Beste,
Ford stuurt mij bericht van terugroepingsactie op 28/2/2025, met waarschuwing dat ik mijn Kuga PHEV niet meer mag opladen. Zij zoeken ondertussen een SW oplossing voor het probleem, verwachting ergens 2de helft van dit jaar. Ford biedt mij voorlopig geen enkele compensatie aan voor dit verlies aan functionaliteit van mijn wagen.
Eerste probleem: mijn garagehouder (Waasland Automotive - Beveren) kunnen/willen mij niet verder helpen, zij vinden dat de klant maar zelf contact moet opnemen met Ford Belgium.
Tweede probleem: mijn (overtollige) energie van mijn zonnepanelen kan ik nu tijdens deze zonnige periode niet gebruiken maar wordt quasi zonder vergoeding in het net geïnjecteerd.
Derde probleem: ik heb reeds meermaals getracht contact op te nemen met de Ford Customer Service Operations, maar daar nemen ze gewoon niet op, ofwel krijg je te horen dat het opgegeven telefoonnummer uit de brief gewoon niet meer is aangesloten.
Ik vind dat ik recht heb op een compensatie van Ford, vooral vanwege het probleem #2. Bij aflevering van de wagen in 2020 was er een gelijkaardig probleem: achteraf werd het volledige battery pack vervangen en kregen we een benzine voucher ter waarde van 750€. Het heeft toen ook minstens 6 maanden geduurd eer er een oplossing was, ik verwacht niet dat ze het nu beter gaan doen. Gedurende deze periode verlies ik het optimaal gebruik van mijn zonne-energie.