Terug

TERUGNAMEGARANTIE EN SERVICE

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. D.

Naar: Mobilae (Practicomfort)

25/10/2021

Geachte Heer/Mevrouw 6 okt 2021 Mijn broer bestelt een traplift bij de firma Practicomfort in Deurle, op 2 september 2016 tekent hij het bestelformulier met nummer 163211.Hij neemt hierbij een terugkoopgarantie toen als enige firma in Belgie. Hij neemt ook een uitbreiding van jaarlijks nazicht/service tot 5 jaar.De lift wordt netjes geplaatst, en ook de eerste drie jaren is de onderhoudsbeurt in orde.Maart 2020 wordt mijn broer ziek, … in november 2020 wordt hij opgenomen in het ZH en van daaruit naar een WZC.Mei 2021 overlijdt mijn broer, hij was alleenstaand, Wij vinden in zijn administratie de nodige papieren rond aankoop/service/ terugneemgarantie van de traplift.Wij, zijn erfgenamen, besluiten hier gebruik van te maken.Na wat opzoekwerk leren we dat de firma Practicomfort in november 2020 van naam veranderd is/ overgenomen is? Mobilae.Ma 20/9 belt mijn man naar Mobilae in Deurle, “ terugkoopgarantie, euh euh dat is moeilijk, het sop de kolen niet waard, probeer hem maar zelf op tweedehands te zetten…”Wij, wat overdonderd, vragen dan toch een nazicht door hun technieker, daar is volgens het contract toch recht op. Er wordt teruggebeld door een nummer uit Leiden, Mr Zourhie, met een voorstel voor nazicht op woensdag 22/9 tussen 12u en 15u.Niemand gezien, we bellen weer zelf naar Deurle op hetzelfde servicenummer dat mijn broer gebruikte: 092480803, en komen weer uit bij Mr Zourhie oei ze weten daar weer van niks, en zullen het even opzoeken: na een kwartiertje weer telefoon uit Leiden, sorry sorry… nieuwe afspraak maandag 27/9 tussen 14u en 16u. Deze afspraak wordt ons opnieuw gegeven door Mr Zourhie!Ma 27/9 wij weer op weg, een verplaatsing heen en terug 100 km.Om 14u19 : inkomend gesprek uit Leiden, weer het hele verhaal moeten doen, oei, daar is men niet van op de hoogte… weer nieuw voorstel voor onderhoud van de traplift op maandag 4/10 tussen 14u en 16u. RaRA met wie spraken wij: met MR Zourhie!Ma 4/10 bellen we zelf rond 10u30 voor bevestiging ( vermits wij alweer diezelfde verplaatsing moeten doen .)Diezelfde mijnheer Zourhie valt alweer compleet uit de lucht!!! En zal het navragen op de dienst Planning en ons iets laten weten… We horen weer niets …Mijn man belt weer zelf terug en vraagt naar iemand van de directie, hier wordt al helemaal niet op gereageerd.We rijden toch maar naar de woning van mijn overleden broer, je weet maar nooit….Niemand gezien, niemand gehoord.Intussen hebben wij hier grote twijfels over de firma Mobilae, we vinden het absoluut schrijnend dat er zo wordt omgesprongen met klanten en hun familie, mensen die so wie so al kwetsbaar zijn.Driemaal verplaatsing heen en terug , telkens 100km , en dan spreken we nog niet over de tijd die er naartoe ging!Vervolg:Op woensdag 6 oktober telefoneren wij naar een ander nummer dat we op de website van Mobilae vinden: 09 296 55 33Een vriendelijke dame met de naam Mieke staat ons te woord we vragen naar Mr Zourhie…“ O, maar die werkt hier al enkele weken niet meer” is het antwoord. Wij zijn stomverbaasd!Zij kijkt op de planning van hun technische controle’s : er staat weer een nieuwe afspraak op maandag 25 oktober 2021 waar wij zelfs nog niet van op de hoogte zijn.Zij weet ons te vertellen dat er in het dossier van mijn broer, bij die nieuwe afspraak genoteerd staat: graag op een maandag tussen 14u en 16u,En dat er kan getelefoneerd worden naar mijn GSM nummer! Hoe komen zij daar aan deze gegevens??Dat kan enkel via die Mr Zourhie , ….Ook zij zegt weer dat de terugkoopgarantie geen goeie zaak is, dat zou ons een serieuze cent kosten om de techniekers te betalen???????? “ het is veel beter om de lift zelf op een tweedehandswebsite te zetten”. Dit alles lijkt ons op zijn minst een eigenaardige omschrijving van “ terugkoopgarantie”.Vorige woensdag 6 oktober stuurden we na het telefoongesprek met Mevrouw Mieke, het eerste deel van dit verslag naar de firma,tot nu toe geen enkele reactie van hun kant.Verder vervolg:Op vrijdag 22/10 om 16u 15 een bericht op mijn telefoon: bevestiging van servicebezoek op ma 25/10 IN DE OCHTEND.Ik bel onmiddellijk naar het nummer dat in de sms vermeld staat: 092965533 en krijg gelukkig nog iemand aan de lijn: MiekeZij is verbaasd omtrent het gegeven en leest zelfs een mail voor die zij zelf zou geschreven hebben naar de technische dienst waarin ( alweer ) duidelijk vermeld staat dat een afspraak op een maandagnamiddag tussen 14u en 16u dient gepland omwille van onze grote verplaatsing.Uiteraard kan zij op een vrijdagnamiddag rond 16u30 niet veel meer veranderen maar ze belooft wel het mogelijke te doen en mij maandagochtend als eerste te verwittigen of die afspraak uiteindelijk toch kon verzet worden naar de namiddag of dat er een nieuwe afspraak dient gemaakt te worden.Maandag 25/10 , we horen alweer niets van Mobilae, Mijn man belt rond 10u30 , moeten we nu naar Turnhout vertrekken of niet? en alweer valt men daar uit de lucht:Diezelfde dame Mieke zegt dat de afspraak geannulleerd is , en we zullen verwittigd worden naar welke dag ze verplaatst zal worden. Ik benadruk nog eens dat het nu al de vierde keer is dat wij deze grote verplaatsing moeten doen en er telkens iets tussenkomt van hun kant en dat een volgende afspraak toch wel degelijk op een maandag moet gepland worden : ongelooflijk maar waar: reageert Mieke: oei , op een maandag… Ik refereer naar wat zij gezegd heeft : het staat zelfs in mijn broer zijn dossier, én naar de mail die zijzelf zou gestuurd hebbben naar de planningsdienst…Het is voor ons echt onbegrijpelijk wat hier allemaal gebeurt of beter NIET gebeurt.En dan te bedenken dat deze firma eigenlijk bijna uitsluitend levert en werkt voor minder mobiele mensen en ouderen…. Nu is de maat vol, Gezien wij ons moeilijk kunnen verzoenen met de manier van werken van deze firma, richten wij ons tot TestAankoop om dit probleem aan te kaarten en eventueel raad te krijgen voor verdere stappen die we


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform