Terug

terugbetalingsproblemen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

V. A.

Naar: Lastminute.com

16/02/2024

Wij hadden een reis geboekt bij lastminute.com op 11/02/2024 voor 4 personen en dit voor 26 juli 2024. Enkele dagen later bleek dat onze kinderen toch niet mee konden. we hebben de reis onmiddellijk geannuleerd op 14/02/2024, 3 dagen later.ondertussen is afgehaald van mijn creditkaart:803 ,63 + 603,91 euro = 1407 eur in totaal 'annuleringskosten'. ik heb vershcillende keren gechat en gebeld ze willen dit bedrag niet teruggeven. Toen ik voorstelde om de reis toch te laten doorgaan kon dit ook iet meer. ze halen dus gewoon 1407 euro van mijn kaart en weigeren dit terug te geven.de reis is geboekt onder vik audenaert, reserverings nr: Booking ID 2569512135 besteld onder account met mailadres vik.audenaert@gmail.com .

Berichten (3)

V. A.

Naar: Lastminute.com

06/03/2024

Besteik heb nog steeds geen refund ontvangen van de geannuleerde reis. Wij hadden een reis geboekt bij lastminute.com op 11/02/2024 voor 4 personen en dit voor 26 juli 2024. Enkele dagen later bleek dat onze kinderen toch niet mee konden. we hebben de reis onmiddellijk geannuleerd op 14/02/2024, 3 dagen later.ondertussen is afgehaald van mijn creditkaart:803 ,63 + 603,91 euro = 1407 eur in totaal 'annuleringskosten'.ik heb vershcillende keren gechat en gebeld ze willen dit bedrag niet teruggeven. Toen ik voorstelde om de reis toch te laten doorgaan kon dit ook iet meer.ze halen dus gewoon 1407 euro van mijn kaart en weigeren dit terug te geven.de reis is geboekt onder vik audenaert, reserverings nr: Booking ID 2569512135 besteld onder account met mailadres vik.audenaert@gmail.com .Gewenst oplossing:Terugbetaling: € 1407,74

Lastminute.com

Naar: V. A.

24/03/2024

Dear Vik,My name is Amy and I'm contacting you fromthe UK VIP Team at lastminute.com in relation tocorrespondence we have received in relation tobooking reference: 2569512135 and yourcancellation queries.I have tried contacting you via phone howeverregrettably this has been without success thus Iam reaching out via email to ensure you are inreceipt of a response.Having reviewed your booking, I can confirm thaton 14th February 2023, we received a cancellationrequest via your self service portal and thecancellation was managed as per the Terms andConditions that were accepted at the time ofbooking. These Terms and Conditions advised thatwhilst the hotel could be cancelled with nopenalty, the flights were booked on a nonrefundable rate. Due to this, there was furtherpayment due for the booking and thusthe  cancellation  penalty  was takenof 603.91 GBP.Whilst I acknowledge your dissatisfaction withthis, prior  to yourcancellation  request  being submitted,you were given the opportunity via the portal toconfirm that you wished to proceedwith  cancellation  twice. The exactwording prior to us receiving the request advisedthat '˜you are about to cancel a trip bookedwith a payment plan. According to our Terms andConditions , if the cancellation fees exceed theamount already paid, we will charge you thedifference via the original paymentmethod.'' You then needed to select'˜confirm  cancellation.' The nextscreen advised   '˜byselecting  cancel  booking we will proceedwith the  cancellation  and request arefund on your behalf' and this option wasselected.I'm sorry that I'm unable to provide amore favourable outcome on this occasion howeverit is with regret that no refund is due.If however I can be of any further assistance inrelation to anything else, please don'thesitate to contact me via this email or my directline (+44) 020 3005 6680. My working hours areMonday- Thursday 9am-5pm and I'll be morethan happy to help.Kindest regards,AmyUK VIP TeamComplaints and Disputes Departmentlastminute.com is a brand of lm group This email is intended solely for the addressee(s)and the information it contains is confidentialand/or privileged. If you are not the intendedrecipient (or received this email in error),please delete this email and inform the sender assoon as possible as any unauthorized copying,disclosure, distribution or other action of thematerial in this email is strictly forbidden andcould be a crime.

V. A.

Naar: Lastminute.com

26/03/2024

a cancellation fee is fair, but 1400 euro is pure theft.I contacted your company to cancel the cancellation and just go on the trip but that was refused. So the plane tickets are being sold. So last minute.com sells plane tickets twice.thats not fair.i want my money back.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform