Terug

Terugbetalingsproblemen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

V. P.

Naar: Centrum voor Afstandonderwijs

12/02/2025

Ik had graag melding gemaakt omtrent problemen bij/met het Centrum Voor Avondonderwijs. Op 13 oktober 2024 kocht ik online een cursus Handreflexologie bij hen aan die zou starten op 15 januari 2025 Op 23 december kreeg ik van hen een mail dat de cursus werd uitgesteld naar 7 mei 2025. Aangezien dit voor mij niet mogelijk is omwille van mijn hoofdberoep, heb ik dit dezelfde dag nog aan hen laten weten en gevraagd voor een annulering. Dit werd gevolgd door een resem mails waarin men mij alternatieve cursussen en dergelijke voorstelde, waarin ik niet geïnteresseerd ben en/of die ook niet mogelijk zijn i.v.m. de combinatie met mijn andere job. Telkens opnieuw bevestigde ik dat ik wel degelijk een annulering wenste. Aangezien hier telkens x-aantal dagen over gingen, nam ik na het derde voorstel van de school (telkens nadat ik alweer had bevestigd dat ik geen alternatief wenste) telefonisch contact op aangezien dit sneller zou gaan en ik niet weer zoveel dagen zou moeten wachten voor we hiermee verder konden. De dame die ik sprak, vond het een goed idee om tot 3x toe de telefoon neer te leggen. Ik stuurde opnieuw een mail waarin ik kort en bondig schreef dat ik een onmiddellijke terugbetaling en afhandeling wou. Ondertussen zijn we vele mails en telefoontjes verder waarna me telkens verzekerd wordt dat dit in orde gebracht zal worden. Echter heb ik daar geen goed oog in gezien de grote hoeveelheid reviews en klachten op onder andere Turstpilot en Test Aankoop van andere cursisten. Ook vond ik een verslag van een vergadering van de Commissie van Onderwijs op de site www.vlaamsparlement.be van 10 juni 2021 waarin wordt beschreven dat 58 een klacht tegen CVA zouden neerleggen. Zelfde reden als bij mij en de andere cursisten van wie je de talrijke verhalen kunt lezen op de andere sites. Blijkbaar is dit probleem sinds 2021 dus nog niet opgelost en doet CVA rustig voort met de wanpraktijken. Aangezien ik de cursus online kocht, geniet ik kopersbescherming voor aankopen vanop afstand. Ik heb de regelgeving hieromtrent erop nagelezen en ik voldoe aan de voorwaarden voor een terugbetaling. Waarom CVA dan zowel mij als andere cursisten zo aan het lijntje blijft houden voor cursussen die door hen zelf worden verplaatst, is me een raadsel. Kan dit zomaar blijven gebeuren dan? Al al die jaren lang? Waarom wordt dat getolereerd en wordt er niets ondernomen? Als je telkens geld aanneemt van mensen en dan weigert terug te betalen terwijl zij vallen onder de consumentenwetgeving van aankopen op afstand, is dit toch een misdaad? Of zie ik dit verkeerd?

Berichten (1)

Centrum voor Afstandonderwijs

Naar: V. P.

20/02/2025

Beste Victor Bedankt voor uw bericht. We begrijpen dat het uitstellen van uw cursus een vervelende situatie voor u is geweest en we willen graag verduidelijken hoe wij hiermee omgaan. De door u aangehaalde klacht uit 2021 was corona gerelateerd. Omwille van overmacht moesten we destijds bepaalde lessenroosters wijzigen omdat er geen groepen mochten samenkomen. Alle betrokken studenten zijn intussen verder geholpen en deze klacht is destijds uitgeklaard. Wat uw specifieke situatie betreft: wij bieden studenten, los van een overmachtsituatie, steeds de mogelijkheid om beroep te doen op een terugbetaling. Afhankelijk van de omstandigheden kan dit met of zonder annulatiekost, conform onze algemene voorwaarden. Wij betreuren het als onze communicatie hierover als onvoldoende duidelijk of traag is ervaren. Nu kunnen we geen inschrijving terugvinden onder VICTOR POELS of 473377-17? Kan u ons uw studentnummer of mailadres bezorgen waarmee de inschrijving gebeurde? Dan kijken we de terugbetalingsaanvraag zo spoedig mogelijk na voor u. We willen u hierbij dan ook verzekeren dat wij uw dossier zorgvuldig behandelen. Indien uw terugbetaling nog niet in orde is gebracht, raden wij u aan om opnieuw contact op te nemen met onze administratie of bovenstaande gegevens te bezorgen, zodat wij dit kunnen afhandelen. We horen het graag! Met vriendelijke groeten Kim Peeters Centrum Voor Afstandsonderwijs +32 (0)3 292.33.33 centrumvoorafstandsonderwijs.be De informatie verzonden in dit e-mail bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Gebruik van deze informatie door anderen dan de geadresseerde is verboden. Indien u dit bericht ten onrechte ontvangt, wordt u verzocht de inhoud niet te gebruiken maar de afzender direct te informeren door het bericht te retourneren en het daarna te verwijderen. Openbaarmaking, vermenigvuldiging, verspreiding en/of verstrekking van de in de e-mail ontvangen informatie aan derden is niet toegestaan. Centrum Voor Afstandsonderwijs staat niet in voor de juiste overbrenging van een verzonden e-mail, noch voor de tijdige ontvangst daarvan. Dit bericht is opgemaakt onder voorbehoud van alle recht en zonder enige nadelige erkentenis. Op wo 12 feb 2025 om 17:00 schreef klachten@test-aankoop.be: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform