Terug

Terugroepactie babboe bakfiets

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. M.

Naar: Babboe

11/11/2024

Betreft: Terugroepactie en onvrede over de afhandeling Geachte heer/mevrouw, Op 7 maart 2024 ontvingen wij van Babboe het bericht dat onze bakfiets werd teruggeroepen en dat we de fiets niet meer mochten gebruiken. Aangezien mijn vrouw de bakfiets dagelijks gebruikt om onze kinderen naar school te brengen en naar haar werk te gaan, waren wij genoodzaakt om onverwacht een nieuwe bakfiets aan te schaffen. Dit was een aanzienlijke investering. Op 11 juli 2024 ontvingen wij een e-mail waarin werd vermeld dat de dagwaarde van de bakfiets 567 euro bedraagt en dat wij dit bedrag in de vorm van een omruilcertificaat voor een nieuwe (bak)fiets zouden ontvangen. Op 15 juli 2024 heb ik aangegeven dat we inmiddels een nieuwe bakfiets hadden aangeschaft en dat het omruilcertificaat in ons geval geen praktische waarde had. Ik stelde voor om een alternatieve oplossing te vinden. Helaas heb ik hierop geen reactie ontvangen, terwijl de status van mijn aanvraag als "afgesloten" werd gemeld. Later ontvingen we een e-mail voor de ophaling van de bakfiets op 19 of 20 augustus 2024. Deze data kwamen niet goed uit, waarna ik binnen 24 uur reageerde met de vraag om een andere ophalingsdatum (bij voorkeur op een donderdag of vrijdag). Desondanks ontvingen wij een bevestiging dat de ophaling op 20 augustus zou plaatsvinden. Na opnieuw contact met Babboe werd de ophaling uiteindelijk geannuleerd. Een nieuwe ophalingsdatum werd voorgesteld voor 8 of 9 oktober 2024. Mijn vrouw nam op 9 oktober een dag verlof om de ophaling mogelijk te maken. Na de ophaling ontvingen wij het omruilcertificaat. Helaas was de keuze in de webshop voor een nieuwe fiets zeer beperkt. Uiteindelijk koos ik op 13 oktober 2024 voor een beschikbare fiets met een framehoogte van 52 cm. Op 31 oktober 2024 ontvingen we echter een teleurstellende e-mail waarin stond dat Babboe ons drie keer telefonisch had proberen te bereiken (terwijl ik geen enkele oproep heb ontvangen) en dat de door mij gekozen fiets niet meer op voorraad was. Als alternatief werd mij een fiets met een frame van 56 cm aangeboden, wat voor mij geen geschikte oplossing is. Diezelfde dag heb ik gereageerd met de vraag om opnieuw contact met mij op te nemen, maar tot op heden heb ik geen enkele reactie ontvangen, noch per e-mail, noch per telefoon. Ik heb inmiddels twee keer contact opgenomen met de klantenservice, maar zij kunnen mij niet verder helpen en adviseren mij om mijn telefoon in de gaten te houden. De onverwachte aankoop van de nieuwe bakfiets en de verdere afhandeling van deze situatie heeft bij ons veel teleurstelling veroorzaakt. In plaats van een snelle en efficiënte compensatie van Babboe, lijkt het erop dat we keer op keer in de problemen worden gebracht door een langdurig proces van heen en weer mailen, zonder dat er uiteindelijk een werkbare oplossing wordt geboden. Wat ik nu vraag, is dat het bedrag van 567 euro (de dagwaarde van de fiets) zo spoedig mogelijk naar onze rekening wordt overgemaakt, zodat we deze situatie kunnen afronden en onze samenwerking met Babboe kunnen beëindigen. Graag zou ik beroep doen op Testaankoop om deze kwestie tot een goede oplossing te brengen. Alle relevante e-mailcorrespondentie (in pdf-formaat) heb ik stapsgewijs in de bijlage toegevoegd ter inzage. Ik waardeer het alvast zeer dat u deze zaak verder voor mij wilt opvolgen. Met vriendelijke groet, Miguel Samyn

Bemiddeling door Testaankoop 26 november 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform