Terug

Teruggestuurde modem wordt aangerekend

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. W.

Naar: Orange

22/04/2021

Beste, In januari heeft mijn zoon in de Orange Shop in Geel zijn TV-abonnement en internet opgezegd omdat hij terug thuis kwam wonen. Hij moest de modem in een doos verpakken en in het postkantoor afgeven. Dit heb ik, zijn moeder, gedaan en ik ontving een bewijs hetwelke we meer dan 2 maanden bewaard hebben. We hebben nooit nog iets gehoord van Orange, dus het bewijsje van aflevering werd weggegooid. Nu hebben we een '3de herinnering' ontvangen op het oude adres om € 160,58 te betalen voor de modem, want Orange zou deze niet ontvangen hebben. Dit is nochtans de enige briefwisseling die we hieromtrent ontvingen. De post wordt gedurende 1/2 jaar doorgestuurd naar het nieuwe adres. De medewerker van Orange beweert dat alle geschreven communicatie via mail verzonden werd. Dit klopt niet. Het postkantoor kan geen afleveringsbewijs bezorgen zonder barcode, en dit hebben we recent weggegooid. Er kan niets op naam of adres opgezocht worden. Zijn we dus werkelijk enkel cijfers geworden? Bij Orange zeiden ze me dat de modem niet kunnen terugvinden omdat we geen naam of klantnummer bij het teruggestuurde toestel gevoegd hebben. Dit was ons ook niet gezegd. Nochtans staat op elke modem een barcode en die is toch gelinkt aan een klant, niet?We moeten dus € 160,58 betalen voor een modem die nooit meer gebruikt en volgens Orange vernietigd wordt. Waarom stuurt Orange een brief naar het oude adres, terwijl er gemeld werd dat het abonnement opgezegd werd omwille van een verhuis?Hoe kan ik alsnog aan de nodige bewijzen geraken? Waarom rekent Orange €160,58 aan voor een toestel dat vernietigd wordt en niet meer in gebruik kan zijn omdat het abonnement opgezegd is? Alvast bedankt voor uw bereidwillige medewerking.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform