Terug

terugbetalingsprobleem

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. V.

Naar: VINTED

10/09/2025

Geachte mevrouw/heer, Op 29 juli koop ik een koffiemachine Cafetiere Sjostrand in zeer zeer goede staat volgens de verkoopsadvertentie. De verkoper gaat akkoord met een productkorting van 40 procent van de vraagprijs. Bij ontvanst merk ik dat het product totaal niet in zeer zeer goede staat is. Het product is overal beschadigd met krassen en blutsen. Er is schimmel en het product stinkt. Ik pak het product onmiddellijk terug in in de originele verpakking. De verkoper wil opnieuw een prijsdeal, maar ik wil absoluut het product terugsturen. In deze staat ben ik er niets mee. Na veel berichten gaat hij akkoord. De verkoper ontvangt het product en zet de terugbetaling in pauze. Op 26 augustus 2025 krijg ik een vraag van vinted "We nemen contact met je op over je recente retour met XXX, omdat het pakket afgeleverd blijkt te zijn. Om te controleren wat er is gebeurd en de levering te bevestigen, vragen we je ze snel mogelijk, contact met ons op te nemen. ZO kunnen we het benodigde bewijs verzamelen en een onderzoek starten. Neem binnen de 24u contact met ons op, als we niet op tijd van je horen, moeten we de bestelling helaas afronden en het geld aan de verkoper vrijgeven" Ik leg de situatie in drie berichten uit. Het is me verder niet geheel duidelijk wat ik moet bewijzen. Vinted krijgt toestemming om het hele relaas van berichten na te lezen en mijn retourklacht aan de verkoper in te kijken. Er staat verder niet in waarom de terugbetaling in pauze werd gezet en wat ik zou moeten bewijzen. Na 48 krijg ik het bericht dat de terugbetaling werd uitgevoerd. Ik vraag om meer uitleg bij Vinted, want nu heeft de verkoper zowel het product als het geld. Zij verklaren in eerste instantie dat ze het geld hebben terugbetaald omdat ik of het product niet tijdig zou hebben teruggestuurd of dat ik op 'cancel and keep order' zou hebben gedrukt. Dat weerleg ik uiteraard gemakkelijk. In tweede instantie leggen ze mij uit "dat ik niet het antwoord heb geleverd toen zij om bewijs vroegen, zodat zij tot terugbetaling zijn overgegaan". Dat kan ik helaas niet weerleggen. Want je krijgt in Vinted duizenden berichten, maar uiteraard geen bevestiging van één van mijn drie antwoorden. Ik vraag meer uitleg, opnieuw stellen ze dat ik geen bewijs heb geleverd. Op de vraag waarvan ik bewijs had moeten leveren wordt niet geantwoord. Ik begin wat te zoeken op google en het blijkt dat dit een standaardprocedure is bij Vinted: Er loopt iets mis. Ze vragen 'bewijs' binnen 48u, ,zonder te specificeren wat bewezen dient te worden. Na 48 u sluiten ze de case af in het voordeel van de verkoper. Of je nu hebt geantwoord of niet, want 'het bewijs' werd niet aangeleverd. De meeste kopers reclameren maar laten het erbij, want het gaat dan om een trui van 20 euro. Mijn machine koste echter 185 euro. Dat doet pijn. Want ik heb geen product en geen geld. Dat is onrechtvaardig. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 17 september 2025 een integrale terugbetaling van mijn aankoopbedrag en kosten. Ik geef Vinted het recht om alle berichten in te kijken om deze klacht te analyseren. Met vriendelijke groeten, Thibault


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform