verzekering die reeds op de hoogte is gebracht.

Korfine

Naar: B. C.

14/11/2023

Geachte mevrouw, heer,Wij ontvingen in goede orde uw schrijven en nemen er nota van dat u tevens de ontbrekende stukkenheeft opgevraagd bij de verhuurder.Na ontvangst van de ontbrekende stukken, kunnen wij u passend gevolg geven aan de vrijgave van de huurwaarborg.Met vriendelijke groeten,Cathy SurkynDienst VrijgavesService Libérationsvrijgaves-liberations@korfine.be+32 (0)56 21 61 82Korfine NV/SANijverheidskaai 3/0021 - 8500 Kortrijkinfo@korfine.bewww.korfine.beRPR Gent, afdeling KortrijkRPM Gand, division CourtraiKBO/BCE 0835.489.506Korfine NV is een door de FSMA erkend gevolmachtigd onderschrijverKorfine SA est souscripteur mandaté agréé par la FSMAdisclaimerOPGELET:Je kan onze diensten elke werkdag telefonisch bereiken tussen 8u30 en 12u.ATTENTION:Nous sommes joignable par téléphone chaque jour ouvrable de 8h30 à 12h.

B. C.

Naar: Korfine

05/12/2023

De gevraagde documenten werden u toegezonden op 27/11/2023, maar we hebben nog steeds geen betaling of bericht van betaling ontvangen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform