Geachte mevrouw/heer,
Ik beh een abonnement bij Mediahuis voor De Standaard (dagelijks papieren krant).
De afgelopen tijd heb ik al verschillende kranten niet ontvangen (de 4 laatste zaterdagkranten : NIET ontvangen).
Telkens heb ik daar braaf melding van gemaakt bij de krant.
Daarbij wordt gemeld dat ze het gaan onderzoeken en de bezorger gaan contacteren.
Na een eerst klacht (eind April) stel ik vast dat ik daar nog geen reactie heb op ontvangen, noch een verbetering van de levering.
Ik krijg wel telkens een extra abonnementsdag, maar dat in geen compensatie wanneer je voor 4 zaterdagkranten (extra bijlages en ook duurder) 4 dunne weekdagen erbij krijgt.
De vouchers die ter beschikking werden gesteld brengen geen soelaas wanneer er geen kranten meer beschikbaar zijn in de verkooppunten.
Ik heb dit al per mail aangekaart bij de klantendienst, heb een oplossing gevraag en een meer correcte compensatie (bvb terugstorten van de waarde ven de niet ontvangen, ipv eenzijdig verlengen), maar heb daar geen reactie op ontvangen.
Na contactname per telefoon, verneem ik dat er pas wordt ingegrepen vanaf een derde melding.
Da's ondertussen al een maand geleden, dus dat ingrijpen is rijkelijk laat.
De helpdeskmedewerker googlet waar ik woon en merkt op dat ik in een doodlopende straat woon. Ik woon daar al 25 jaar en heb zelden problemen gehad met de vorige krantenbezorger, noch met andere pakjesdiensten zoals postnl, bpost, fedex, dpd, ... Daarenboven krijg ik de krant ook tijdens de week, dus ze vinden me wel en de brievenbus dus ook.
De medewerkster vraagt dan de locatie van mijn brievenbus (die staat er al jaren en op vrijdag heb ik mijn krant ontvangen, wat kan dat er dan mee te maken hebben?)
Mogelijks vragen die ze al veel eerder hadden kunnen stellen, maar niet hebben gedaan.
Met zo'n hakkele dienstverlening krijg ik dan ook nog de melding dat mijn abonnement duurder zal worden.
Ik begrijp dat er nog klanten soortgelijke klachten hebben, dat een oplossing niet eenvoudig is, maar wens een structurele en blijvende oplossing, de naleving van onze overeenkomst, ofwel de nalevering van mijn weekendkrant op maandag, want dan kan er blijkbaar wel geleverd worden of een vergoeding voor de kranten die niet heb ontvangen heb.
Met vriendelijke groeten,
Bart